Bijrijdster wel of niet wegsturen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM

Bijrijdster wel of niet wegsturen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 16:34

Ik zit met een probleempje Bloos

Sinds ruim anderhalf jaar heb ik een bijrijdster. Het is een meisje van nu (net) 13 die af en toe onder mijn begeleiding op mijn paard rijdt. In het begin ging dat best goed, alleen had het kind nogal een rijke fantasie. Sinds een half jaar heb ik mijn eigen weiland en dat ligt ongeveer 300 meter van haar huis vandaan. Eerst dacht ik dat dat vooral voordelen had; dan was er altijd iemand in de buurt die de boel in de gaten kon houden Knipoog

Om mijn weiland te kunnen betalen heb ik huurders nodig. Momenteel staan 2 vriendinnen van mij er met hun pony's. Het probleem ligt nu vooral in het feit dat mijn beide vriendinnen (waarvan ik de inkomsten ook hard nodig heb) totaal niet (meer) overweg kunnen met mijn bijrijdster. Mijn bijrijdster heeft sinds mijn paard in de nieuwe wei staat al een aantal ongelooflijk stomme streken uitgehaald, waardoor ook mijn vertrouwen in haar ver gezakt is. Ze verzint van alles (waardoor wij tegen elkaar uitgespeeld worden), ze liegt en ze heeft een keer een vriendin van haar op de pony (minishet) van een van mijn vriendinnen gezet zonder toestemming.

Mijn beide vriendinnen willen nu niets meer met haar te maken hebben en willen haar dan ook het liefst zo snel mogelijk zien vertrekken. Zelf heb ik het er ook wel mee gehad, maar aangezien ik de eigenaar van het weiland ben en het mijn bijrijdster is vind ik dat ik me niet (alleen) door mijn vriendinnen moet laten beinvloeden.

Suggesties???

bloempje1

Re: Bijrijdster wel of niet wegsturen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:37

Je zegt zelf dat je je inkomsten nodig heb van je huurders.Dan is het heel simpel bij mij gaan hun voor.Hun betalen voor hun plekje en moeten ook tevreden blijven.
Je kan ook ervoor zorgen dat alleen je verzorgster weer voorlopig alleen met jou eerst gaat.En als de vertrouwen er weer is dat je der een klein beetje weer loslaat.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:39

Ik zou er voor kiezen om je bijrijdster weg te sturen! Dit kan ze gewoon weg niet maken. En het zijn ook vriendinnen van je die er staan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:40

Ze doet domme dingen, ze liegt, speelt jullie tegen elkaar uit en of dat nog niet genoeg is gaat ze ook nog iemand op een pony zetten die niet van haar is????? Lijkt mij niet een al te moeilijke keus! Het enige bezwaar kan zijn, dat ze zo dicht in de buurt woont en misschien rare dingen met je paard uit gaat halen als een soort wraak.Daar moet je wel goed voor oppassen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:42

beschaamt je bijrijdster je vertrouwen; weg ermee dan. Komt toch nooit meer goed. Meningsverschillen, ruzies, moet allemaal kunnen, maar als de paarden eronder gaan lijden dan is het exit. En bij schenden van het vertrouwen denk ik idd snel in die richting.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:42

Wegsturen! Je bent haar niks verschuldigt, dus ook de verzorging van je paard niet. Het is niet haar paard, en ze heeft geen recht wat voor dingen dan ook uit te halen met jouw paard. Bovendien houdt ze zich niet aan de regels, en beleefd zijn is blijkbaar ook te veel gevraagd.

Ik had het wel geweten, en had er gelijk de laan uit gestuurd.
Mocht je een nieuwe bijrijdster nodig hebben... Dan heb je die zo, is zoveel vraag naar!

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:44

Pfff... wegsturen die hap..

En hopen dat ze niet vervelende dingen gaat uithalen als jij haar weggestuurd hebt en haar ego'tje gecrasht is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:47

vriendinnen zouden bij mij idd ook voorgaan Ja

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:50

Je zegt het zelf al
Citaat:
Zelf heb ik het er ook wel mee gehad, maar aangezien ik de eigenaar van het weiland ben en het mijn bijrijdster is vind ik dat ik me niet (alleen) door mijn vriendinnen moet laten beinvloeden.

Oftewel je hebt er zelf ook geen zin meer in met haar.
Als je alles bij elkaar op telt wat weegt dan meer: de voordelen of de nadelen?
Daarop kan je je keuze dus baseren

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:51

Je moet wel vertrouwen hebben in je bijrijdster! Anders is het geen doen. Heb je er ook al eens over gesproken met haar?

Dan is waarschijnlijk de keus al snel gemaakt...

smile_dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:54

Helemaal mee eens! Zo te horen is het meisje niet echt netjes met jou en de vrijheden en het vertrouwen dat je haar geschonken omgegaan. Dat is niet goed te maken.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:54

Marcato schreef:
Je moet wel vertrouwen hebben in je bijrijdster! Anders is het geen doen. Heb je er ook al eens over gesproken met haar?

Dan is waarschijnlijk de keus al snel gemaakt...

Precies zo denk ik er ook over Knipoog

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:55

Dit heeft weinig met je vriendinnen te maken lijkt me, maar meer met of jij je bijrijder nog wel vertrouwt. Zo niet en komt dat vertrouwen ook niet meer terug naar jouw idee, dan is het over en sluiten.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:55

Vrij makkelijke keuze lijkt me: vriendinnen van wie je de inkomsten hard nodig hebt of een bijrijdster die je vertrouwen beschaamd en dingen doet met je paard en met jullie die gewoon not done zijn... Doei, doei bijrijdster hoor!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:06

Bovenstaande zegt genoeg, en je heb ook sneller een andere bijrijdster dan nieuwe huurders...

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:11

bloempje1 schreef:
Je zegt zelf dat je je inkomsten nodig heb van je huurders.Dan is het heel simpel bij mij gaan hun voor.Hun betalen voor hun plekje en moeten ook tevreden blijven.
Je kan ook ervoor zorgen dat alleen je verzorgster weer voorlopig alleen met jou eerst gaat.En als de vertrouwen er weer is dat je der een klein beetje weer loslaat.

ik ben het helemaal met bloempje 1 eens! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:13

Idd, weg met dat kind. Voor haar tien anderen hoor. Op dit moment zijn jouw huurders net even wat belangrijker dan je bijrijdster.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:16

Wegsturen! Ja je geeft zelf al aan dat ze streken uit haalt en andere dingen doet die niet kunnen. Als jij het geld dan hard nodig heb voor je weiland, is dat wel de beste keus (vind ik). Maar... ik zal het wel rustig uitleggen waarom je haar wegstuurd en dat ze dingen heeft gedaan die niet kunnen.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:16

twijfelen is wegsturen in dit geval Lachen is het beste voor jou.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:15

Het zijn eigenlijk alleen maar nadelen wat je aan haar hebt dus ik wist wel wat ik zou doen Ja.
Als nou alleen je vriendinnen er problemen mee hadden, maar ze gaat ook te ver vind ik... dus ik zou een ander zoeken Knipoog

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:17

loez schreef:
Ik zou er voor kiezen om je bijrijdster weg te sturen! Dit kan ze gewoon weg niet maken. En het zijn ook vriendinnen van je die er staan.

Mee eens, al zij liegt en dingen verzint enzo, kun je haar niet meer vertrouwen ed. gewoon wegsturen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:23

ik zou ook zeggen bijrijdster wegsturen
ze liegt, verzint dingen, zet zonder toestemming iemand op een pony van een huurder
, je vertrouwen in haar is door dergelijke dingen flink beschadigt...

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:26

@draumpje
Ik zit me nog steeds af te vragen waar ik je ook al weer van ken Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:27

Bijrijdster eruit, er zijn zat meiden die wel verantwoordelijk met een paard om kunnen gaan!

Zeker als je door die bijrijdster ook nog eens inkomsten gaat missen zou ik haar eruit sturen, of was zij van plan de inkomsten te betalen? Knipoog

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:28

Tallie_Ho schreef:
Bijrijdster eruit, er zijn zat meiden die wel verantwoordelijk met een paard om kunnen gaan!

Zeker als je door die bijrijdster ook nog eens inkomsten gaat missen zou ik haar eruit sturen, of was zij van plan de inkomsten te betalen? Knipoog

Ben bang dat ik van een kind van 13 weinig inkomsten zal krijgen Knipoog