Oneerlijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Oneerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 10:54

Hallo bokkers,

Ik vroeg met over het volgende af of het oneerlijk is of niet?

Een paar keer per jaar (3x) word er een onderlinge wedstrijd georganiseerd bij ons op stal.
Een apart gedeelte voor de manege ruitertjes (dat zijn bij ons alleen maar kinderen) en een gedeelte met eigen paarden.

De manegeruitertjes hoeven niks te betalen voor de wedstrijd en ze krijgen alleemaal een rozetje.
En dan een beker voor de beste 2 of 3.

Wij als pensionklanten met eigen paarden (die dus maandelijks al veel meer betalen dan de manegeruitertjes) moeten €6 betalen om mee te mogen doen.
Maar wij krijgen geen rozetje.
Alleen de eerste 2 (of als er minder dan 4 deelnemers in de groep zitten alleen de nr 1) krijgen een prijsje + een rozetje.
De rest krijgt helemaal niks.

Nu gaat het er mij niet om dat ik persé een rozet wil, maar het komt een beetje oneerlijk over vind ik.

Wat vinden jullie?

Elinee

Re: Oneerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:56

waarschijnlijk, omdat de mensen zonder eigen paard ''kinderen'' zijn, willen ze hun toch iets geven, ook als het niet zo goed gaat.
en misschien horen die wedstrijden wel gewoon bij hun contributie, dus vandaar dat het voor hen gratis is.
Laatst bijgewerkt door Elinee op 19-02-07 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 10:57

Maar bij de eigen paarden rijden ook kinderen mee die zelfs nog jonger zijn dan menig manegeruitertje.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:57

zie mijn edit.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:58

Sja, helemaal eerlijk is het niet.. k zou gewoon naar de mensen gaan die het organiseren en het aangeven dat je het oneerlijk vindt?

Ilsje_

ik denk dat ze het liever onderling houden met de manegeruitertjes, en niet te veel eigen paarden.

Elinee

met die rozetjes klopt dan inderdaad toch niet helemaal.
misschien even aan de eigenaar vragen? als dat niet té ik-wil-perse-een-lintje overkomt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 11:20

Ik weet inderdaad niet hoe dat over komt als je er wat van zegt.

Maar er zijn er meer die zoiets hebben van:
ja wij betalen €6 en de rozetjes worden gesponsord, dus die kosten ze misschien €0,50 per stuk, dus dat zou er toch wel af kunnen?
Zodat ook wij een blijvende herinnering aan de wedstrijd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:24

Als er bij de eigen paarden ook kleine kinderen rijden zou ik ook zeggen, doe dan voor iedereen een rozetje.
dat is voor kinderen toch wel waardevol. Voor een volwassen persoon is dat meestal toch wel anders.

Dat van het inschrijfgeld zou ik niet zo'n punt van maken Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:25

Ik denk dat je het beste gewoon even eerlijk aan de organisatie kan vragen hoe en wat. Daar hoef je je echt niet voor te schamen. Misschien is er wel een hele duidelijke reden ( zoals bv. in de contributie inbegrepen, of misschien betalen ze wel, maar via hun leskaart ofzo ) voor. Van speculeren wordt niemand beter. En je kan altijd nog voorstellen om het één en ander aan te passen als je het er niet mee eens bent ( en je bent lid van de vereniging ).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 11:26

Nee, dat inschrijfgeld is het probleem ook niet.

Inderdaad ook meer voor het feit dat er toch vrij kleine kinderen mee rijden bij de eigen paarden en die het gewoon niet snappen dat kinderen op een manegepony wel een rozetje krijgen en hun niet terwijl de manegepony`s niet eens eigen zijn.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:27

De jeugd moet gestimuleerd worden. Dit zijn de ruiters (en pensionklanten) van de toekomst.
mochten er bij de eigen paarden ook kinderen zijn, vind ik dat die ook een rozetje verdienen. Als dat alleen maar volwassenen zijn...ach, wat zou het zijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:46

Ik zou het inderdaad eerlijker op willen lossen....

IPV manegeruiters gratis en eigen paarden 6 euro, zou ik iedereen 2-3 euro laten betalen en iedereen een rozetje, groot,klein, manege of eigen paard.

Zijn we van het gezeur af, geen scheve gezichten en iedereen draagt een steentje bij.

Bij de manege-ponyclub waar ik begonnen ben, betaalde iedereen 5 gulden (dus zo'n 2-3 euro) per wedstrijdje, en daar kreeg je een rozetje, een consumptiebon en een zakje chips van.

Iedereen blij, en als kind was je de koning te rijk!

luckyluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:48

tja het is niet echt heel eerlijk idd

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 20:06

Dat is inderdaad een erg goed idee Barmat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:09

Wat Barmat zegt is inderdaad wat eerlijker.
gewoon de inschrijfkosten laag houden voor iedereen en een blijvende herinnering.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:10

Silence schreef:
kinderen op een manegepony wel een rozetje krijgen en hun niet terwijl de manegepony`s niet eens eigen zijn.

Moet zeggen dat ik mij toch wel stoor aan deze tekst. Rozetten hoor je te krijgen voor je prestatie. Dus omdat je een goede proef gereden hebt. Dat je daarbij op een manegepony of op een eigen paard hebt gereden zou dan geen verschil moeten maken.

Dus ja het is zeker oneerlijk dat de manegekinderen wel een rozet krijgen en de kinderen met eigen paarden niet. Lijkt mij dan beter om alle kinderen een rozet te geven voor de verreden proef. Zo benadruk je het verschil tussen manegekinderen en kinderen met eigen paarden niet nog eens extra. Dat kinderen met eigen paarden wel voor de proef moeten betalen en manegekinderen niet vind ik ook een beetje vreeemd.

Wanneer het eigen paard echt van buiten komt dus niet op de manege gestald staat kan ik het weer wel begrijpen dat voor een paard dat van buiten komt wel betaald moet worden.

Nanouschka_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:17

dat je als pensionklant veel meer betaald is toch logisch?! je krijgt zowiezo stalling en soms ook voeren en uitmesten etc. voor dat geld. Ik vind dat het daarom met het wel of niet rozetje niks te maken heeft. wel is het raar dat je 6 euro moet betalen om mee te doen en dán nog geen rozetje krijgt Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 20:37

@lindsey: Dat is ook niet mijn tekst, maar de kinderen die meedoen met eigen paard bekijken het wel op die manier.

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:47

Nanouschka_w schreef:
dat je als pensionklant veel meer betaald is toch logisch?! je krijgt zowiezo stalling en soms ook voeren en uitmesten etc. voor dat geld. Ik vind dat het daarom met het wel of niet rozetje niks te maken heeft. wel is het raar dat je 6 euro moet betalen om mee te doen en dán nog geen rozetje krijgt Clown
inderdaad

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:59

Ik heb bij mijn oude vereniging 4 jaar de onderlinge wedstrijden georganiseerd......
De kosten waren voor manege ruiters €4,- (dit was voor de manege, niet de rijvereniging voor de huur van paard/pony)
Aangezien manege paarden/pony's vaak meerdere keren lopen, is het ook lastiger om intedelen (wij reden in 3 bakken).
Bij ons kreeg een op de drie prijs, in alle klassen geen onderschijdt tussen manege of eigen. (klassen werden wel apart gehouden) Een rozet kost misschien een euro, en een gemiddelde beker ook maar 4 euro...

Ik snap dan ook eigenlijk niet waarom mensen met een eigen paard/pony moeten betalen.....

Zoasl idd al eerder gezegt kunnen jullie het misschien met de manege eigenaar bespreken.... Maar doe dat niet alleen (kan dan zeurderig overkomen) maar met een grootere groep. En bespreek het rustig. Misschien heeft de manege eigenaar wel een hele goede reden.
Ik kan me idd voorstellen, dat je kleine kinderen allemaal een rozet geeft, maar doe dan ook die op een eigen pony.

Of idd zoals ook al eerder gezegt, voor iedereen 3 euro inschrijfgeld, en allemaal een rozet......

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:32

de manege waar ik rijd rijden de manege paarden en de privé paarden gewoon tegen elkaar. het ligt dan vaak aan de jury hoe dat beoordeeld wordt. vaak worden privé paarden wel strenger beoordeeld.

de prijzen verschillen ook. volwassenen betalen meer dan kinderen. en als je privé paard op de manege zelf gestald staat betaal je minder dan wanneer je met een paard komt rijden die ergens anders staat volgens mij

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:37

Dat is niet echt eerlijk nee Maar nu moet ik wel zeggen dat er bij elke wedstrijd altijd wel iets is dat niet helemaal eerlijk is..

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:07

Barmat schreef:
Ik zou het inderdaad eerlijker op willen lossen....

IPV manegeruiters gratis en eigen paarden 6 euro, zou ik iedereen 2-3 euro laten betalen en iedereen een rozetje, groot,klein, manege of eigen paard.

Zijn we van het gezeur af, geen scheve gezichten en iedereen draagt een steentje bij.

Bij de manege-ponyclub waar ik begonnen ben, betaalde iedereen 5 gulden (dus zo'n 2-3 euro) per wedstrijdje, en daar kreeg je een rozetje, een consumptiebon en een zakje chips van.

Iedereen blij, en als kind was je de koning te rijk!

De goede oude tijd!! Zo ging dat bij ons op de ponyclub ook altijd met onderlinge wedstrijden en soms ook bij ponyspel op echte wedstrijden. Iedereen een bekertje en/of een strikje en een aardigheidje zoals een Mars of Raider (=Twix nu!) of een zakje chips en alle kinderen waren super trots! Dat vind ik een goede stimulering van die kinderen.

Om weer even ontopic te gaan: ik vind het ook een beetje raar dat je nog 6 euro moet gaan betalen. Misschien denken ze dat het voor de ouders van de kinderen met manegepony's te duur wordt? Ik zou het er zeker even over hebben. En anders gewoon overgaan op het bovenstaande wat Barmat zei, voor iedereen!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:23

Misschien kan je het volgende voorstellen:
Waarom niet 1 groep ponyruitertjes (manegeruiters en pensionruitertjes) en 1 groep "volwassenen"? Gebruik een leeftijdsgrens. Dan kunnen alle ruitertjes meedingen naar die prijs en rozet. Iedereen tevreden. Over de eigen bijdrage, inderdaad wat is nu 2-3 euro?