Verstelbare cap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verstelbare cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:56

Ik vraag me af wie er hier allemaal met een verstelbare cap rijdt, dus zo eentje waar achterop een draaiknop zit waarmee je hem strakker of losser kan draaien.

Ik zelf heb er (gelukkig) geen. Een meisje in mijn les heeft er wel 1.
Ze is 3 weken geleden van haar paar afgevallen. Terwijl ze viel (met haar hoofd naar beneden) bleef de cap alleen op vanwege het touwtje onder haar kin.
Toen ze op de grond terecht kwam (schouder) zat haar cap helemaal scheef. Het paard raakte haar hoofd met zijn hoef & de cap knalde af.. Ze heeft er gelukkig niks ernstigs aan overgehouden. Wel had ze een hersenschudding, schrammen en sneeën op haar hoofd en verder nog wat kneuzingen.

Dus ik vroeg me af, wie er een heeft met evt goede en slechte ervaringen qua bescherming!

linky

Re: Verstelbare cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:00

Moeilijke vraag, had ze haar cap b.v. strak genoeg of zat de kinband vrij los? Zat de draaiknop op de goede maat?
Hier kun je op afstand heel moeilijk over oordelen.....................
Ik heb b.v. zelf een LAS helm, die maak je met klittenband-pads op maat. Zit heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:03

Haar cap zat goed 'strak' aangedraaid en de kinband zat ongeveer een halve cm onder haar kin. Niet strak aangesnoerd dus maar gewoon 'normaal' Lachen

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:37

Ik heb er een, en ben er heel tevreden over.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:04

heb er bijna alleen maar slechte ervaringen mee... Kinderen klagen, dan zit te cap weer te strak dan weer te los. Heb al meerdere malen meegemaakt dat ie voor de les heel strak was gedraaid en aan t eind van de les gaan ze galloperen, terwijl de cap bijna afvalt! Ik zeg drama!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:07

denk dat mijn cap ook makkelijk af gaat hoor als ik zou vallen. ik zo'n standaard met zwart 'fluwele' stof erover. maar ik hou niet van strak, krijg ik hoofdpijn van, dus zit hij vrij los.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:08

ik heb ereen en die zit perfect, maarja ik denk ook dat dat verschillend is van de HH cap´s kan ik dus echt niet op die zitten geen van alle maten goed.
ik heb er nog nooit wat slechts over gehoor met de draaiknop, ik vind ze prima.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:12

Voorheen had ik nog wel eens dat een cap naar voren schoof op mijn voorhoofd en zo zicht belemmerde. Met verstelbare caps van Casco heb ik dit probleem nooit meer gehad. Ben ook daarna niet meer eraf gevallen, dus hoe dat met een val zit weet ik niet precies. Maar dat deze tijdens het rijden beter zit dan mijn vorige weet ik wel zeker Lachen Dat zegt mij toch ook wel wat..

_xLarax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:23

Ik heb er ook een, en heb er ook geen slechte ervaringen mee, ik vind ze eigenlijk wel handig want als je dan gegroeit bent dan kan je hem altijd nog verstellen Knipoog Haha!

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:26

Ik heb er eentje en ik ben er heel tevreden over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:39

_xLarax_ schreef:
Ik heb er ook een, en heb er ook geen slechte ervaringen mee, ik vind ze eigenlijk wel handig want als je dan gegroeit bent dan kan je hem altijd nog verstellen Knipoog Haha!

Ja tuurlijk Knipoog Maar als je cap op je hoofd blijft zitten als je valt is eigenlijk ook wel handig Knipoog

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:41

Ik ben een keer gevallen met zo'n cap.. Na de val zat die nog net zo strak als eerst.. Dus ook geen slechte ervaringen mee..

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:46

Ik heb er zelf ook een, maar wil snel een andere kopen..zitten voor geen meter en bij de 1e de beste val knalt ie er volgens mij ook zo af Haha!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:49

Ik heb een verstelbare casco. Ik ben er wel tevreden over. Maar ik heb hem nu 1.5 jaar en in die tijd ben ik niet meer van een paard afgevallen. Dus ik heb hem nog niet "volledig" goed kunnen testen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:50

Ik heb er ook een, maar heb er een hekel aan. Scheve mond
Hij zit hoog op je hoofd, en hoe straks ik hem ook draai, je kan hem zo van mijn hoofd nemen. Niet erg veilig dus. Ben al verschillende keren gevallen, en telkens zat hij scheef.

Ben er niet erg tevreden over dus.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:54

Joonsel schreef:
Hij zit hoog op je hoofd..

In inderdaad, dat is nog het ergste...

Hey paddestoel...

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:56

ik heb er een en tot nu toe bevalt het me prima. ik draai hem altijd gewoon zo dat ie behoorlijk strak zit, en dat als je je hoofd ondersteboven houdt zonder het kinbandje vast, hij gewoon op je hoofd blijft zitten.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:58

Vreselijke cap. Ik denk dat hij ook geen goede bescherming geeft als je vat. Het voelt net als een toupetje ofzo. Echt alleen maar op t allerbovenste randje van je hoofd voel je iets zitten. Ook als het waait vliegt dat ding zo van je hoofd. Stik je bijna omdat het touwtje nog wel vast blijft zitten.

Ik vind die aller oudste cap. Die grote joekel. T lekkerst en veiligst zitten. Zelfs al zou mn bandje niet vast zitten. ZOu hij met een rukwind niet van mn hoofd waaien.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:01

Ja, ik draai hem meestal ook gewoon heel strak. En bij mij is hij dan echt niet los!! Meestal draai ik hem zo strak dat ik net geen hoofdpijn krijg. Verder vind ik de bandjes van de casco niet fijn zitten. Maar goed, daar zal ik mee moeten leren leven.

Toch vind ik dit een stuk veiliger dan die andere caps die je niet kan verstellen. Ik heb nog nooit een goed passende cap gevonden. Dat ik echt dacht: nou die zit echt perfect en lekker strak, maar ook weer niet TE. Daarom heb ik ook een casco genomen. En ik vind het altijd wel handig als ik hem even moet uitlenen, vriendin of zusje.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:11

Ligt ook aan het model.
Ik heb een Casco new master. Die zit gewoon stevig. De youngster vind ik niet stevig zitten, hoe strak je hem ook doet.
Maar een cap moet ook bij je hoofd passen, niet ieder hoofd is hetzelfde

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:56

Touwtje of kinbandje? Tong uitsteken
Ik heb er geen ervaring mee verder, maar vind die caps er nooit zo stevug uitzien eigenlijk Bloos

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:24

Ik heb er een en ik vind hem niks Tong uitsteken
Ik krijg er hoofdpijn van (aan de voorkant lijkt iets hards te zitten, waar je op den duur echt hoofdpijn van krijgt) en als je hem losser doet, dan valt hij af.
Ik ben 2x met die cap gevallen en beide keren hing hij in mijn nek, toen had ik hem wel dus iets losser zitten, zodat ik geen hoofdpijn krijg. Sinds ik hem braaf zo strak draai, dat ik hoofdpijn krijg, is hij wel blijven zitten, maar ik ben er ook niet meer mee gevallen...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:42

Ik vind die caps niks. Ik had er eerst ook zo een en die ging steeds losser zitten tijdens het rijden, erg vervelend.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:46

ik heb ook een casco met draaiknop, maar ik kan met mn hoofd op de kop gaan schudden, zonder kinband, en hij blijft goed zitten. dus bij mij is de pasvorm top! kben er een paar keer afgevallen met deze cap en heb nooit problemen gehad! dus ligt denk ik aan de vorm van je hoofd ofzo.. ik heb meerdere caps gehad, maar deze heeft verreweg de beste pasvorm!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:49

spoekie schreef:
Ik heb er een en ik vind hem niks Tong uitsteken
Ik krijg er hoofdpijn van (aan de voorkant lijkt iets hards te zitten, waar je op den duur echt hoofdpijn van krijgt) en als je hem losser doet, dan valt hij af.
Ik ben 2x met die cap gevallen en beide keren hing hij in mijn nek, toen had ik hem wel dus iets losser zitten, zodat ik geen hoofdpijn krijg. Sinds ik hem braaf zo strak draai, dat ik hoofdpijn krijg, is hij wel blijven zitten, maar ik ben er ook niet meer mee gevallen...

dat had ik bij die van mn zus ook, maar ik heb er zelf expres een gekocht die dat niet had..
mijn moeder heeft bij die van mn zus iets zachts op die plek geplakt, en nu is die cap ook goed.. ik zou niet weten waardoor dat komt, echt raar..