KiWiKo schreef:les 1 NOOIT maar dan ook NOOIT een paard vastzetten aan iets dat los kan (en daar vallen ook staldeuren onder!!) een haak kan het dier meenemen zonder zich te verwonden, maar een hek of staldeur ........... ik heb er een zijn poten mee zien breken..
zet het paard vast met een stevig halster en een goed touw aan een haak in de muur.......
Mijn paard kan ook niet vaststaan als hij niet iets achter zich heeft........
dus een muur of iets.
nu ben ik wel zo ver dat ik hem gewoon aan een haak kan zetten buiten zonder iets achter hem, door hem gewoon niet los te laten komen.......... en ja hij is er wel eens helemaal uit zijn panty gegaan... drie dagen boos geweest op mij. maar los kwam hij niet
Mijn jonkie kan ook niet vast. Ze staat met haar kopstuk aan een dikke ketting die weer aan een enorme haak zit en die haak zit door een stalen constructie in de muur. Maarja, er is altijd een zwakke plek die het begeeft. In dit geval heeft ze al 2 kopstukken, de ketting en die enorme schakel kapot getrokken. Nu durf ik haar niet meer vast te binden want volgens mij is het ook schadelijk voor de nek als ze gaat hangen.
Dus inderdaad, er zou iets achter moeten staan zodat ze weet dat ze niet naar achteren kan gaan hangen. Maar die mogelijkheid hebben wij niet. Best lastig.