Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

missnina schreef:Ja dat mag, behalve als het je insrtructeur, familie, eigenaar van het paard of een bestuurslid van je vereniging is.
Klopt helemaal

imke schreef:Het mag wel, maar ik vind het niet kunnen.
imke schreef:Ik probeer altijd iets verder weg te gaan jureren. Ik vind het echt niet kunnen. Deelnemers van je eigen vereniging vinden het volgens mij niet prettig als je ze "laag" jureerd. Je krijgt er alleen maar scheve ogen van. Ik pas daarvoor. wat een andere jury doet moet hij of zij natuurlijk zelf weten.
Nistria schreef:ik hoop dat de juri's professioneel genoeg zijn om daar doorheen te kijken.
in jouw geval [naam], is het misschien beter om jezelf terug te trekken om scheve gezichten te voorkomen.
als je toch start, sta je volkomen in je recht maar het is hier denk ik meer een principekwestie.
moeilijk....

(mits ik het aandurf met al die boze mensen haha). Maar zeker op kampioenschappen zou ik nooit een bekende klant/vriendin etc willen jureren. Dan vind ik gewoon dat je als instructeur moet zeggen, goh heel erg bedankt voor het aanbod maar die en die is en klant van mij en ik wil dus liever een andere klasse jureren kan dat