zenuwen voor wedstrijd!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paix

zenuwen voor wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 21:41

hoi!

zaterdag heb ik een wedstrijd en ik ben heel zenuwachtig. helemaal omdat ik had gehoord dat mensen denken dat ze kunnen lagen als ik mijn proef rij. ik ben dus bang dat het helemaal verkeerd gaat omdat ik zo zenuwachtig ben. mijn vraag is hoe lossen jullie je zenuwen op? ook dagen van te voren?

tips welkom!!

alvast bedankt!
groetjes lotte

Silence

Re: zenuwen voor wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:42

Ik heb aanstaande zondag wedstrijd en heb ook wel wat zenuwen, maar ik denk er verder niet teveel aan en zie vanzelf wel hoe het zondag loopt.

Veel succes jij in ieder geval zaterdag.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:44

niet druk maken,gewoon doen en niet aan jezelf twijfelen,
komt het zeker in orde,laten zien wat je kunt,veel succes ermee,

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:44

Ik heb er zelf niet zo'n last van, maar voor mijn examenzenuwen voor het afrijden met de auto heb ik Valdispert gehaald bij de drogist, dat hielp heel goed bij mij en kan geen kwaad als je het wat langer gebruikt. Verder zou ik zeggen: zoek afleiding, als je er niet aan denkt, kun je je ook niet zenuwachtig maken. Lekker bezig blijven dus.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 21:48

ja bedankt voor te tips maar het is wel vervelend dat ik zo zenuwachtig ben normaal ben ik dat ook wel maar zo erg is het nog nooit geweest Boos! ben nu al zo zenuwachtig dat ik al haast niet slaap.. moet je naa gaan dit is nog onderling wedstrijden ik wil over een paar jaar officieel gaan starten! whaa word nu al gek.. maarja inderdaad gewoon rustig blijven.. ga ook voor de wedstrijd in bad met een of andere rustgevende olie.. Haha!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:50

Dat heb ik ook Boos!
Ik heb het zo erg altijd dat ik er misselijk van wordt. Verdrietig

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 21:53

het voeld alsof ik verliefd ben alleen dan erger!! dat de vlinders niet vliegen maar beuken.. boxwedstrijd met vlinders in mijn buik

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 16:25

Jaa zo'n zenuw gevoel inderdaad... al lijkt het misschien moeilijk, voor je wedstrijd goed eten, vele zeggen "dat kan ik niet" door de zenuwen, maar dan heb je ook geen kracht. Je moet juist wel eten, wil je een beetje lekker rijden, dit helpt echt. Tegen de zenuwen wil een banaan eten ook wel eens helpen, klinkt erg raar, maar waar! Tong uitsteken

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:58

Ik heb het ook altijd, erg vervelend kan er niks aandoen. Ik heb ooit een keer een rare tip gekregen van iemand: drink voor je wedstrijd een berenburg, schijnt te helpen bij diegene maar ik heb dat nog nooit uitgeprobeert.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:27

Ja!lekker dronken te paard!!hahahaha! dat zal zeker de zenuwen verminderen!! Hyper!

Rescue wil nog wel eens goed helpen!
Is gewoon verkrijgbaar bij de drogist.
(ook voor je paard te gebruiken?

LR1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:04

ja ben owk altijd zenuwachtig maar op een gezonde manier.. het moet leuk blijven! beter als je best kun je niet doen.. soms slik ik van die tabletjes voor hogere concentratie en dat je rustiger bent van het merk Bloem d8 ik.. maar tgaat vast wel goed komen, succes!

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:07

Probeer eens een homeopathisch middel met valeriaan erin Lachen
het zorgt ervoor dat je veel kalmer wordt, er zitten geen enge gevaarlijke medicijnen in en dus kan je het zonder problemen gebruiken.
Verder, zorg dat je vantevoren een soort planning hebt over hoe laat je moet gaan poetsen, opzadelen hoe lang je wilt inrijden enzo. Zorg ook dat je al je spullen vast een dag vantevoren klaar hebt staan.
Door goed te plannen van tevoren hoef je op de wedstrijddag zelf niet meer te stressen over wat je allemaal moet doen en dat scheelt een stuk in de zenuwen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 17:00

bedankt voor de tips!

WonderLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:42

Nou... Lachen gewoon niet aan denken en gewoon niet aan de mensen denken en gewoon doen alof er niks aan de hand is Knipoog Helpt ! ik werd ook altijd zenuwaxhtig maar toen d8 ik der niet meer aan en deed net alsof ik in onze eigen bak reed Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 18:43

ja ik wil wel zo doen en denken Haha! maar me paard doet jammergenoeg anders.. Boos! Tong uitsteken

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 17:41

nog meer mensen die tips hebben??

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:52

Maak je maar niet druk Lachen Als je er gewoon vertrouwen in hebt, en in je paard, komt het allemaal goed. De mesnen zullen echt niet gaan lachen, ze zullen zelf ook wel zenuwachtig zijn (geweest) Lachen Dus ze weten waarschijnlijk wel hoe gespannen jij je voelt Lachen Tip: ga vantevoren lekker ontspannen in bad ofzo Lachen Lekker geurtje erin, en ga ook heeeeeeel veel tijd nemen om met je paard alvast in te rijden enzo, of gewoon aan halster samen lopen ofzo Lachen Helpt bij mij Haha!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 10:26

vandaag is het zover.. de wedstrijd.. vanachtend natuurlijk veeel te vroeg wakker Boos! pijn in mijn buik enzo! echt erg.. geen hongergevoel Boos! allemaal voor een stomme mini wedstrijd!!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:30

Vind je het niet leuk om wedstrijden te rijden? Dan moet je het niet doen. Vind je het wel leuk om wedstrijden te rijden, zet dan de knop om en blijf gewoon denken alsof je thuis aan het rijden bent. Veel doen is ook een goede oplossing. Neem een aspirine in, ga rustig je paard doen, blijf ademhalen en concentreer je alleen op jou en je paard. Sluit je als het ware af van alles wat er om jou heen gebeurt.
Ik wens je veel succes!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:38

lottehorse schreef:
vandaag is het zover.. de wedstrijd.. vanachtend natuurlijk veeel te vroeg wakker Boos! pijn in mijn buik enzo! echt erg.. geen hongergevoel Boos! allemaal voor een stomme mini wedstrijd!!

Ja, zo voelde ik mij de eerste keer ook. Ik was er gewoon misselijk van, ook last van de buik Clown En dat voor een wedstrijdJE. Ik heb mijn paard nu 4x gestart in de wedstrijden, en ik moet zeggen, de laatste 2 keren had ik helemaal niet zo'n zenuwachtig gevoel meer.

En tuurlijk rijd ik wedstrijden voor mijn lol, ik rijd ook liever zonder zenuwen. Maarja, dat kun je nu eenmaal niet regelen. Wel verminderen Knipoog

Gewoon lekker veel gaan starten, komt vanzelf goed.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 10:59

haha tja.. altijd wel vervelend Knipoog maarja komt wel goed!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:00

lottehorse schreef:
haha tja.. altijd wel vervelend Knipoog maarja komt wel goed!

Succes hé Knipoog

chrisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:03

hoe ging 't nou dan

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:38

Ja, hoe ging het?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:42

het ging voor mij gevoel super!! en ik was haast niet zenuwachtig toen ik aan het inrijden was ging het steeds beter.. ik mag voor de eerste x niet klagen, de jury was wel heel streng dat was wel jammer.. maarja Haha! al bij al toch wel goed