het gaat over een wedstrijd van jonge kinderen, 8/9 a10 jaar oud
op A en B ponytjes, klasse B en klasse L
ik heb een klantje in de A/L rijden, en zie dus altijd al die kleintjes op de wedstrijden rijden.
meestal zie ik dan ook de prijsuitreikingen
pas was het zo, dat er een jury zat, die voor ons bekend was, maar niet als zijnde een jurylid.
wat ons tijdens het rijden van de proeven al opviel, was dat ze de hele tijd met de schrijfster aan het kletsen was, en amper keek naar de ruitertjes.
nu snap ik dat een hoger niveau wellicht interessanter is, maar die kleintjes beoordelen is juist leuk, je kunt ze er namelijk mee helpen ze advies mee te geven waarmee ze kunnen gaan oefenen !
maar goed, dat geklets ergerde ons, en vele andere deelnemers.
toen de uitslagen van die rubrieken.... te triest voor woorden...
er was in een rubriek geen wimnstpunt uiitgedeeld, dit was de klasse B !!! en ik geloof dat alles rond de 160 punten zat,,,,, die kinderen kunnen toch niet gemiddeld een 5 hebben gereden ???
we hebben alle ruiters gezien, en geen een reed echt een bizar slechte proef.
in onze ring ook, er was er een met een winstpunt, deze had 30 !!!! punten meer als de tweede plaats, de derde en vierde plaats hadden weinig verschil met de tweede
de plaatsing was heel eerlijk, degene die eerste was reed het netste, maar niet 30 punten beter
maar goed, dat is dan de mening van de jury
omdat wij allen zeer verbaasd waren, gingen wij verhaal halen bij de jury
deze begon meteen heel vijandig te roepen met dat wij er dan zelf maar moesten gaan zitten.
dit terwijl we alleen vroegen waarom die 30 punten verschil, een hele normale vraag toch ?
ook begon ze te zeggen "we"hebben overlegt, daarmee bedoelde ze, zij en de schrijfster !!
toen sprong ik ertussen door te zeggen, we ??? jij bent jury, een schrijver mag alleen schrijven en niet discusieren, laat staan overleggen over de punten.
ze werd daardoor nog vijandiger, en kon uiteindelijk dus niet vertellen wat nou die 30 punten verschil waren.
mijn combinatie had 166 punten, terwijl ze normaal altijd ruim boven de 180 zit, en nog nooit lager dan 180 had gescoord, nu maken ons die punten e cht niet uit,
maar waar wij ons heel erg aa stoorden was het onvakkundige gedrag vann haar
ik heb een uitgebreide brief gestuurd naar de knhs, en die kunnen er uiteraard niets aan doen, het is natuurlijk maar een enkele klacht.
want de andere deelnemers lieten het erbij zitten , wij niet

nu was bij ons ook de vraag of deze persoon wel een jurylid was, in de vademecum was ze niet te vinden.
de knhs zei van wel, maar ja als zij zouden bekennen dat ze idd geen jury was, dan zou er wellicht openbaarheid aan komen, en dat kan natuurlijk niet.
ik denk nog steeds dat ze geen officieel jury was, en in elk geval geen vakkundige.
wat zouden jullie hebben gedaan ?
en is mijn boosheid terecht ?

(ze zaagt continu, hangt in zijn mond en schopt en schopt maar door en zo kan ik nog wel even door gaan. Er zijn er vele die zich ontzettend ergeren aan haar)
Je beschuldigt zowel de KNHS als de jury van fraude en je impliceert dat de jury aan vriendjespolitiek doet. Ik vind dat niet netjes.
want dan stappen ze over op een D-pony en dan krijgen ze ineens een klap in hun gezicht. Bij sport hoort ook leren je punten en uitslagen te accepteren, ook of misschien wel juist bij kleintjes. Een kindje snapt ook wel dat het niet altijd goed kan gaan.