Is mijn cap nog heel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mriinaa

Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:29

Ik vroeg me af hoe je kunt zien of je cap nog heel is. Ik heb een Casco cap, die heb ik ondertussen al 6 jaar. Maar hoe kun je weten of de cap nog goed is?

_Micha_

Re: Is mijn cap nog heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:30

Mij is altijd verteld dat als je een keer bent gevallen met je cap op, en als je je cap een keer goed laat vallen dat je dan een nieuwe moet kopen omdat hij dan niet meer veilig is

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:31

Ik heb gehoord als je een keer met je cap gevallen bent dat je er dan vanuit meot gaan dat die kapot is.. dus een nieuwe moet kopen ( doe ik ook niet Bloos ben al zo vaak gevallen en rij ook al bijna 6 jaar met deze cap)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:31

Als je cap nooit is gevallen dan is hija ls het goed is niet kapot van binnen!
De volgende veiligheids merken moeten erop staan wil de cap écht veilig zijn:
- CE-markering
- EN 1384-teken

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:32

6 jaar is wel een tijd. Ben je een keer hard gevallen? Dan zou ik een andere kopen.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:35

TeeGee schreef:
6 jaar is wel een tijd. Ben je een keer hard gevallen? Dan zou ik een andere kopen.

ik denk dat ik wel wat vaker dan een keer hard ben gevallen Clown

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:35

mriinaa schreef:
TeeGee schreef:

ik denk dat ik wel wat vaker dan een keer hard ben gevallen Clown

Dan zou ik hem gewoon een keer vervangen Knipoog
6 jaar is toch wel al een tijd Tong uitsteken

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:50

Ik rijd ook al zoiets met mijn casco cap en ben ook al paar keer flink gevallen, maar als ik iedere keer dat ik er afval lop mijn cap een nieuwe zou moeten kopen werd het wel een dure zaak zo'n cap per maand

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:03

Ik rijd nu al 7 jaar met dezelfde casco Knipoog

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:05

Is dat niet na te kijken ergens? Met brommerhelmen schijnt dat te kunnen.

ilonaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:37

Na 6 jaar zou ik toch zeker een nieuwe gaan kopen!!

Ik probeer zelf om de 2 jaar een neiuwe te kopen, en stel dat ik er een keer hard mee val, dan zou ik gelijk een nieuwe kopen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:40

Het is denk ik verstandig om een nieuwe te kopen, maar misschien kan je bij een ruitersportzaak hem na laten kijken?

ilonaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:44

Is trouwens net als bij een motor helm, als ie een keer hard op de grond is gevallen wordt ie al afgekeurd

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:49

Volgens mij staat er in het begeleidend foldertje van casco dat je sowieso je cap na een aantal jaar moet vervangen, maar hoe lang dat is weet ik niet precies. Dat is zoiets waar ik me misschien wel te weinig van aantrek, mijn vorige cap heb ik 9 jaar mee gereden geloof ik, en ook flink mee gevallen af en toe.
Een casco-cap schijnt trouwens redelijk goed na te kunnen worden gekeken, maar kleine scheurtjes zijn moeilijk te constateren bij elke cap, en die kunnen je cap wel zwakker maken!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:53

Hoi, ik weet een trucje hoe je kunt checken of je cap nog heel is. Pling Dan moet je over je hele cap kloppen rondom, gewoon kloppen met je vuist (zoals je op een deur klopt Clown ). Dan hoor je het verschil op de plaatsen waar ie heel en stuk is. Knipoog Om de zoveel jaar vervangen lijkt me idd ook wel zo veilig. Tong uitsteken

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:56

Nee.

Dat werkt dus niet want het gaat om de voering. Ben zelf ook hard gevallen, en toen zeiden ze dat alleen de duurdere merken caps gecontroleerd kunnen worden. En het gaat dus niet om een scheur ofzo in je cap, maar de vulling is belangrijk!!

Edit: Zeiden ze bij de ruitersportzaak

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:57

Als leek kan ik me niet voorstellen dat je hele kleine scheurtjes met dat kloppen kunt horen..

Daarbij is het voor fietshelmen zo dat ook zonder val deze na een aantal jaar zeker vervangen moet worden. Dit i.v.m. de structuur van het schuim waaruit je cap is opgebouwd.

Eerlijk gezegd, na 6 jaar lijkt me niet het feit of hij wel of niet stuk is een reden om nieuw te kopen. Dan mag ie sowieso wel eens vervangen worden Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:04

Ik vind 6 jaar ook wel een nette tijd voor een cap...

En ik ben gevalen 2 dagen nadat ik m'n nieuwe cap had, duur ding, spijt me verschikkelijk, maar ik ga er toch echt geen neuw voor kopen...

ilonaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:06

Nou ja, zo heeft ieder natuurlijk zijn eigen idee daarover...
Maar daarom koop ik ook nooit een verschrikkelijk dure cap, het is een gebruikts voorwerp voor de veiligheid en geen mode accecoire.. maar goed, zoals ik zei... ieder zijn eigen ideee...

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 08:44

als ie half kaall is

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:50

nou als je niet op je kop gevallen bent, of geen harde klap gemaakt hebt op je rug bijv. of hem niet op de grond hebt laten vallen, dan is die nog heel.

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:52

Na 6 jaar is eht toch wel tijd voor een nieuwe denk ik Tong uitsteken
Ik doe nooit langer dan 2 jaar met mn cap. Op een 1 of andere manier word hij altijd lelijk en vies..

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:24

Die cap heeft z'n tijd wel gehad, ik zou gewoon een nieuwe kopen, ik doe het ook, na bijna 5 jaar. Knipoog

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:27

Ik rij nu een half jaar met de calvkade cap, ik dnek dat je op een gegeven moment wel merkt als je er even goed aan voelt of het van binnen kapot is. Dan gewoon (als dat kan) een nieuwe cap kopen. 6 jaar is wel heel lang.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:35

Ik pas zowieso goed op mijn cap, dus zorg dat hij niet kan vallen (als ik hem niet op heb Clown ) Dat zou dus betekenen dat hij alleen kan beschadigen als ik er mee val, en de cap de grond raakt. Nou ja, dat is iets wat je wel vrij snel op merkt. Ik probeer gewoon aan de hand van de klap een beetje te bepalen of ik een nieuwe nodig heb of niet. En ik vind veiligheid heel belangrijk, dus als ik het niet vertrouw, komt er gewoon een nieuwe.

Wat ik me wel eens afvraag he, zouden die caps bijvoorbeeld tijdens het transport naar de winkel ofzo niet eens vallen? Zoals met dozen enzo word vast niet altijd even voorzichtig omgegaan.