Daarbij vind ik dat het rijden van wedstrijden door sommige ruiters wel eens wat serieuzer mag worden opgevat. Je doet het voor je lol, dat is zeker. Maar dat wil niet zeggen dat omdat je het voor je lol doet, je niet afgestraft wordt op fouten, je niet vrij blijft van eventuele verliespunten en je niet serieus hoeft te trainen en dergelijke. Dat de jury dan maar allerlei fouten door de vingers moet zien 'omdat je het tenslotte ook maar voor de lol doet' Ga naar een wedstrijd als je denkt er ook echt klaar voor te zijn, je thuis serieus getraint hebt. En als je daar geen zin in hebt, hoor je niet op een wedstrijd thuis vind ik.
gipsyboy schreef:iedereen wilaltijd presteren en eerste worden. is ook leuk weet ik wel. maar vind je paard het ook nog leuk???????
Een paard dat goed presteerd en steeds eerste wordt zit doorgaans goed in zijn vel, wordt goed getraint. Dus ja, ik denk dat dat inderdaad leuker voor het paard is. Dat paard geeft niet om een lintje. Wel om een fijne afwisselende op zijn niveau afgestemde training. En zo'n training leidt dan in de regel weer tot prijzen. Als er geen prijzen en wp in de wacht worden gesleept betekend dat doorgaans dat paard en ruiter nog lang niet in harmonie zijn met elkaar op het gevraagde niveau. En dat lijkt mij niet prettig voor het paard.
Vaak zijn de mensen die het hardst schreeuwen dat het om de lol gaat, de ruiters die er niks van bakken. Van die ruiters waarbij de jury het altijd gedaan heeft enzo. Die roepen dan ook altijd dat ze benadeeld worden op het ras van hun paard, dat ze arrogant worden bekeken door Z-ruiters enzo.
Je kan mij echt niet wijsmaken dat iemand die steeds onderaan met lage punten eindigd echt lol in wedstrijden rijden heeft. En natuurlijk roepen ze dan dat het ze niet om het winnen gaat...