Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Tancreda4 schreef:Het enige? Ik dacht dat daar de papieren van het paard, inenting boekje e.d. voor was.
Kun je zelf een contractje opstellen?
Vjestagirl schreef:Tancreda4 schreef:Het enige? Ik dacht dat daar de papieren van het paard, inenting boekje e.d. voor was.
Kun je zelf een contractje opstellen?
Ja het enige... De papieren, inentingen boekje, boeit allemaal niets, alleen een koopcontractje is rechtsgeldig...
En ja, je kunt het heel simpel houden
Persoon A verkoopt het paard met de naam......................,met het levensnummer......................., met het chipnummer............., met de vader................. en met de moeder...................., aan Persoon B op de datum ..-..-2007 voor het bedrag van ..........
Handtekening Persoon A Handtekening Persoon B
(of nou ja, snel, zit er al meer dan een half jaar over te denken) Vjestagirl schreef:Ik zou haar iig laten keuren VOOR je het geld geeft... Doe je het daarna, dan is ze al van jou, en je hebt als koper onderzoeksplicht vooraf...
Koopcontract is het enige wetsgeldige om te bewijzen dat ze van jou is. Het is dus wel verstandig, mocht ze ooit gestolen worden oid...
Meryl schreef:Koopcontract is niet wettelijk verplicht. De gene die de papieren (stamboekpapier niet het paspport) in zijn bezit heeft, toont daarmee aan dat hij of zij de eigenaar is van het desbetreffende paard.
Tancreda4 schreef:Wat bedoel je met vervoerd moeten worden?