Mijn pony heeft al een hele tijd voernijd. Dat is eigenlijk al gekomen toen ze 3 was (ze is nu 8) en nog bij het paard van mn tante stond. Ze moest toen echt vechten om haar kostje, want anders joeg het paard van mn tante haar weg, en had ze niets. (apart voeren was toen geen optie, en toen kreeg ze ook bijna niets, ze had verder genoeg gras, etc.)
Nu krijgt ze best wat te eten, twee maal per dag.
Ze staat in de stal naast mijn paard, ze krijgen expres apart voer, om voernijd te voorkomen. En toch legt ze iedere keer haar oren in haar nek.
Maar ik moet erlangs, om hooi te geven (kan nu nog niet op een andere manier, van de zomer hopelijk wel). De deur is recht achter haar kont, als ze staat te eten. Ik praat altijd tegen haar, zodat ze in ieders geval niet schrikt. Maar ik moet altijd wachten tot ze klaar is met mutsen, ze moet nl altijd of dreigen, of even naar achter slaan.
Omdat ik dit weet, wacht ik dus altijd even, maar ik zou liever hebben, dat ze me daarin vertrouwt, en gewoon niet zo deuzig doet, want ik lust geeneens brokken
(ik pak het heus niet af, zeg ik dan
)Maar op deze manier heeft ze wel een keer mijn vader raakgeschopt, en toen moest ze bijna weg..
Is er een manier om haar hiervanaf te helpen, of moeten we er maar mee leren leven?
Ik heb vanalles geprobeert, negeren, rustig blijven praten, proberen met stem te corrigeren. Ze reageert nu het beste op negeren, maar toch blijft ze het doen..
Heeft iemand tips?
verder graag alleen nuttige reacties, aan owh, dat is wel lastig heb ik niets
) en als ze daaraan begonnen was kreeg ze haar biks.. Maar mijn paard schopte nooit richting mensen oid, alleen naar achteren..