Nu zou ik graag willen weten wat jullie doen om je laarzen te onderhouden en wanneer je ze aanhebt (trek je ze aan vlak voordat je het paard opstapt of loop je er bij wijze van spreken de hele dag op?
) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
] en verder goed schoon houden, en gewoon zorgen dat je er niet mee gaat uitmesten ofzo. [Dàn trek ik even rubberen laarzen aan.]
. 
marloezzke schreef:aub geen zadelzeep/ vet/ olie gebruiken voor je leren laarzen.
de laarzen fabrikanten raden aan om het volgende te doen:
afnemen met een vochtige doek,
daarna insmeren met schoenpoets.
ik neem mijn laarzen na het rijden altijd af met een vochtige doek op de plaatsen waar huidvet en vuil zit.
ongeveer 1 keer in de week maak ik ze zuiver met een speciale cleaner van petrie en smeer ze daarna in met zwarte schoenpoets, even uit poetsen en ze zijn weer superz

Bestaat uit een cleaner en uit een cream. Ik maakte mijn laarzen eerst ook schoon met water maar daardoor gingen ze aan de binnenkant schimmelen. 
mariska1989 schreef:Even afnemen met een vochtige doek,
Petrie cleaner erop
Even laten drogen
Petrie creamer erop,
Heerlijke laarzen krijg ik ervan, ook nog schoensmeer van petrie erop en ze zijn weer superzwart