[poll] Waarom scheer jij je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waarom scheer jij je paard?

Omdat ik dat mooi vind.
5 (3%)
Omdat mijn paard een gezondheidsprobleem heeft.
3 (2%)
Omdat ik een deken heb,en anders ligt die maar in de kast voor niks.
1 (0%)
Omdat het zo hoort natuurlijk.
Geen stemmen
Omdat mijn paard anders zo'n lelijke wintervacht krijgt.
6 (4%)
Omdat ik wedstrijden rij en anders krijg ik minder punten.
3 (2%)
Omdat mijn paard anders zo zweet tijdens het rijden.
92 (71%)
Anders.
19 (14%)

Totaal aantal stemmen: 129

GeneralFlynn

[poll] Waarom scheer jij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 14:56

Ik ben benieuwd naar de redenen om een paard te scheren.
Scheer je omdat je dat mooi vind,of wegens gezondheidsproblemen?
Of ergens anders om,vertel het maar,ik ben zeer benieuwd!

Marloes0508

Re: [poll] Waarom scheer jij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:00

Ik scheer mijn paard omdat ik hem dagelijks rijd. Ik heb geprobeerd om hem met dekens dun in de vacht te houden maar hij kreeg toch een dikke vacht. Tijdens het rijden zweette hij zo erg dat het erna uren duurde voordat hij droog was. Dit is niet fijn voor zo'n dier, dus heb ik hem geschoren en heeft ie nu een lekker dikke deken (met hals op) Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:18

VSW --> SV

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:19

omdat mijn paard anders erg zweet..krijgt hele dikke vacht..
en ik vindt het niet mooi zo'n dikke vacht, en voor wedstrijden

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:21

1,5 en 7 Haha!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:26

Loezjuh schreef:
Ik scheer mijn paard omdat ik hem dagelijks rijd. Ik heb geprobeerd om hem met dekens dun in de vacht te houden maar hij kreeg toch een dikke vacht. Tijdens het rijden zweette hij zo erg dat het erna uren duurde voordat hij droog was. Dit is niet fijn voor zo'n dier, dus heb ik hem geschoren en heeft ie nu een lekker dikke deken (met hals op) Lachen

Zelfde reden!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:49

ik scheer mijn paarden omdat:

het mooier is,makkelijker te onderhouden is,ze staan bij mij op stal,dus hebben die hele dikke vacht niet nodig,daarnaast in het werk zweten ze erg,en zo zijn ze snel droog,dat is gezonder als uren en uren zeiknat staan.

ik scheer al overigens 20 jaar mijn paarden....alleen de jonge paarden worden niet geschoren en de oude dieren,eigenlijk de paarden die niet werken...

de rest,gaat 2 a 3x per winter een scheerapparaat overheen...

ik heb echt zo'n ontzettende hekel aan lange haren!!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:51

kimmie261 schreef:
ik scheer mijn paarden omdat:

het mooier is,makkelijker te onderhouden is,ze staan bij mij op stal,dus hebben die hele dikke vacht niet nodig,daarnaast in het werk zweten ze erg,en zo zijn ze snel droog,dat is gezonder als uren en uren zeiknat staan.

ik heb echt zo'n ontzettende hekel aan lange haren!!

Precies dezelfde redenen!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:54

Ik heb mijn paard dit jaar voor het eerst geschoren. Ik sta op een manege en hij stond eerst altijd binnen in de manege zelf in een box lekker warm dus. Maar de manege is helemaal verbouwd en nu heeft ie een lekkere buiten box. Maar toen het wat kouder werd begion ie meteen een beste vacht te kweken.omdat ie altijd met zn hoofd naar buiten staat en wel onder een deken staat waren de haren in zn hals en onderzn buik vrij lang geworden. en zweete hij altijd erg. Omdat ik vaak s avonds rij en m dan slecht droog krijg heb ik m geschoren.

elleskrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:54

ik scheer mijn paard omdat hij altijd mega lang dik haar heeft, en vorig jaar daardoor een huidinfectie heeft gehad.
het is mooier en makkelijker te onderhouden en ook spring ik hem heel fanatiek 1x per week dus veel zweten en sneller droog

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:55

ik zat er al aan te denken omdat hij steeds hoeste en zn vacht maar niet super dik werd. hij kreeg gewoon weinig weerstand.

maar de voornaamste reden was dat we een show moesten geven op indoor zeeland en dat dat 'er niet uit ziet' met een ongeschoren paard.
vandaag ook het patroontje -> http://home.planet.nl/~maane345/upload/rydar/3.jpg

maar nu hij is geschoren scheelt het wel een hoop, hoor hem niet meer hoesten en met rijden blijft hij ook gewoon droog. dus ik ben zeer tevreden.
(en de sterren zitten er nog steeds op Tong uitsteken vond ze wel leuk dus heb ze er verder niet meer afgeschoren Clown)

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:56

Ik zit nu op een handelstal, en de meeste paarden daar springen internationaal, en als ze dan zo zweten is dat natuurlijk niet fijn, vandaar dat ze allemaal geschoren zijn, en geschoren aan komen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:58

Mijn paard die zweet onwijs met het rijden, omdat ze het nu gewoon heel erg warm heeft en ze wordt nou gewoon niet droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:23

Ik rij mijn paard dagelijks, maar zweten doet hij niet als hij niet geschoren word. Ja, hij kan zijn warmte wel kwijt, maar hij is zo weer droog.

Maar mijn paard kan maar niet uit dat kleine beetje wintervacht wat hij krijgt met deken komen. Vorig jaar met de hitte golf in julie stond hij nog met de helft van zijn wintervacht aante zweten. Niks hielp, lijnzaad, vitaminespuiten, heel erg veel roskammen enzo.

Vandaar dat ik dit jaar heb besloten hem te scheren, alleen zijnhoofd en benen niet. Vandaar dat hij ook pas eind december is geschoren om te voorkomen dat hij weer ontzettend veel vacht aan maakt, maar ook dat hij een goede zomervacht krijgt.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:01

Fleur_Laura schreef:
1,5 en 7 Haha!

Haha ik ook Haha!
Het heeft meerdere redenen maar de belangrijkste reden is toch wel dat ie anders zo lang nat blijft Knipoog

Eerst wat goed is voor t paard en daarna komen pas de beauty-redenen Haha!

PSI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:16

Precies!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:50

omdat hij anders zweet en omdat ik een giga hekel heb aan een dikke wintervacht.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:08

ik scheer mijn paard omdat hij na een 5 minuten draf al kortademig werd, en enorm zweette. Minder doen was geen optie, omdat het paard moet blijven bewegen om nog enigzins soepel te blijven. En aan conditie ligt het ook niet, hij loopt regelmatig 2 lesuren achter elkaar zonder problemen. Pas toen de vacht te dik werd, werd dit een probleem. Sinds het scheren was het ook direct over. Volgens mij heb ik hem er echt een plezier mee gedaan.

Mooi vind ik het niet, zeker in het begin niet. Nu gaat het wel, maar heb ik toch liever een teddy paard. Achteraf wel praktisch als ik hem moet wassen, nu ben ik maar een uur bezig, ipv anderhalf..

Verder wel een hoop gezeul met dekens. Maar goed, het is niet anders.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:13

ik heb mijn paard dit jaar niet geschoren, heb hem in de winter ongeschoren gekregen enz. Nu heeft hij wel een deken op. Maar volgend jaar zou hij sowieso een deken opkrijgen en moet hij meer aan het werk en uiteindelijk dan ook wedstrijden dus scheer ik hem dan ook maar, ziet er netter uit, fijner voor hem en mij Lachen

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:17

Ik heb mijn merrie geschoren omdat ze veel te lang in het haar zat,,( bij vorige eigenaar tot haar 4de alleen in de weide gelopen zonder deken, dus ze had een dikke wintervacht) dus nu zweet ze minder snel, en eerder droog is.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:26

en wat als je twee paarden hebt, die geschoren zijn?? haha ik mag maar 1 keer stemmen:s maar de een zweet zijn tent uit, en dan zou ik hem de hele dag binnen moeten laten staan voor hij droog is, en dat vind ik zielig, nu is hij in een kwartiertje voldoende droog/afgekoeld dat hij weer zijn deken op kan en de wei in kan. De shet is geschoren vanwege zijn eczeem, zo is het veel beter te behandelen, en in de gaten te houden.

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:03

De mijne word geschoren omdat ie echt heel erg gaat zweten en heel erg lang nodig heeft om te droge
Ook is het een schimmel, dus vieze plekken, met een dikke teddyberen vacht word je daar niet heel vrolijk van
Vroeg een deken omdoen heeft nl geen zin, dr haren groeien erg snel!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:17

Ik heb voor het zweten onder het rijden gekozen, en daarbij gaat het me eigenlijk nog het meest om het niet of zeer langzaam opdrogen na het rijden...

De ander die veel minder zweet en een minder dikke vacht heeft heb ik nl ook niet geschoren...

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 08:42

Ik heb mijn paard laten scheren omdat:

- dat mijn paard niet zo zweet na het rijden
- het een schimmel is, en ik anders met wassen voor de wedstrijden hem nooit meer droog krijg.

groetjes

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:35

ik vind het niet zo erg dat ie zweet tijdens hetb rijden daarom heb ik voor 'anders 'gekozen.
wat ik wel evrvelend vindt dat ie na een uur nog niet droog is op bepaalde delen op zijn lijf. dan vat ie sneller kou. En ik merk door de zweet plekken weg geschoren te hebben dat ie veel lekkerder in zijn vel zit omdat de warmte sneller wegkan.