Ik heb een vraag over het voorlezen van een dressuurproef. Aangezien ik zelf al jaren western rijd en het lang lang geleden is dat ik voor het laatst een dressuurproef heb gereden
of gehoord
graag jullie aandacht voor het volgende:Mijn kleine nichtje van 8 jaar rijdt haar eerste FNRS-wedstrijdje op de manege. Ze moet zelf zorgen voor een 'voorlezer'. Aangezien ze via mij met paarden in aanraking is gekomen, wil ze graag dat ik haar proefje voorlees. Prima, dacht ik. Echter, ik heb zojuist een kopie uit het proevenboekje opgestuurd gekregen (het gaat om proef: F2a), toen ik hem doornam viel het mij op dat er dan bijv staat:
5. Voorwaardst in arbeidsstap
C Rechterhand
Mijn vraag is nu, moet ik dit letterlijk voorlezen? Of mag ik gewoon zeggen:
Bij C ga je rechtsaf.
Zijn hier bepaalde regels voor? letterlijk? Eigen woorden? Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt!
Groetjes Marleen
. Daarbij hoort de jury toch niet wat je precies voorleest? En het zijn F-proefjes met jonge kinderen. Ik denk niet dat ze al te moeilijk zullen doen hoor

Tenminste, als ik schrijf hoor ik dat niet. Zit of in een auto, of als het een binnenwedstrijd is boven in het juryhokje. En ik hoor vrijwel nooit wat er gezegd wordt
Wat een reacties en zo snel! Bedankt allemaal! TOP!!!