Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
: je bent klaar !!!
).

Netje schreef:Volgens mij is sinds de nieuwe proeven ná het afgroeten je proef afgelopen en al ga je dan achterstevoren de bak uit: je bent klaar !!!
StarStar schreef:Ja en omdat ik afstapte kreeg ik gewoon een 5 of 4? voor groeten![]()
Svp wel te paard de rijbaan verlaten stond er op mijn coupon.
Ik liet mijn zweep vallen,
dus waarom stap ik niet af en pak mijn zweep!![]()
Mijn proef ging toch al waardeloos..
Had ik gewoon 186, had ik 2 punten meer was ik eerste
Haha nouja is natuurlijk wel hele domme actie![]()
Maarja, ik geef ook gewoon gelijk lange teugel, beloon hem en hij loop vaak niet eens meer over de hoefslag
nee hoor beïnvloed helemaal niks voor je proef..iig bij mij niet
Netje schreef:Volgens mij is sinds de nieuwe proeven ná het afgroeten je proef afgelopen en al ga je dan achterstevoren de bak uit: je bent klaar !!!

Lins_Vetra schreef:Ik weet het ook niet meer. Ik dacht ook dat het mocht, (na het groeten teugels los en belonen) maar bij mij stond er als commentaar dat ik mijn paard pas buiten de ring mag belonen en teugels losgooien. Daardoor had ik 2 punten aftrek!!
maakte er toen geen punt van, omdat ik dacht dat het een stomme fout van mij was, maar nu denk ik dat ik toen eigenlijk een bezoekje aan het juryhokje moest maken!
(neem aan dat je het over de nieuwe proeven hebt). Cinzano schreef:Ik zou je zelfs mogen uitsluiten (dan telt die proef dus niet!!!) omdat je niet te paard de bak verlaat!!
Je moet dus inderdaad te paard de bak verlaten, mits het niet anders kan.
Even om terug te komen op de vraag van de TS.
Je proef is qua punten afgelopen direct ná het groeten.
Je mag dus gewoon gelijk je teugels losgooien en je paard belonen. Wel moet je dus op je paard en in stap de rijbaan bij A verlaten.
Zit de deur niet bij de A maar bijv. bij de B is het wel zo netjes eerst even langs de A te stappen alvorens je de rijbaan verlaat, maar ook dit zullen een hoop jury's niet nodig vinden.
Soms wordt zelfs van tevoren aangegeven dat je direct na het groeten richting de deur mag komen, scheelt namelijk weer tijd