Wat kan hiervan de oorzaak zijn, en wat kan ik er tegen doen? Zijn er meerdere paarden die Shets eng vinden? Of ben ik de enige met zo'n raar paard?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

anne_bento schreef:en als je dr bij een shet in de paddock/bak/wei zet? en lekker laat staan een tijdje zodat ze ziet dat het ook maar gewoon een pony is?
Matsjo schreef:Dat lukt dus niet zegt ze want hij schiet ervan door.
Misschien eens een shet en je paard samen los in de bak zetten kijken wat er gebeurd, en als dat goed gaat er nog eentje bijzetten, en dan een tijdje zo doorgaan met twee shetjes en dan gaan longeren met een shet erbij, en dan misschien rijden?

Paarden blijven aparte beesten
maar daar gaat ze nog wel langs. Maar afgelopen keer heb ik een half uur echt stil gestaan omdat er 2 herten over het pad sprongen. Ze vond het zo eng dat ze echt geen kant meer opging. Uiteindelijk ben ik afgestapt en er aan de hand voorbij gelopen, omdat ik niet in de diepe greppels wilde belanden.

brekebeentje schreef:Er zijn meer paarden die bang zijn voor shetjes,vaak is de oorzaak dat ze een trap hebben gehad van een shetlander en dat gebeurt vaak op knie hoogte....en daar hebben ze echt ontzag voor ,dus het is vaak zelfbescherming van je paard.
. Nooit geweten dat paarden voor een belaapd ras angstig zijn... Best speciaal eigenlijk.. Maar verder kan ik je niet echt helpen want ik heb er niet zo veel verstand van
byebye lidewei