Ervaring gevraagd over leaseplan en trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Ervaring gevraagd over leaseplan en trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 21:47

Mijn vorige trailer heb ik helaas door omstandigheden maar heel weinig plezier van kunnen hebben, ik wil me dus niet nog een keer flink vergissen en ik wil een goede trailer hebben waar ik nog lang plezier van kan hebben..
Omdat mijn geld zeer minimaal is, en ik het van mijn bijbaantje op zaterdag moet doen, heb ik niet veel tot minn beschikking, alleen als ik het volgens een leaseplan zou doen.. Dus heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op letten, is het aan te raden?

Mijn ogen zijn gevallen op 1 van de volgende trailers:
Afbeelding
Hotra Salinero

Afbeelding
Hotra Elagance PPL

Afbeelding
Hotra Elegance polyester

Afbeelding
Bomert Smaragd

Nog een vraag dus Knipoog
Hebben jullie ervaring met een of meer van deze trailers? En enig idee in welke prijsklasse deze vallen? Ik heb al wel een mail gestuurd naar het bedrijf maar ik kan mijn geduld weer niet bedwingen Tong uitsteken

Eigenlijk is het leaseplan het belangrijkste, dus als iemnd daar wat meer ervaring/informatie/waarschuwing voor heeft, héél graag!

http://www.aanhangwagens-paardentrailer.nl/ Het gaat om het leaseplan dat op deze site te vinden is.

__Marije__

Re: Ervaring gevraagd over leaseplan en trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 10:05

Geen ervaringen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:20

Nee, ervaring niet, maar wel een idee wat de bedoeling achter deze lease is. Het is een gewone afbetalingsregeling, oftewel een ordinaire lening.
Gezien hoe jij de trailer wilt betalen, moet je niet raar opkijken als dat domweg geweigerd wordt, omdat men je financiële basis te onbetrouwbaar vindt. Bedenk wel dat je drie tot vijf jaar ELKE maand dat bedrag op MOET hoesten. Het zou niet mijn manier zijn om een trailer te kopen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:33

Zou ik persoonlijk echt niet doen. Stel je trailer wordt in elkaar gereden, dan sta je dus met lege handen en moet je nog steeds afbetalen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 21:17

ikke schreef:
Nee, ervaring niet, maar wel een idee wat de bedoeling achter deze lease is. Het is een gewone afbetalingsregeling, oftewel een ordinaire lening.
Gezien hoe jij de trailer wilt betalen, moet je niet raar opkijken als dat domweg geweigerd wordt, omdat men je financiële basis te onbetrouwbaar vindt. Bedenk wel dat je drie tot vijf jaar ELKE maand dat bedrag op MOET hoesten. Het zou niet mijn manier zijn om een trailer te kopen.

Hoe bedoel je dit?
Er wordt juist geadverteerd dat dit een actie is voor mensen die niet met andermans tweedehands troep wil zitten, maar niet genoeg geld heeft voor een nieuwe.
Precies mijn probleem, dus voel me aardig doelgroep..
laat het duidelijk zijn dat het voor mij géén probleem is om dat bedrag iedere maand op te hoesten, daar kom ik ruim aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:34

MissPromiss schreef:
Hoe bedoel je dit?
Er wordt juist geadverteerd dat dit een actie is voor mensen die niet met andermans tweedehands troep wil zitten, maar niet genoeg geld heeft voor een nieuwe.
laat het duidelijk zijn dat het voor mij géén probleem is om dat bedrag iedere maand op te hoesten, daar kom ik ruim aan.

De bank zal je zaterdagbaan niet als volwaardige inkomsten zien en daarmee niet akkoord gaan met je aanvraag. Evenmin als dat een uitzendkracht leningen krijgt.
Bovendien, reken eens uit wat je moet betalen en wat de trailer kost als je hem contant afrekend. daarnaast krijg je vaak 10-20% korting bij contante betaling. Je betaald met zo'n afbetaling dus gewoon 30-40% meer voor dezelfde trailer.

wat ze adverteren is best, maar dat is niet wat ze in werkelijkheid doen. Overweeg huren, totdat je wel fluitend de 4000 euro uit je kontzak kunt trekken die je moet neerleggen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 16:49

ikke schreef:
MissPromiss schreef:
Hoe bedoel je dit?

De bank zal je zaterdagbaan niet als volwaardige inkomsten zien en daarmee niet akkoord gaan met je aanvraag. Evenmin als dat een uitzendkracht leningen krijgt.
Bovendien, reken eens uit wat je moet betalen en wat de trailer kost als je hem contant afrekend. daarnaast krijg je vaak 10-20% korting bij contante betaling. Je betaald met zo'n afbetaling dus gewoon 30-40% meer voor dezelfde trailer.

wat ze adverteren is best, maar dat is niet wat ze in werkelijkheid doen. Overweeg huren, totdat je wel fluitend de 4000 euro uit je kontzak kunt trekken die je moet neerleggen.

Ik vind het hartstikke fijn hoor dat ik reacties krijg, maar ik voel toch bij al jouw berichten die ik hier op het forum lees een beetje een arrogante ondertoon..

Ik vraag naar ervaringen, niet naar meningen of ik het wel of niet kan betalen.
'Waarom zou ik gaan huren, je betaalt dan iedere keer een flinke smak geld voor een dagje, en moet alsnog een dure trailer kopen. Op deze manier betaal ik hem af en heb ik toch een gloednieuwe trailer, iets wat ik belangrijk vind.

En of ze er mee accoord gaan? Ik heb al lang contact gehad met dit bedrijf, dus dat is het probleem niet.
De reden waarom ik dit topic heb gestart is dat ik graag ervaringen hoor, omdat ik niet twee keer een verkeerde stap wil zetten als het om miskoop gaat.

Gelukkig zijn er wel mensen die gewoon antwoorden op mijn vraag en er niet allerlei dingen omheen bazuinen die hun eigenlijk helemaal niets aangaat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:01

MissPromiss schreef:
Ik vind het hartstikke fijn hoor dat ik reacties krijg, maar ik voel toch bij al jouw berichten die ik hier op het forum lees een beetje een arrogante ondertoon..

Heb jij alle 8000 berichten gelezen? Ja, er zijn best wel arrogante bij, maar allemaal.........
MissPromiss schreef:
Ik vraag naar ervaringen, niet naar meningen of ik het wel of niet kan betalen.
'Waarom zou ik gaan huren, je betaalt dan iedere keer een flinke smak geld voor een dagje, en moet alsnog een dure trailer kopen. Op deze manier betaal ik hem af en heb ik toch een gloednieuwe trailer, iets wat ik belangrijk vind.

Ik zeg niet of je het wel of niet kunt betalen, ik geef alleen maar aan dat banken je niet altijd serieus nemen. Bovendien geef ik je aan dat je trailer op deze manier duurder is, dan wanneer je het geld zo op tafel kunt leggen. DAT zijn namelijk de adders onder het gras, en daar vroeg je om.
MissPromiss schreef:
En of ze er mee accoord gaan? Ik heb al lang contact gehad met dit bedrijf, dus dat is het probleem niet.
De reden waarom ik dit topic heb gestart is dat ik graag ervaringen hoor, omdat ik niet twee keer een verkeerde stap wil zetten als het om miskoop gaat.

Het bedrijf zal er geen probleem mee hebben, maar de financiële organisatie die de lening regelt? Welke club regelt die financiering? Is dat een reguliere bank of solide financiële organisatie? Check op z'n minst de integriteit van dat bedrijf.
Daarnaast, wat biedt je eigen bank? Niet verbaast kijken als je daar goekoper uit bent. Je kunt dan naar de dealer toe gewoon het geld op tafel leggen en daarmee de korting in je zak steken. Hoe je aan dat contante geld komt (eigen geld of lening bij je eigen bank) gaat de dealer niet aan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:17

Ik ga met Ikke mee, misschien dat je beter kunt overwegen om een lening af te sluiten om een trailer te kopen, is uiteindelijk goedkoper dan leasen. Het is in de autowereld bekend dat het geen goed idee is om je auto te financieren maar slimmer om te lenen bij je bank.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met leasen juist om bovenstaande reden.
Zeker als je de trailer niet vaak gebruikt is het slimmer om een adresje te zoeken waar je m kunt huren. Misschien op een manege bij je in de buurt? Dat is vaak goedkoper dan bij een verhuurbedrijf.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:18

Hoevaak ga je je trailer gebruiken ???
Als je maar hooguit een keer per maand weggaat of nog minder moet je er gewoon eentje huren.
Dat is uiteindelijk goedkoper en scheelt een hoop gezeur.

Alleen als je weggaat moet je er een kopen.
Ik ga minstens 2x per maand weg soms meer en neem hem altijd mee voor buitenritje. Dan is het handig, anders niet.

En ik denk niet dat ikke en anderen je op de hak proberen te nemen of andere kwade bedoelingen hebben. Men probeert je alleen te behoeden voor ellende die je kunt krijgen met deze bedrijven.

En als je een vraag stelt krijg je nu eenmaal antwoorden die je niet leuk kunt vinden ??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:55

Even een klein rekenvoorbeeld:
Hotra voltaire, 2 paards.. kost ongeveer: 6000,-- euro
met een leaseplan betaal je per maand ongeveer 110 euro met een looptijd 72 maand = 7920 euro
komt neer op 1920 euro rente over 6 jaar, en dat is een heel boel geld en ongeveer 1/3 van de totaal prijs Ja

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:10

er zijn ook goedkopere nieuwe trailers dan 6000,- tel uit je winst...

nog een rekenvoorbeeld: even uitgaande van die 7920,-, gemiddelde trailer huur bedrag 40,- : 7920 : 40,- = 198 keer een trailer huren, dat is dus 3,5 jaar elke week (!) een keer trailer huren. Daar kom je in de praktijk bijna niet aan.

Nog een rekenvoorbeeld: maandbedrag lease = 110,-, trailer huren van particulier 20,- = 5,5 x trailer huren per maand.
Dus leasen alleen doen als je meer dan 1 x per week trailer gebruikt gedurende minstens 3,5 jaar....
oftewel, het loont zich volgens mij niet om te leasen of je moet bedrijfsmatig bezig zijn bijv paardentaxi zijn of zoiets.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:24

ElCamino schreef:
Hoevaak ga je je trailer gebruiken ???
Als je maar hooguit een keer per maand weggaat of nog minder moet je er gewoon eentje huren.
Dat is uiteindelijk goedkoper en scheelt een hoop gezeur.

Alleen als je weggaat moet je er een kopen.
Ik ga minstens 2x per maand weg soms meer en neem hem altijd mee voor buitenritje. Dan is het handig, anders niet.

En ik denk niet dat ikke en anderen je op de hak proberen te nemen of andere kwade bedoelingen hebben. Men probeert je alleen te behoeden voor ellende die je kunt krijgen met deze bedrijven.

En als je een vraag stelt krijg je nu eenmaal antwoorden die je niet leuk kunt vinden ??

Ik kan best tegen antwoorden hoor, alleen die antwoorden waren niet op mijn vraag gericht en het valt me gewoon op dat Ikke hier in dit subforum gewoon heel veel een nogal arrogante ondertoon heeft en ik heb bijna nog geen positieve reactie gezien van haar Knipoog

Mag ik vragen waar jullie een trailer huren? Ik heb hier in de buurt rongekeken maar kan echt niets vinden hoor

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:01

Waar heb je rondgekeken? bij de plaatselijke manege of ponyclub wil je nog wel eens wat kunnen vinden. Of bij een aanhangwagen bedrijf of trailer dealer. Misschien kun je een oproep plaatsen in het diensten gezocht forum?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 21:05

We hadden hier in de buurt een aanhangwagenbedrijf maar die is dus gestopt met de paardentrailers, helaas!
Ik ga inderdaad even een oproepje plaatsen Haha!

maar, aan de andere kant...
Met huren bereik je niets, stel ik ga 2 keer per maand met de trailer weg op wedstrijd, en af en toe (dat zal vooral ind e zomer zijn) nog een lekkere buitenrit ofzo..
Dan heb ik als ik die 100 euro lease per maand door 2 deel, zegmaar 2 keer huren à 50 euro.
Máár ondertussen maak ik die trailer wel een stukje van mij..
Als ik én iedere keer moet huren, maar ondertussen óók sparen voor een trailer, doe ik het dus dubbelop :S

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:01

Nou ga eens uit van 25 euro per dag verhuur... denk dat dat beter past...
Dan heb je dus in jouw rekenvoorbeeld iedere week een trailer mee, + geen omkijken, geen stallingskosten, geen afschrijving, geen onderhoud en ik denk een goed onderhouden trailer achter je auto hangen...
nadeel zal het reserveren zijn, voor de concoursen niet omdat je die redelijk van te voren kan plannen....

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 11:07

Nou ik heb hier dus eventjes rondgekeken maar het bedrijf díe ze verhuurde is er mee gestopt.. Helaas Knipoog
Maar dan nog, dan heb je dus 2 keer per maand 25 euro, zit je op 50 eure huurkosten.. Stalling hoef ik niet voor te betalen, onderhoud ook pas op langere termijn, ik heb gewoon een nieuwe achter mn auto hangen dan Knipoog

Waar ik dus heel erg dubbel over denk: Een trailer die je huurt, je betaalt een fors bedrag voor 1 dagje..
Ik betaal dan liever die 50 euro (voor 2 keer per maand huren) + 20 euro extra, maar dan is hij ook echt van mij, kán ik vaker weg als ikd at wil, en als je het dan ziet als gewoon iedere keer huren, merk je ook niet dat je de trailer eigenlijk duurder koopt dan nodig als je het in 1 keer betaalt..

Huren is dus voor mij absoluut geen optie omdat ik dat écht zonde van mijn geld vind. Stel ik heb de keuze tussen kopen (in een keer) of huren of leasen..
Voor kopen in 1 keer betaal ik bijvoorbeeld 6000 euro (wat ik overigens niet van plan ben, ik koop een 1,5 paards)
met het leaseplan betaal ik voor de zelfde trailer 7200 euro. Dat is 1200 euro meer.
Voor die 1200 euro kan ik 48 keer een trailer huren.
Dat betekent dat ik óf kies voor een jaar huren, daarmee hoef ik in het eerste jaar geen trailer te kopen maar heb het jaar daarop alsnog de volle kosten van een nieuwe trailer.
Totaal kom ik dus uit op 7200 euro
óf ik koop een trailer met het leaseplan, heb het eerste én tweede jaar beschikking over de trailer wanneer ik het wil, voor het zelfde bedrag

Dat is dus mijn kijk erop.. of denken jullie daar anders over?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:12

Wij kunnen die keuze niet voor je maken, dat is je eigen beslissing en jouw portemonee.
Hou er rekening mee dat je m ook moet verzekeren (zeker een nieuwe is gewild 'steelmateriaal') en dat daar ook regeltjes aan zijn verbonden (goedgekeurd slot, aard- en nagelvast vergrendelen of afsluitbaar terrein).
Onderhoud elk jaar en nieuwe banden eens in de zoveel jaar kosten ook geld. Zeker als je m niet veel gebruikt zou ik er geen eentje kopen.

Als je m toch op deze manier wil aanschaffen zou ik voor een doorlopend krediet gaan omdat daar de rente minder van is dan via een financiering.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:27

In mijn rekenvoorbeeld ben ik uitgegaan van een looptijd van 72 maand. en dan betaal je ruim 1900 extra dat is bijna 1/3 van het totaal bedrag van een nieuwe trailer.
Naast je aflossing zit je ook nog met de afschrijving en onderhoud....
Als je andersom gaat rekenen dan betaal je dus 7920 euro in 72 maand = 110 euro... daar kun je dus ongeveer 4 X per maand een trailer van huren... zonder afschrijving, onderhoud, stalling ed...
Maar wat Cissy ook zegt.... jij moet die beslissing maken...
een andere optie is, als je 110 euro per maand kunt missen.. en je nu een trailer nodig hebt, nu kopen betalen in 2008 (weet niet of die aanbieding er nog is) je hebt dan een leuk start bedrag en de finaciering zal dan lager uitvallen, en welke financiering het beste bij je pas, daar kun je voor gaan shoppen... maar zorg wel dat je alles op de rij hebt voor je koopt, en geen lening afsluit die langer loopt dan de levensduur van je trailer.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:31

Financiering van de trailers gaat via PrimeLine, een bedrijf dat o.a. ook creditcards uitgeeft/financiert. Rente scheelt nauwelijks iets met de rente van de banken. De enige "maar" is dat je een creditcard krijgt, maar uiteraard hoef je deze niet te gebruiken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:32

voor mij persoonlijk is het enige voordeel van leasen voor degene die verleast, die portemonee wordt goed gespekt!
Ik begrijp dat jij dan liever least dan huren omdat je er een trailer aan overhoudt, maar zorg dan wel dat je de goedkoopste lening neemt want anders wordt die trailer wel erg duur.

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:36

#Ymke# schreef:
Financiering van de trailers gaat via PrimeLine, een bedrijf dat o.a. ook creditcards uitgeeft/financiert. Rente scheelt nauwelijks iets met de rente van de banken. De enige "maar" is dat je een creditcard krijgt, maar uiteraard hoef je deze niet te gebruiken.

Als je de trailer inderdaad via Primeline moet 'kopen', krijg je het er ben ik bang niet doorheen met een zaterdagbaantje! Mijn vriend verstrekt heel vaak leningen via Primeline op zijn werk, maar er zijn echt maar weinig mensen die hiervoor in aanmerking komen..

Verder ga ik ook mee met bovenstaande, die mensen worden er altijd beter van! Je betaald zoveel meer voor een trailer! Dat is echt zonde in mijn ogen..

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:41

ikke schreef:

de zaterdagbaan zal waarschijnlijk voor een bank niet als volwaardige inkomsten worden gezien,
daar en tegen kun je bij de Postbank wel degelijk een lening krijgen als uitzendkracht
sorry moest even verbeteren Bloos

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:50

Linda14 schreef:
Als je de trailer inderdaad via Primeline moet 'kopen', krijg je het er ben ik bang niet doorheen met een zaterdagbaantje! Mijn vriend verstrekt heel vaak leningen via Primeline op zijn werk, maar er zijn echt maar weinig mensen die hiervoor in aanmerking komen..

Verder ga ik ook mee met bovenstaande, die mensen worden er altijd beter van! Je betaald zoveel meer voor een trailer! Dat is echt zonde in mijn ogen..

Geloof mij, het gaat via primeline Knipoog

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 16:00

Hihi nou als dat het probleemis, dat Primeline niet via mij die lening verstrekt heb ik nog ouders Knipoog