Spoed!! wie kan mij antwoorden voor morgen half 10!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Spoed!! wie kan mij antwoorden voor morgen half 10!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 00:36

Ik heb een zadel gekocht maar heb het idee dat er iets niet klopt!
Het is een stubben krefeld johs bruin!
Is dit een springzadel? en hoe oud zou hij zijn?
Wat is de huidige prijs voor dit zadel??
Morgen komen de mensen om half 10 en ik wil graag meer weten voor die tijd! wie kan mij helpen..

paardje2005

Re: Spoed!! wie kan mij antwoorden voor morgen half 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:43

heb je een foto van het zadel? staat er geen code op?

ik kan zo niet beoordelen wat de kwaliteit is en of het een springzadel is. hoe oud die is is al helemaal zo niet te bedenken

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:45

Volgens mij is het veelzijdigheidszadel..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:45

Wat is nu precies het probleem? Wil je het zadel kopen en komen ze morgen langs of wil je het verkopen?
Aan het zadel kun je zelf wel zien of het een springzadel is en de huidige prijs kun je wel opzoeken op internet denk ik.
Als je het zweetblad optilt staat daaronder het merk en daar staat meestal ook bij in welk jaar hij gemaakt is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:47

is een ouder vzh model als ik het goed heb ..

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 01:05

Ik kan het zadel kopen bij een nieuwe pony.. ze hebben mij verteld dat het een springzadel was en nog niet zo oud is!
ik moet er veel geld voor betalen.. ik kan niets meer lezen op het zweetblad omdat het versleten is..
Ik twijfel nu aan deze woorden.. heb het idee dat er een ander zadel mee is gegeven!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 01:12

ik kom morgenvroeg weer op bokt.. ik hoop echt dat iemand mij duidelijheid kan geven.. wat moet dit zadel kosten.. en is het een VSZ of spring.. en hoe oud??
Alvast heel erg bedankt!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 01:14

Als het een Stübben uit Krefeld is, is het in ieder geval een zadel van minimaal een jaar of twintig oud.
Maar dat zijn juist de nog betere Stübben dan de huidige die uit Zwitserland komen.
De Krefelds hebben een zwart labeltje onder het schutblad.
De "nieuwe" Stübben hebben een blauw labeltje en er staat alleen maar Stübben op, zonder voornaam.

De oude Stübbens zijn ook nog steeds erg waardevast, afhankelijk van de staat, reken op een prijs tussen de € 150 tot ruim € 400,-
Alle Stübbens zadels, Duits of Zwitsers zijn prima aan te passen door een goede zadelmaker voor de meeste paarden/ponies.
De kosten zullen rond de € 150,- bedragen als het een ""grote" ingreep is. Dit zijn wel Van Triest in Meppel prijzen, geen idee wat andere zadelmakers vragen.
Als het zadel in goede staat is, geen scheuren in het leer, boom heel, nette prijs en de zitting past bij de ruiter, zeker kopen.

Johann Stübben is de oprichter van het bedrijf. Het bedrijf is destijds opgericht in Krefeld Duitsland.
Vandaar Joh. Stübben, Krefeld.

Volgens mij is het bedrijf in de jaren '80 verhuisd naar Zwitserland.

De kans is erg groot dat het een vzh zadel, veel voorkomend model vroeger. De meeste vzh uit die tijd zijn op springen gericht.
Maar kijk maar eens na de hengstenshows in duitsland, je wordt doodgegooid met oude Stübben vzh springen, ..............bij de dressuurhengsten. De zadels worden nog bij bosjes gebruikt op Landesgestuetes.
De boommaat en de zitting maat zijn waarschijnlijk wel ergens op het zweetblad te vinden, of aan de onderkant van het zadel.

Bel anders morgenvroeg even met Van Triest of rechtstreeks met Stübben, waarschijnlijk tref je daar wel een nederlandse aan de lijn.
Vrielink in Apeldoorn heeft ook zeer veel Stübben expertise.

In Börken in Duitsland zit de grootste Stübben dealer, Huvers, van Duitsland,hij spreekt ook nog wel een beetje Nederlands
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 17-01-07 01:19, in het totaal 2 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 01:16

tienus63 schreef:
Als het een Stübben uit Krefeld is, is het in ieder geval een zadel van minimaal een jaar of twintig oud.
Maar dat zijn juist de nog betere Stübben dan de huidige die uit Zwitserland komen..

Ja

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 01:17

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 08:31

tienus63 schreef:
Maar dat zijn juist de nog betere Stübben dan de huidige die uit Zwitserland komen.
De Krefelds hebben een zwart labeltje onder het schutblad.
De "nieuwe" Stübben hebben een blauw labeltje en er staat alleen maar Stübben op, zonder voornaam.

De oude Stübbens zijn ook nog steeds erg waardevast, afhankelijk van de staat, reken op een prijs tussen de € 150 tot ruim € 400,-
Alle Stübbens zadels, Duits of Zwitsers zijn prima aan te passen door een goede zadelmaker voor de meeste paarden/ponies.
De kosten zullen rond de € 150,- bedragen als het een ""grote" ingreep is. Dit zijn wel Van Triest in Meppel prijzen, geen idee wat andere zadelmakers vragen.
Als het zadel in goede staat is, geen scheuren in het leer, boom heel, nette prijs en de zitting past bij de ruiter, zeker kopen.

Johann Stübben is de oprichter van het bedrijf. Het bedrijf is destijds opgericht in Krefeld Duitsland.
Vandaar Joh. Stübben, Krefeld.

Volgens mij is het bedrijf in de jaren '80 verhuisd naar Zwitserland.

De kans is erg groot dat het een vzh zadel, veel voorkomend model vroeger. De meeste vzh uit die tijd zijn op springen gericht.
Maar kijk maar eens na de hengstenshows in duitsland, je wordt doodgegooid met oude Stübben vzh springen, ..............bij de dressuurhengsten. De zadels worden nog bij bosjes gebruikt op Landesgestuetes.
De boommaat en de zitting maat zijn waarschijnlijk wel ergens op het zweetblad te vinden, of aan de onderkant van het zadel.

Bel anders morgenvroeg even met Van Triest of rechtstreeks met Stübben, waarschijnlijk tref je daar wel een nederlandse aan de lijn.
Vrielink in Apeldoorn heeft ook zeer veel Stübben expertise.

In Börken in Duitsland zit de grootste Stübben dealer, Huvers, van Duitsland,hij spreekt ook nog wel een beetje Nederlands

Heel erg bedankt voor de informatie!!
super.. Knipoog Haha!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 08:35

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:38

dan is 200 meer dan voldoende hoor laat je niet gek maken

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 08:43

tita schreef:
dan is 200 meer dan voldoende hoor laat je niet gek maken

weet het!! Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:48

Als het zadel er net zo uitziet als de zadels in de link zou ik er echt niet meer dan hooguit € 150,- voor geven. Voor € 400,- heb je ook een compleet nieuw zadel.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:53

anneliesdj schreef:
Als het zadel er net zo uitziet als de zadels in de link zou ik er echt niet meer dan hooguit € 150,- voor geven. Voor € 400,- heb je ook een compleet nieuw zadel.

Ja, voor 400 euro heb je een nieuw zadel, maar dan is de kwaliteit en levensduur bepaald niet vergelijkbaar Cool

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:56

Goede, oude kwaliteitszadel blijven werkelijk zeer waardevast. Zeker als ze in goede staat zijn.
Mijn schoonvader heeft een Daaleman, gekocht toen hij 16 was, zadel is inmiddels bijna 50 jaar oud.
Alleen de singelstoten zijn een keer vervangen. Hij kan nu nog steeds bijna hetzelfde beuren in euro's als hij toen in guldens heeft betaald.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:05

als ie netjes is en ast, zou ik niet lang hoeven twijfelen
deze zadels zijn kwa kwaliteit echt super

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:49

Waratje schreef:
anneliesdj schreef:

Ja, voor 400 euro heb je een nieuw zadel, maar dan is de kwaliteit en levensduur bepaald niet vergelijkbaar Cool

Hoe lang zou een zadel van 20 jaar oud nog mee moeten gaan dan?? Misschien nog 10 jaar? Een nieuw zadel van € 400 gaat ook wel 10 jaar mee hoor.

Ben persoonlijk Lemetex fan, heb een tweedehandse gekocht en gaat nu al 5 jaar mee, slijt amper en is nog maar 1x naar de zadelmaker geweest.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:56

Nu jullie het hier toch over Stübben zadels hebben. Heb ik ook nog wel een vraagje.
heb hier zelf nog eentje liggen, welke ik wil verkopen. Siegfried II staat erop. Ziet er nog prima uit ( een stuk beter dan degene in die link Knipoog )
Is dat ook nog wat waard?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:01

Stübben zadels blijven altijd geld waard.
Voor een Siegfried II, een jaar of 10 oud in goede staat en gangbare maat, zou je rond de € 300-350,- moeten vragen.

@ Anneliesdj, de genoemde Daaleman wordt zeer frequent gebruikt, sinds de dag van de aankoop.
En wat betreft de Lemetex, prima zadels, maar ik heb liever een Kloster Schöntal, dat zijn de voorlopers ervan. Niet meer nieuw te krijgen. KS is overgenomen door Lemetex en de produktie is daardoor ook veranderd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:17

Dan heeft je opa het goed gedaan met z'n zadel Lachen.
Maar Lemetex was toch een dochteronderneming van Stubben/Kieffer of heb ik dat verkeerd?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:22

anneliesdj schreef:
Dan heeft je opa het goed gedaan met z'n zadel Lachen.
Maar Lemetex was toch een dochteronderneming van Stubben/Kieffer of heb ik dat verkeerd?

Laat hem dat maar niet horen, 't is m'n schoonvader Clown
Ik zou niet weten of Lemetex een dochteronderneming van één van bovengenoemde bedrijven is. Ik weet alleen zeker dat ze Kloster Schöntal hebben overgenomen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:01

Lemetex heeft stubben bomen werd mij verteld!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:40

hoi..
nou ik ben eruit gekomen! het zadel is inderdaad heel wat jaartjes oud.. en aangezien het zitvlak te groot was voor mijn dochter hebben we een oud zadeltje van mij en die stubben ingeruild op een andere stubben!
Een hele mooie.. ook al iets ouder maar deze is echt heel weinig gebruik.. de singelstoten zijn nog helemaal niet soepel en alles is nog stug..
bij deze bedankt voor alle informatie!!
hier mag een slotje op!! Knipoog