Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
tienus63 schreef:Als het een Stübben uit Krefeld is, is het in ieder geval een zadel van minimaal een jaar of twintig oud.
Maar dat zijn juist de nog betere Stübben dan de huidige die uit Zwitserland komen..
tienus63 schreef:Als het een Stübben uit Krefeld is, is het in ieder geval een zadel van minimaal een jaar of twintig oud.
Maar dat zijn juist de nog betere Stübben dan de huidige die uit Zwitserland komen.
De Krefelds hebben een zwart labeltje onder het schutblad.
De "nieuwe" Stübben hebben een blauw labeltje en er staat alleen maar Stübben op, zonder voornaam.
De oude Stübbens zijn ook nog steeds erg waardevast, afhankelijk van de staat, reken op een prijs tussen de € 150 tot ruim € 400,-
Alle Stübbens zadels, Duits of Zwitsers zijn prima aan te passen door een goede zadelmaker voor de meeste paarden/ponies.
De kosten zullen rond de € 150,- bedragen als het een ""grote" ingreep is. Dit zijn wel Van Triest in Meppel prijzen, geen idee wat andere zadelmakers vragen.
Als het zadel in goede staat is, geen scheuren in het leer, boom heel, nette prijs en de zitting past bij de ruiter, zeker kopen.
Johann Stübben is de oprichter van het bedrijf. Het bedrijf is destijds opgericht in Krefeld Duitsland.
Vandaar Joh. Stübben, Krefeld.
Volgens mij is het bedrijf in de jaren '80 verhuisd naar Zwitserland.
De kans is erg groot dat het een vzh zadel, veel voorkomend model vroeger. De meeste vzh uit die tijd zijn op springen gericht.
Maar kijk maar eens na de hengstenshows in duitsland, je wordt doodgegooid met oude Stübben vzh springen, ..............bij de dressuurhengsten. De zadels worden nog bij bosjes gebruikt op Landesgestuetes.
De boommaat en de zitting maat zijn waarschijnlijk wel ergens op het zweetblad te vinden, of aan de onderkant van het zadel.
Bel anders morgenvroeg even met Van Triest of rechtstreeks met Stübben, waarschijnlijk tref je daar wel een nederlandse aan de lijn.
Vrielink in Apeldoorn heeft ook zeer veel Stübben expertise.
In Börken in Duitsland zit de grootste Stübben dealer, Huvers, van Duitsland,hij spreekt ook nog wel een beetje Nederlands
mentjuh schreef:ik heb m even gegoogled maar volgens mij is het vz..
die gene die ik tegen kwam waren ok niet echt bepaald nieuwe zadels.. hier n link kun je even kijken
http://images.google.nl/images?svnum=10 ... n+krefeld+
bedankt!
tita schreef:dan is 200 meer dan voldoende hoor laat je niet gek maken
anneliesdj schreef:Als het zadel er net zo uitziet als de zadels in de link zou ik er echt niet meer dan hooguit € 150,- voor geven. Voor € 400,- heb je ook een compleet nieuw zadel.
Waratje schreef:anneliesdj schreef:Als het zadel er net zo uitziet als de zadels in de link zou ik er echt niet meer dan hooguit € 150,- voor geven. Voor € 400,- heb je ook een compleet nieuw zadel.
Ja, voor 400 euro heb je een nieuw zadel, maar dan is de kwaliteit en levensduur bepaald niet vergelijkbaar
)
.anneliesdj schreef:Dan heeft je opa het goed gedaan met z'n zadel.
Maar Lemetex was toch een dochteronderneming van Stubben/Kieffer of heb ik dat verkeerd?