Verkeerde protocol

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Verkeerde protocol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 10:59

Gisteren zo iets raars meegemaakt , mij dochter starte met haar pony in de B dressuur en reed de sterren van de hemel.
Toen we haar protocol gingen ophalen en nalazen stond bij galop .. bokt maar haar pony had aboluut niet gebokt , ik had voordat ze startte bij de ring staan kijken en het meisje voor haar die pony bokte wel bij het aanspringen in galop , en zo stonden er nog een paar dingen op die helemaal niet waren gebeurt in de proef.

ook diegene die naar de proef van mijn dochter hadden staan kijken hadden zo iets van die pony heeft niet gebokt.
toen ik dit aankaarte bij de wedstrijdcommisie zeiden ze tegen me dat er niks aan te doen was omdat de jury al weg was, gelukkig had ze wel een winstpunt. toch wel sneu voor mijn dochter omdat het meisje wiens protocol zij nu heeft en dat meisje dus de hare bij de prijsuitreiking tweede werd met de punten van mijn dochter .... echt balen voor mijn meisje die zich er wel over heen heeft gezet en zo iets had ach heb toch mijn punt binnen , wel een beetje slordig van de jury die door een aantal afzeggingen duidelijk in de war was geraakt met de protocollen.

CM_

Re: Verkeerde protocol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:00

helaas komt het inderdaad voor.
daarom laat ik mijn klantjes zich altijd duidelijk melden bij de jury, met hun naam en de naam van de pony.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 11:04

dat zal zij voortaan ook zeker doen , gelukkig is mijn dochter een kranige meid en heeft ze na wat gemopper nog de hele avond zitten stralen om haar eerste winstpunt ,

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:05

crossmonster schreef:
helaas komt het inderdaad voor.
daarom laat ik mijn klantjes zich altijd duidelijk melden bij de jury, met hun naam en de naam van de pony.

Precies, zo voorkom je dit soort dingen.
Wel heel sneu natuurlijk voor het meisje.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 11:07

ja en mazzel voor dat meisje dat eigelijk helemaal niet tweede was maar wel een mooie rozet mee naar huis mocht nemen. ach volgende keer beter....

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 13:24

FuegoJoy schreef:
Gisteren zo iets raars meegemaakt , mij dochter starte met haar pony in de B dressuur en reed de sterren van de hemel.
Toen we haar protocol gingen ophalen en nalazen stond bij galop .. bokt maar haar pony had aboluut niet gebokt , ik had voordat ze startte bij de ring staan kijken en het meisje voor haar die pony bokte wel bij het aanspringen in galop , en zo stonden er nog een paar dingen op die helemaal niet waren gebeurt in de proef.

ook diegene die naar de proef van mijn dochter hadden staan kijken hadden zo iets van die pony heeft niet gebokt.
toen ik dit aankaarte bij de wedstrijdcommisie zeiden ze tegen me dat er niks aan te doen was omdat de jury al weg was, gelukkig had ze wel een winstpunt. toch wel sneu voor mijn dochter omdat het meisje wiens protocol zij nu heeft en dat meisje dus de hare bij de prijsuitreiking tweede werd met de punten van mijn dochter .... echt balen voor mijn meisje die zich er wel over heen heeft gezet en zo iets had ach heb toch mijn punt binnen , wel een beetje slordig van de jury die door een aantal afzeggingen duidelijk in de war was geraakt met de protocollen.

Dit is geen slordigheid van de jury, maar van het wedstrijdsecretariaat, deze moeten er voor zorgen dat alles op de goede volgorde ligt en ook moeten deze mensen er zorg voor dragen dat de aan en af melders er tussen uit zijn of op de goede plaats bijgevoegd worden!

wel jammer dat het zo gegaan is, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:19

Erg jammer, gelukkig heeft ze zichzelf erover heen kunnen zetten en had ze toch nog een winstpunt!

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:08

bij de meeste wedstrijden binnen kun je je niet melden bij de jury, dus kun je idd deze fouten krijgen....
maar ligt bij de organisatie en ook wel bij de jury + schrijfster....
organisatie had beter moeten doorgeven wat er allemaal veranderde.
Maar als ik bij een wedstrijd schrijf, naast de jury dus controleer ik altijd sowieso of de kleur van de pony klopt en het geslacht, dit is heel simpel om te doen en voorkomt soms fouten...
Hoop voor jullie dat het niet meer voorkomt, gelukkig had ze nog wel een winstpunt! Pling

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:18

Goofke schreef:
bij de meeste wedstrijden binnen kun je je niet melden bij de jury, dus kun je idd deze fouten krijgen....
maar ligt bij de organisatie en ook wel bij de jury + schrijfster....
organisatie had beter moeten doorgeven wat er allemaal veranderde.
Maar als ik bij een wedstrijd schrijf, naast de jury dus controleer ik altijd sowieso of de kleur van de pony klopt en het geslacht, dit is heel simpel om te doen en voorkomt soms fouten...
Hoop voor jullie dat het niet meer voorkomt, gelukkig had ze nog wel een winstpunt! Pling

In dit geval kan de jury er toch niks aan doen, als wij niet doorkrijgen dat er een uitvaller is, zien wij niet op het voorhoofd wie precies wie is. En natuurlijk is het makkelijk om te zien als er een schimmel binnenkomt, en er staat vos op de coupon, maar heel vaak krijg je toch hetzelfde kleurtje achter elkaar. Het wedstrijdsecretariaat hoort er dus echt zorg voor te dragen dat eventuele veranderingen aan de jury worden doorgegeven.
Daarnaast zitten wij wel eens in hokjes waar geen communicatie met de bak mogelijk is, dus dan is het extra lastig. Neemt natuurlijk niet weg dat het erg vervelend is dat er op een verkeerde protocol/coupon geschreven is.
Maar nogmaals, de zorg voor het juist doorgeven van de startlijst ligt bij het wedstrijdsecretariaat.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:31

ik zeg ook niet wie de schuld heeft. ik bedoelde meer dat het meestal een foutje is door onduidelijkheid in de uitvallers en dit door het secretariaat niet goed doorgegeven wordt in het juryhokje. Walkytalky´s kunnen dan een uitkomst zijn. Bedoelde meer dat ik als schrijfster meestal gewoon even controleer of de kleur klopt. En idd als er 4 vosjes achter elkaar komen heb je een probleem! Pling Doe je als jury ook helemaal niets aan. Werkt al helemaal niet als je moet jureren op een wedstrijd voor alleen maar Friese paarden Tong uitsteken

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:09

Goofke schreef:
ik zeg ook niet wie de schuld heeft. ik bedoelde meer dat het meestal een foutje is door onduidelijkheid in de uitvallers en dit door het secretariaat niet goed doorgegeven wordt in het juryhokje. Walkytalky´s kunnen dan een uitkomst zijn. Bedoelde meer dat ik als schrijfster meestal gewoon even controleer of de kleur klopt. En idd als er 4 vosjes achter elkaar komen heb je een probleem! Pling Doe je als jury ook helemaal niets aan. Werkt al helemaal niet als je moet jureren op een wedstrijd voor alleen maar Friese paarden Tong uitsteken

Ik speel ook geen schuld door hoor, de echte schuldigen zijn degenen die niet op komen dagen voor een wedstrijd ( zonder af te melden) Vaak zit een secretariaat tot het laatst ( lees té laat) te wachten of iemand nog komt, en tja, dan zijn ze ook weer te laat met doorgeven aan de jury.
Wat betreft de "Friezen"wedstrijden, ik weet er alles van ! Het ziet daar nu eenmaal "zwart" van de paarden Haha!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 19:24

ach ja , wat een schrijver al zei , waar mensen werken worden fouten gemaakt.... jammer van de rozet maar nog jammerder dat ze nu niet weet wat het commentaar van de jury was bij haar proef en ze dus niet aan die puntjes kan werken voor haar volgende proef.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:32

gelukkig zal bij mij dit niet snel voorkomen.
ik noem altijd mijn naam en dat van mijn paard en ben toch meestal de enige met een bonte.
wat mij wel opvalt is dat ze nog nooit hebben gevraagd naar dit fenomeen want het staat verkeerd op de coupons.
ik heb zelf een donkerbruin bonte en op de coupons staat vosbont Clown
toch niet zulke goede schrijvers? Verward

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:34

Ik vind dat de organisatie dan ook wel een rozet aan je dochter had kunnen geven.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:19

Ik heb net een half jaar heen en weer lopen bellen en schrijven om m'n winstpunt toegekend te krijgen, mijn coupon was voor een ander gebruikt, en mijn punten hadden ze op een gewoon blaadje geschreven wat natuurlijk weer niet werd geaccepteerd door de KNHS.
Zulke stunts halen ze helaas wel vaker uit, en vind het voor kinderen helemaal sneu.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:23

het beste om dit te voorkomen is het invoeren van startnummers. je koopt die dingen tegenwoordig voor een paar euro (heb ze onlangs ook moeten aanschaffen omdat de KNHS de vaste nummer van de ZZGP niet overneemt) en dan kan het niet meer verkeerd gaan. Alleen moet het secr. vooraf wel duidelijk melden dat het verplicht is. Als starters er eenmaal aan gewend zijn bij een bep. organisatie weten ze niet beter.
Het secr. kan er zelf ook een aantal op voorraad hebben (een paar, geen stapels) zodat ruiters ze evt. nog kunnen kopen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:10

Als sgw ruiter waar dat ook heel normaal is, kan ik me er alleen maar bij aansluiten.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:37

Zeker niet zo raar idee, wordt het voor iedereen op een wedstrijd een stukken duidelijker. De jury ziet direct wie hij in de ring heeft, maar de ruiters weten ook bij welk nummer ze zijn. Zo kunnen de mensen aan de kant het ook een beetje volgen. En de ringmeesters hoeven ook niet zo te roepen om erachter te komen wie nou wie is. Ik ben een voorstander van startnummers in te voeren. Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:50

Startnummers zouden idd ideaal zijn. Zo kan je zelf als ruiter ook beter zien wanneer je aan de beurt bent, nu weet ik 9 van de 10 keer niet welk hoofd bij welke naam hoort terwijl je met nr's gewoon in de gaten kan houden wanneer bijv. nr 19 naar de ring gaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:26

HEt stomme is dat vaak buiten wél met nummers gewerkt wordt, maar binnen niet?

Erg vervelend voor 't meisje, gelukkig toch al flink volwassen voor der leeftijd dan Knipoog

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 09:50

we zijn nu een maandje verder en mijn dochter heeft weer een wedstrijd gereden. dit keer geen verkeerd protocol, weer een winstpunt en ja hoor , dit keer wel tweede .. je kan begrijpen dat mijn dochter nog steeds loopt te stralen. het commentaar was zeer opbouwend en zelfs een prachtig compliment , dat ze een zeer mooie zit heeft en haar pony zeer vriendelijk rijdt.

zo heeft het verhaal toch een mooi einde.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:56

FuegoJoy schreef:
wel een beetje slordig van de jury die door een aantal afzeggingen duidelijk in de war was geraakt met de protocollen.

Hier kan de jury niks aan doen want die kan niet weten wie er in de ring is. Dit is een fout van het wedstrijdsecrtariaat die de protocollen verkeerdom heeft afgegeven aan de jury.
Alleen niet zo netjes van de jury om niet te blijven, ik blijf altijd en vaak zijn er toch wat vragen of onduidelijkheden, dat leg ik met liefde uit zodat de ruiters ermee verder kunnen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:00

Lielle schreef:
Als sgw ruiter waar dat ook heel normaal is, kan ik me er alleen maar bij aansluiten.

ook bij de western en endurance is het dragen van een nummer verplicht, is idd veel duidelijker.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:57

wat slordig Boos! !

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:34

FuegoJoy schreef:
we zijn nu een maandje verder en mijn dochter heeft weer een wedstrijd gereden. dit keer geen verkeerd protocol, weer een winstpunt en ja hoor , dit keer wel tweede .. je kan begrijpen dat mijn dochter nog steeds loopt te stralen. het commentaar was zeer opbouwend en zelfs een prachtig compliment , dat ze een zeer mooie zit heeft en haar pony zeer vriendelijk rijdt.

zo heeft het verhaal toch een mooi einde.

Gelukkig dat het beter is gegaan Knipoog .

Tja naar de kleur kijken is een goed idee, alleen is mijn "zwartbruine volgens paspoortpony" toch echt een lichte vos Tong uitsteken . Daar heb ik tot nu toe ook nog maar één opmerking over gehad.