Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tulandro schreef:Je moet dan gewoon een waterdicht deken hebben, daar kunnen ze ook mee op stal staan!! Ze hebben van elk merk wel dekens zoals jij beschrijft, maar hoeveel wil je uitgeven?
Silence schreef:Waarom scheer je je paard en geef je hem vervolgens een deken op (eerst zorg je dat je paard het kouder krijgt door te scheren en vervolgens maak je hem/haar weer (te) warm met dekens)? Is het voor je eigen gemak? Om minder te hoeven poetsen?
Waarom denk je dat paarden een wintervacht krijgen? Die krijgen ze niet voor niks. Zo kunnen ze zichzelf beschermen tegen de kou en zelf hun temperatuur regelen. Vervolgens scheer je die wintervacht eraf en krijgt het paard een deken op. Wat is het gevolg?? Paardje kan zelf de temperatuur niet meer regelen en als ie het te warm krijgt kan ie ook niet even zelf de deken eraf halen. Jij kunt niet weten welke deken voor je paard geschikt is, want je kunt niet voelen hoe je paard zich daaronder voelt.
Ik zou de wintervacht gewoon laten zitten, die verdwijnt wel weer met het voorjaar.
Bij ons op stal heeft ieder paard een deken op, behalve die van mij.
Alle paardjes hebben wel allerlei kwaaltjes en die van mij heeft nog niks gehad. Wel heel toevallig he.![]()
Ik kan je dus geen tips geven over welke deken, want ik vind alle dekens onzin. Nogmaals, een paard krijgt niet voor niks een wintervacht.
Enne, denk eens aan wat voor geld je bespaard zonder al die dekens. Ik krijg op stal altijd te horen dat ik zulke leuke spulletjes heb voor Silence en dat ik regelmatig iets nieuws voor hem koop. Tja, hoe zou dat komen? Doordat ik al het geld wat hun uitgeven aan veel te dure dekens over heb en daar andere leuke dingen mee kan doen. Nog een positieve kant aan een niet-deken-paardje
En eigenlijk geven ze mij allemaal groot gelijk. En als ik met bovenstaand argument komt, weet eigenlijk niemand waarom hun paardje een deken op heeft, maar ze zeggen wel continu dat Silence zo mooi in z`n vacht zit.
Unfaithful schreef:Een outdoordeken. Die heb je in allerlei soorten en maten. Ik heb geen idee hoeveel gram je erop moet leggen, je moet eigenlijk gewoon even kijken hoe warm ze aanvoelt onder de deken.
Judith_ schreef:Wat vooreen deken heb je nu op liggen?
Een oudtdoordeken gebruik ik nu al jaren, waterdicht en lekker warm. Zou voor een niet al te dikke gaan rond de 250/300 gr met eventueel nog een onderdeken voor als het koud is.
Ezumii schreef:Silence ik geloof niet dat ze hierom vraagt, ze vraagt gewoon welke deken ze moet hebben.
En ik zou toch iets meer nemen als 250 grams op een geschoren paard hoor, mijne heeft al tijden 500 op.
Verder heb je die dekens die je zoekt in alle merken, maten en kleuren.
Ezumii schreef:Ja, ik heb echt een koukleum, dus die heeft al wat meer op. Maar er staan er ook wat onder 300 en die hebben het daar ook perfect onder. Dus moet je er gewoon een beetje tussen gaan zitten met je eerste deken, kom je er vanzelf achter
oke bedankt voor de tips!
shelltje schreef:Die van ons krijgen volgend jaar een nieuw zeeland deken schijnen bijna onverwoestbaar te zijn en zit behoorlijk wat grams in die van ons worden geschoren wnat als je er geen deken oplegt zweten ze binnen een kwartier en duurt het zo lang voordat ze droog zijn...
Judith_ schreef:Je zou er volgens mij wel andere mesjes op kunnen zetten. Het bovenmes moet dan wat korter als ik het goed heb maar zeker weten doe ik het niet.