paard springt op hond

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

paard springt op hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 23:43

Tja dit gebeurde een paar dagen geleden. Mijn paard normaal lief naar andere dieren werd erg geititeerd van de stal hond door dat deze zo vaak aan het blaffen was, en hard. Telkens als deze hond voorbij de stal liep keek mijn paard erg boos en wilde bijten maar deed dat nooit. Ze is echter heel lief.
Ze was lekker aan het ravotten in de bak met een ander paard en de stal eigenaaresse kwam er ook bij staan met haar hond. Toen liep de hond de bak in ( wat hij nooit mag) en mijn paard rende al die kant op maar gaf nu nog een trap na. We schrokken ons rot want ten eerste zoiets verwacht je gewoon niet. Daarbij lag die hond te kreperen van de pijn. Paar minuten later liep hij al weer weg en er is niks gebroken gelukkig. Mijn paard zie ik nu als een draakje, Ze had het blijkbaar wel helemaal gehad anders zou ze het nooit doen natuurlijk, ook nu loopt deze hond weer voor haar stal en ze kijkt weer even boos, het heeft haar niet geholpen haar frustraties eruit te gooien.

LADPR

Re: paard springt op hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:46

Ja die van mij doen dat standaard naar honden, geen idee waarom

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:07

Die van mij probeert ook over de hond heen te wandelen als ze aan de longeerlijn loopt. Terwijl ze m op stal het brood uit haar mond laat eten (letterlijk).

Tis nu voor jou hond goed duidelijk dattie niet in de bak mag komen.

Elchjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:29

mijn pony die kijkt dan vreg en gaat de hond achterna maar hij doet em niets want de hond is dan binnen een paar sec al weer uit de wei

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:27

mijn "honden" rennen altijd achter andere paarden aan (blaffend) gelukkig doen ze dan niets Lachen Maar hij heeft het maar 1 keer gedaan??

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:31

onze pony's gaan ook altijd allemaal gek doen als er een hond in de wei zit. maar dat is dat wel een kleine jack-russell die ze bijna niet zien en gelukkig hebben ze de hond nog nooit geraakt

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:37

Tsja dat kan. Er zijn meer paarden die er super geiriteerd van worden. Ik zelf zou dat ook worden in die positie. Ik zal maar goed opletten de volgende keer. Bij mn vorige verzorgpony stonden er in de zomer lammetjes in de wei. Twee daarvan gingen steeds onder de paarden door lopen en springen en doen. Maar alle twee zijn ze dood getrapt door de paarden. En 1 daarvan zag ik op 2 meter afstand gebeuren. Geen fijn gezicht kan ik je zeggen. Dat kleine beest kreeg twee keer gruwelijk harde trap van de achterhoeven van een fries (ernorme dus). Het ene moment huppelde dat schattige ding nog rond en t volgende moment krepeerde het van de pijn.
Het was op het terrein van een dieren/veearts. Maar die kon er niets meer aan doen. Dus dat beest was 3 min later gestorven..

Mijn tip. Zorgen dat de hond uit de buurt blijft!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:38

LinnieJ_ schreef:
mijn "honden" rennen altijd achter andere paarden aan (blaffend) gelukkig doen ze dan niets Lachen Maar hij heeft het maar 1 keer gedaan??

Ja dit heeft ze nog maar 1 keer gedaan

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 23:38

Vjestagirl schreef:
Die van mij probeert ook over de hond heen te wandelen als ze aan de longeerlijn loopt. Terwijl ze m op stal het brood uit haar mond laat eten (letterlijk).

Is mijn hond niet dan was hij niet meer meegegaan het is de stalhond

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:43

naja wel goed dat je paard van zich af trapt Bloos
gelukkig heeft die hond er niks aan overgehouden Tong uitsteken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:46

Mijn pony haalt, nadat er een herder op hem af vloog een aantal weken geleden, elke keer vol uit naar honden die achter hem lopen/staan. Weet nu niet of ik dit wel of niet moet bestraffen want vind dat honden ook gewoon hun plaats moeten weten.

marieke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:47

ons paardje doet dat niet maar is er heel lief voor de hond

maar nu weet de hond dat ie daar niet mag komen

de hond op onze manege loopt ook een hond en die is ook onder een paard gekomen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:52

Ik laat mijn hond noooit in de wei als ik mijn paard niet vastheb. Als ze achter elkaar gaan rennen, paard slaat uit speelsigheid een keer achteruit en raakt hem toevallig, zou ikhet nooit vergeven. Ze zijn elkaars grootste vriendjes, en denk dat het nooit moedwillig zou gebeuren, maar ik let er altijd op. Als ik aan het rijden ben, loopt de hond wel in de bak, en tijdens het longeren zit die gewoon altijd naast me. Maar zodra het paard los is, nooit en te nimmer de hond erbij!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:00

Hier ook het zelfde geval, ze is echt gemakkelijk met andere dieren, zelfs met bepaalde honden ook hoor. naast haar in stal (met een halve muur ertussen) zat een jack russel en een labarador; ze knuffelden gezellig samen enzo. Maar met de 'stalhond' kan ze het helemaal niet vinden. In stal is dit al aan het verbeteren aar tijdens het longeren.. die hond is niet van mij,en t'is zo een beest waar je alles 100x kan tegen zeggen. Hij bijft het doen.. (z'n ras is daar voor gefokt:volhouding..) Een brave hond hoor.. Maar tijdens het longeren gaat y m'n paardje altijd gaan uitdagen. :Er voor gaan springen en telkens achter z'n staart aan gaan. En terwijl naar voor huppelen,er achter,blaffen,.. en ik longeer m'n paard dus vrij. En alsy nog maar te dicht bij de bak rand is gaan haar oren al plat gaan liggen, gaat y haar gaan uitdagen gaat ze direct in de aanval (stampen met haar voor poten) altijd wel dat het er juist niet op is.. maar het zal eens gebeuren, daar ben ik heilig van overtuigd. De eigenaar van die hond weet het, maar het enigste wat ze kan doen is de hond mee naar binnen nemen, vaak is ze er dan nog niet, dus sluit ik hem op in m'n stal.. Niet leuk maar als hij eeuwig mank loopt is het ook niet leuk denk ik dan..

Sweet__Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:51

Waar ik vroeger stond, woonde een Mechelse herder die Ralph heette. Dit was nogal een irritant beest die nooit zijn kop kon houden. Liep echt alleen maar te blaffen. Was een superlief beest, daar niet van, maar zat echt een steekkie aan los....
Esmeralda (we noemden haar Essie, dit was het paard van de eigenaresse) was dit zo verschrikkelijk beu, dat toen Ralph nogal dicht bij de staldeur kwam, ze besloot om de hond in zijn nekvel te pakken met haar tanden en zomaar dat beest over haar rug heen te smijten. Hij werd echt door heel de stal heen gesmeten....Beest was ongedeerd, maar was toch wel zielig Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:54

Mijn paard moet het ook niet op honden hebben. Heeft wel eens de stalhond aan zijn nekvel op getilt vanuit stal. En als mijn eigen hond los loopt gaat hij er tussen in lopen. Hij doet naar onze eigen honden niks zolang ze zelf ook niks doen. Zelfde als bij andere honden.

Mijn honden hebben trouwens wel geleerd paarden zoveel mogelijk te negeren en niet in de stal/bak te komen. Kan me daar zo aan ergeren.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 09:25

Onze stalhond draait door wanneer de paarden naar buiten gaan, hij hangt in staarten en bijt naar de benen en hij blaft als een idioot. De eigenaars van de hond kunnen het beest dan ook niet meer tot rede brengen, dus het loopt nogal vaak uit de hand.

Ik denk dat het logisch is dat je paard zo geïrriteerd raakt, als je erover nadenkt is er eigenlijk niet zo veel mis mee dat de hond eens op zijn plek gezet is. Hij kwam op terrein (jouw bak) waar hij niet komen mag, dus hij kreeg een trap van jouw paard. Ik denk dat hij het voorlopig wel even zal laten om zo te doen, dus wat dat betreft...

jeff_adje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:10

Geen honden meer los laten lopen in de buurt van jou paard Knipoog

Dieu schreef:
.
Ik denk dat het logisch is dat je paard zo geïrriteerd raakt, als je erover nadenkt is er eigenlijk niet zo veel mis mee dat de hond eens op zijn plek gezet is. Hij kwam op terrein (jouw bak) waar hij niet komen mag, dus hij kreeg een trap van jouw paard. Ik denk dat hij het voorlopig wel even zal laten om zo te doen, dus wat dat betreft...

idd

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:12

Mijn honden jagen ook.......... en ook al zou ik het heel sneu voor ze vinden, maar van mij mogen ze een tikkie krijgen...... leren ze het gelijk af.

Ik vind het normaal gedrag van een paard om de belager aan te vallen......

hoef je je niet druk om te maken, is normaal gedrag

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:26

splash1999 schreef:
Vjestagirl schreef:

Is mijn hond niet dan was hij niet meer meegegaan het is de stalhond

Tis ook niet mijn hond maar de stal hond Haha!

Dan weet dat stalhond nu waarom hij niet in de bak mag komen... Bij ons is het heel duidelijk, als de hond niet wil dattie overlopen word, dan moettie maar uitkijken en weggaan als er n paard aankomt...

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:35

bij mijn vzpony lopen er 3 honden, 2 jackies en een stabij, die ene jack rent er als een gek blaffend achter aan en wil nog wel es in de staart bijten, heeft al es een trap gehad ,maar blijft ut gewoon doen!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:36

Ik wordt soms echt ziek van die honden ... en vooral als de eigenaren de honden niet onder commando hebben.
Rij je lekker in het bos komt er zo'n blaffend kreng achter je aan, pony aan de haal en de eigenaar maar lachen. Ik zou hem duidelijk willen killen en van mij mag mijn pony best de hond afstraffen.
Op stal hobbelen er ook genoeg honden rond en ik had hem los in de bak gezet, een van de honden zo heerlijk blaffend er achteraan en pony over de zeik door de bak scheuren.
Wat een lol en dan vinden mensen het gek dat paarden/pony's reageren op honden.. ik niet.

Op stal hadden we ratten lopen, nu vond ik er vaak eentje dood in de box... maar toen er van die stal wat paarden los in de bak liepen en de pup van iemand toevallig van het zandrandje afrolde de bak in werd hij wel vertrapt door een van de paarden.
Hartstikke zielig want dat verdiend geen ene hond.
Ik vind dat je of honden aan moet lijnen of als hij toch de bak in rent de gevolgen maar moet accepteren, heel zielig want ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat een hond naar de hemel getrapt wordt maar het gebeurt toch vaak.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:38

We hebben paarden op stal die niets tegen honden hebben, maar er staan ook een paar op stal die echt een gloeiende hekel hebben aan honden. Die bijten altijd honden in hun rug als ze voor de stal staan. Weten de honden snel genoeg. Of als je met dat paard loopt en er loopt een hond achter, dan zit de kans erin dat tie een trap krijgt. Als de paarden in de wei lopen, mogen er geen honden bij. Op stal zijn 2 honden en die vinden het erg leuk om blaffend achter de honden aan te rennen. Mag niet! Mijn eigen honden zijn niet al te slim wat betreft omgang met paarden en ze lopen nog weleens vlak achter of onder een paard door. Gelukkig is mijn paard superlief en vindt dat allemaal best. Anouk (dochter) was aan het buitenrijden met een ander meisje en langs de kant zaten mensen met een klein hondje. Toen ze vlakbij die mensen waren, ontsnapte het hondje opeens! Grote schrik!
Paardjes waren in galop en ze stonden zo op de noodrem! Hondje liep bijna tussen de voorbenen, maar had niets. Mensen hadden grote schrik, paardjes bleven supercool! De meisjes ook!

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:56

tja honden en paarden... bekende die hun kleine hondje weet wat hij wel en niet kan bij paarden.. van pups of aan al mee genomen en daar heb je ook geen last van...

ik had een keer mijn oudste shet mee naar huis en hij liep lekker los door de tuin.. onze hond ook en die dacht dat het wel leuk was om rondjes om hem heen te rennen en te gaan blaffen.. wij riep steeds onze hond terug, maar op dat moment was hij even indisch doof.. tot dat mijn shet wat bang werd en zo een trap achter uit gaf en onze hond raakte.. hond jankte een racede direct naar zijn plek toe in de tuin.. pony gelukkig weer happy verder aan het eten..

onze hond heeft nu ook groot repect voor de mijn shets..en mijn oudste shet is het type wat met alle beesten vriendjes is.. laatste keer dat mijn shet mee was en voorbij de hond liep.. ging hij direct maar ff 2 meter achteruit en bleef mijn shet in de gaten houden....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:16

Als ik last heb van een hond, of dat nou buiten in het park is of in de bak, dan kan dat beest een lel krijgen, is het niet van m'n paard dan is het van mijn zweep.

Last hebben van, is dus echt blaffend erachter aan, in benen proberen te bijten enz... Dat is ook de enige reden dat ik een zweep mee heb op buitenrit... Een baas die boos word als ik sla krijgt te horen dat beter ík kan meppen dan m'n paard...

Honden horen aangelijnd, tenzij er een ontheffing is voor die plaats. En ik weet waar die zijn, en daar kom ik dus niet. Ik heb m'n paard onder controle, en ik verwacht dat zij hun hond onder controle hebben...

Tijd geleden was ik aan het buitenrijden, komt er een golden huppeldepup op m'n paard afgerend. Dus ik stuur weg, om klappen te voorkomen. Roept de eigenaresse: 'ze doet niets hoor' ik: 'dat kan, maar zij wel!' Eigenaresse boos, maar wel d'r hond terug geroepen...