Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jootje24 schreef:Ik vind de MI wel redelijk ..
Maar de M2 vind ik toch zeker wel een verschil hebben met de MI
Je rijdt nog niet zomaar een winstpnt. in de M2
tenminste hier in de regio..
Suprice schreef:Ja, ik rijdt zelf nog maar net M1, maar als je zo op de startlijsten kijkt, zie je 20 combinaties M1 en 4 M2 ofzo.. Maar ik denk dat het ook komt omdat de overgang van M1 naar M2 groter is geworden vind ik. Je moet nu travers, wending om de achterhand, galop - stap, stap - galop, opeens allemaal doen. In de M1 is het alleen schouderbinnenwaarts en een stukje contragalop. Daardoor willen mensen denk ik langer doortrainen totdat ze al die oefeningen ook kunnen.
! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!
) 

talented schreef:Ik ben ervan overtuigd dat de overgang alleen maar eenvoudiger is geworden! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!
Jootje24 schreef:talented schreef:Ik ben ervan overtuigd dat de overgang alleen maar eenvoudiger is geworden! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!
Daar ben ik het niet mee eens.. ik vind sinds dat dii nieuwe proeven er zijn het verschil MI M2 groter is geworden.
En het maakt niet uit als het in elke proef wel of niet gevraagd word. Ook al heb je de proef waar geen travers gevraagd word de volgende wel dus zul je het er wel op moeten hebben net zo als de wissels..
M2 vind ik niet moeilijk, rijd pas net in deze klasse en heb al bijna de punten voor het Z. Ik vind M2 fijner omdat alles een beetje vlot achter elkaar komt, dan kan ik mijn pony er fijn doorheen houden. (Maar met een groot paard zal het wel lastiger zijn ja) Groetjes.

Verzameling etc.
knightloekie schreef:er zijn ook veel combinaties die paarden M1 starten en daarna meteen Z1 gaan starten![]()
(met de oude proeven in ieder geval wel)
talented schreef:Ik ben ervan overtuigd dat de overgang alleen maar eenvoudiger is geworden! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!

. In de M2 bleef ik een beetje haperen, dan wordt er toch wat meer van je verwacht en ik&pony waren er ook niet helemaal klaar voor, maar ik wilde graag M2 starten omdat het mijn laatste pony jaar was.