ik rij het liefst met chaps, maar dat is omdat ik dan niet steeds mn laarzen uit hoef te doen voor stalwerk (en ik rij geen wedstrijden, dus ik vind laarzen overbodig, want ik ga dus echt never meer in rubberen rijlaarzen...) als ik ooit wedstrijd ga rijden komen er zeker wel leren laarzen, schijnt dat je beter contact hebt met je paard en het staat gewoon veel mooier, maar voorlopig aan mijn voeten alleen ariats (behalve nu met mn thermolaarzen dan, maar die rijden niet super hoor...)
Toen ik nog rubberen rijlaarzen had vond ik chaps ook fijner maar sinds ik leren rijlaarzen heb vind ik chaps dus absoluut niet meer fijn zitten Denk dat dat komt doordat leren laarzen je benen toch meer steun oid geven..
Ik heb 2 paar rijlaarzen versleten. eerst ongevoerde, daarna gevoerde. Nu ben ik sinds een paar maand met chaps gaan rijden. Dit is een verademing. Hier kun je ook behoorlijk mee lopen. Dat kun je met laarzen wel vergeten.
rijlaarzen chaps kun je niet zo makelijk afspoelen en die schoennen ook niet moet men paard atijd eerst op de modder wei gaan halen dus zie er uit als k chaps aan heb de laarzen houd ik zo ff onder de kraan
Ik rijd het liefst met mijn chaps. Alleen bij mijn verzorgpony's moet je een stuk door de blubber, dan doe ik mijn rubberen laarzen aan. Leren laarzen heb ik niet, ik rijd alleen echt op mijn verzorgpony en op de manege, en ik heb ze al wel eens proberen te kopen, maar die zijn extra moeilijk te verkrijgen door mijn rare lengte onderbenen en mijn hoge hielen..
Ligt eraan wat ik ga doen en welke temperatuur. Buiten rij ik niet graag met leren laarzen. Zomers heb ik dan korte chaps, 's winters lange chaps of thermolaarzen. Dressuur doe ik wel liever met laarzen
chaps ik rijd toch niet echt serieus voor wedstrijden ofzo (nog niet ) dus dan zijn chaps makkelijker... ik zou voor het échte rijden liever leren laarzen hebben maarja... die zijn weer zo duur