Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

jolentinus schreef:ik zou hem inderdaad klinisch keuren. fotos eerst niet doen.. die kunnen niet heel snel veranderen. fotos wel bekijken dus.. en de datum zoeken.
er kan zomaar iets met dat paard gebeurt zijn in de korte tijd. waarom is hij toen gekeurd??
Linda14 schreef:jolentinus schreef:ik zou hem inderdaad klinisch keuren. fotos eerst niet doen.. die kunnen niet heel snel veranderen. fotos wel bekijken dus.. en de datum zoeken.
er kan zomaar iets met dat paard gebeurt zijn in de korte tijd. waarom is hij toen gekeurd??
Omdat het paard de verkoop inging hebben ze het helemaal laten keuren.
Linda14 schreef:Is het trouwens te vervalsen? Een keuringsrapport of zulke foto's?

Linda14 schreef:Ik heb een paard bekeken welke 2 maanden geleden is gekeurd ( klinisch én röntgenologisch)
Het paard is helemaal goedgekeurd, wat zouden jullie nu doen?
Paard helemaal door een eigen VA na laten keuren? Er vanuit gaan dat het goed is, of bijvoorbeeld alleen een klinische keuring door een eigen VA..
Ik zit zelf een beetje te twijfelen..
daar ging het om geloof ik heh
juval schreef:komen de verkopers betrouwbaar over? ziet het paard er goed uit? gezond?
LCharlotte schreef:juval schreef:komen de verkopers betrouwbaar over? ziet het paard er goed uit? gezond?
De grootste oplichters, kinder verkrachters en moordenaars kunnen nog betrouwbaar overkomen.![]()
En het paard kan er best gezond uit zien terwijl hij misschien een 4 op zijn voorvoetje heeft of iets anders, dan kan je zo van buiten echt niet zien. Bovendien worden er ook veel paarden die niet goed zijn op pijnstillers gezet zodat ze bij kopers goed uitzien en fijn te rijden zijn.
juval schreef:kan je dan helemaal niemand meer vertrouwen? misschien ben ik naief hoor, maar ik heb nog wel vertrouwen. Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met paardenkopen, ik heb er pas 3 gehad, en dat is alle drie de keren goed gegaan. Misschien heb ik geluk gehad.
klinisch keuren is niet zo heel duur, dus voor de zekerheid zou je dat kunnen doen.
Als je zelf je paard verkoopt is het dus eigenlijk zinloos om hem vooraf te laten keuren zodat er een keuringsrapport bij zit, omdat dat waarschijnlijk door een potentiele koper toch niet vertrouwd wordt?