Over laten keuren of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linda14

Over laten keuren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 15:28

Ik heb een paard bekeken welke 2 maanden geleden is gekeurd ( klinisch én röntgenologisch)
Het paard is helemaal goedgekeurd, wat zouden jullie nu doen?
Paard helemaal door een eigen VA na laten keuren? Er vanuit gaan dat het goed is, of bijvoorbeeld alleen een klinische keuring door een eigen VA..

Ik zit zelf een beetje te twijfelen..

RUBYWHITE

Re: Over laten keuren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:02

Hangt er vanaf wat je het dier wil verzekeren of niet, in sommige gevallen kun je een paard alleen bij een verzekering aanmelden als het keuringsrapport niet ouder als 6wkn is. Laat je het dier niet verzekeren of doe je het paard in een onderlinge zou ik niet herkeuren

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:37

ik zou het van de situatie laten afhangen, komen de verkopers betrouwbaar over? ziet het paard er goed uit? gezond? ik zou wel de rontgenfoto's willen hebben/inzien, die zou je dan even aan je eigen da kunnen laten zien. Maar ik denk dat ik hem niet nog een keer zou laten keuren.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:38

nog een keer keuren Haha!
Klinisch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:40

Klinisch
en de foto's door je eigen da laten bekijken Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:41

De meeste mensen zijn iet te vetrouwen...al zou het paard er een week ervoor gekeurd zijn...zou ik het alsnog doen..hoevaak word er door vriendjes politiek wel niet een paard goedgekeurd Bloos

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:03

klinisch overdoen en foto's opvragen, misschien was ie wel gesedeert en dan valt er klinisch wel te sjoemelen maar röntgenologisch niet.
Maar waarom overkeuren, heb je problemen met het paard?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:18

ik zou hem inderdaad klinisch keuren. fotos eerst niet doen.. die kunnen niet heel snel veranderen. fotos wel bekijken dus.. en de datum zoeken.
er kan zomaar iets met dat paard gebeurt zijn in de korte tijd. waarom is hij toen gekeurd??

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 17:19

Ik zat zelf ook te denken, foto's etc opvragen en aan mijn eigen VA laten zien, en dan klinisch laten overkeuren. Desnoods contact opnemen met de VA welke de keuring heeft gedaan..

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 17:20

jolentinus schreef:
ik zou hem inderdaad klinisch keuren. fotos eerst niet doen.. die kunnen niet heel snel veranderen. fotos wel bekijken dus.. en de datum zoeken.
er kan zomaar iets met dat paard gebeurt zijn in de korte tijd. waarom is hij toen gekeurd??

Omdat het paard de verkoop inging hebben ze het helemaal laten keuren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:22

Ik ben het met de rest eens: klinisch laten keuren en de foto's door je eigen va laten beoordelen. Als er dan iets uitkomt, kan je altijd nog overwegen nieuwe foto's te laten maken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:58

Ik zou met de foto's naar mijn eigen DA gaan om ze door hem te laten beoordelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:07

Linda14 schreef:
jolentinus schreef:

Omdat het paard de verkoop inging hebben ze het helemaal laten keuren.

Hhmm, klinkt als verkooptactiek. Gewoon zelf keuren, door je eigen dierenarts en duidelijk laten weten wat het doel van het paard is. Oh ja en vergeet niet om een bloedje te trekken; je zult de eerste niet zijn die een gesedeert paard koopt.........

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:14

mmm, ik zou , zeker bij een beetje een beetje een flinke prijs alles over laten doen
sowieso klinisch door je eigen DA en bij enige twijfel ook de foto's

Linda14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:27

Is het trouwens te vervalsen? Een keuringsrapport of zulke foto's?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:34

Linda14 schreef:
Is het trouwens te vervalsen? Een keuringsrapport of zulke foto's?

Uhm, ja, alles is te vervalsen.
Maar als je het idee hebt dat dat hier in het spel is, dan liet ik niet keuren, ik nam niet eens de moeite voor een tweede kijkje; exit, de groeten, wieberen, weg ermee; geen handvol maar een land vol.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:08

ja maar het gaat om het paard niet om die mensen toch...paardje kan er ook niks aan doen...zou hem als die goed gekeurd is juist lekker weg halen bij die mensen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:17

Als je geld teveel hebt kun je dat doen ja Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:19

Nou ja hoezo veel geld..je bent toch opzoek om een paard te kopen...en je bent wezen kijken omdat je dat paard leuk vind en dat het klikt....waarom laten staan...mdat je het die mensen iet gunt omdat ze niet te vertrouwen zijn Bloos

En een klinische keuring en niet zo duur ...toch.. Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:21

Linda14 schreef:
Ik heb een paard bekeken welke 2 maanden geleden is gekeurd ( klinisch én röntgenologisch)
Het paard is helemaal goedgekeurd, wat zouden jullie nu doen?
Paard helemaal door een eigen VA na laten keuren? Er vanuit gaan dat het goed is, of bijvoorbeeld alleen een klinische keuring door een eigen VA..

Ik zit zelf een beetje te twijfelen..

ALTIJD OPNIEUW KEUREN! Vertrouw geen keuring die is uitgevoerd door de verkopende partij, ik weet hoe dat gaat heb het al vaak genoeg zelf meegemaakt.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:21

Maar ja ok..misschien iet helemaal goed neer gezet...als ze iid een paard willen verkopen die afgekeurd is en wel een goedgekeurd rapport hebben...zou ik hem ook niet kopen Haha! daar ging het om geloof ik heh Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:22

En dan een paard hebben dat van alles mankeerd op de botten?
Veel geld kwijt aan aankoop, want je betaald dan voor een slecht paard de volle mep
veel geld kwijt daarna aan da kosten
En laten we het dan niet hebben voer het verdriet wat je dan hebt als je je paard een tijd hebt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:24

juval schreef:
komen de verkopers betrouwbaar over? ziet het paard er goed uit? gezond?

De grootste oplichters, kinder verkrachters en moordenaars kunnen nog betrouwbaar overkomen. Rolleyes
En het paard kan er best gezond uit zien terwijl hij misschien een 4 op zijn voorvoetje heeft of iets anders, dan kan je zo van buiten echt niet zien. Bovendien worden er ook veel paarden die niet goed zijn op pijnstillers gezet zodat ze bij kopers goed uitzien en fijn te rijden zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:13

LCharlotte schreef:
juval schreef:
komen de verkopers betrouwbaar over? ziet het paard er goed uit? gezond?

De grootste oplichters, kinder verkrachters en moordenaars kunnen nog betrouwbaar overkomen. Rolleyes
En het paard kan er best gezond uit zien terwijl hij misschien een 4 op zijn voorvoetje heeft of iets anders, dan kan je zo van buiten echt niet zien. Bovendien worden er ook veel paarden die niet goed zijn op pijnstillers gezet zodat ze bij kopers goed uitzien en fijn te rijden zijn.

kan je dan helemaal niemand meer vertrouwen? misschien ben ik naief hoor, maar ik heb nog wel vertrouwen. Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met paardenkopen, ik heb er pas 3 gehad, en dat is alle drie de keren goed gegaan. Misschien heb ik geluk gehad.
klinisch keuren is niet zo heel duur, dus voor de zekerheid zou je dat kunnen doen.

Als je zelf je paard verkoopt is het dus eigenlijk zinloos om hem vooraf te laten keuren zodat er een keuringsrapport bij zit, omdat dat waarschijnlijk door een potentiele koper toch niet vertrouwd wordt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:46

juval schreef:
kan je dan helemaal niemand meer vertrouwen? misschien ben ik naief hoor, maar ik heb nog wel vertrouwen. Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met paardenkopen, ik heb er pas 3 gehad, en dat is alle drie de keren goed gegaan. Misschien heb ik geluk gehad.
klinisch keuren is niet zo heel duur, dus voor de zekerheid zou je dat kunnen doen.

Als je zelf je paard verkoopt is het dus eigenlijk zinloos om hem vooraf te laten keuren zodat er een keuringsrapport bij zit, omdat dat waarschijnlijk door een potentiele koper toch niet vertrouwd wordt?

Nee, je kunt niemand vertrouwen tenzij.....
En het heeft inderdaad geen zin om zelf te keuren. Dat is het "probleem" van de kopende partij, DIE heeft de onderzoekplicht. Als verkoper heb je alleen meldplicht en dan nog alleen maar als de koper erom vraagt.