Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tender schreef:ligt eraan wat je doel is?
vanwaar deze vraag?
Aurora schreef:want hoe vaak loopt iemand niet tegen dat dode punt aan, of dat nou l, m, of z is....
lijkt me best banketstaaflig als je opeens tegen een muur aanloopt van wedstrijdniveau waar je maar niet door heen kan komen.
lijkt mij dat als je fanatiek genoeg bent je jezelf vragen gaat stellen als:
tijd voor nieuwe instructie?
nieuw paard?
het is nogal wat als je elke keer weer opdraaft op wedstrijden en je komt met geen winstpunten thuis in die ene klasse.
het zal ook steeds zwaarder worden naarmate het langer duurt.
Aurora schreef:zeker, daar heb je gelijk in.
als iemand bv vreselijk onzeker is kan dat ook veel tegenhouden.
of als je een paard hebt wat een enorme doerak is op wedstrijden.
maar ik dacht niet dat ik ook maar ergens vermeld dat het door onkunde zou komen.
Oscar schreef:Het ligt echt helemaal aan de situatie waar je in zit.
Misschien kun je daar wat meer over vertellen ?
Hoe is het allemaal gegaan op weg naar de M ?
Hoe lang rijd je al M, en met welke resultaten ?
Heb je er zelf (en je paard !) nog plezier in ?
Ik denk dat juist het laatste bepalend is om ervoor te kiezen om door te gaan of te stoppen.
Of misschien iets minder radicaal: waarom niet tijdelijk stoppen met wedstrijden rijden, en pas weer starten als je het gevoel hebt dat je je doel kunt bereiken met de manier waarop je dan rijdt ?
Maar vergeet vooral niet dat iedereen wel een tijd heeft dat het allemaal wat minder gaat.
Of het rijden zelf wil niet lukken, of je krijgt (of hebt het gevoel....) de punten niet die je verdient.
Vroeg of laat krijgt iedereen zo'n dip, of je nu B of Grand-Prix rijdt.
Met veel geduld, oefenen, goede begeleiding en vooral lol in je hobby heb je grote kans dat de prestaties beter worden !
UniferB schreef:Heeft heeft geen betrekking op mij persoonlijk, mijn paarden lopen al hogeren gaan op het moment erg goed. Het is meer een hypophetische vraag. Het had ook over de klasse Z, B of ZZ-Z kunnen gaan. Maar dank voor je reactie.
parnassia schreef:Dan stop ik een tijd(je) met wedstrijden. Ik heb er dus echt geen zin in om keer na keer zonder winstpunt thuis te komen. We moeten gewoon een winstpuntwaardig proefje neer kunnen zetten en anders pruts ik liever thuis door! Ga dan lekker ontspannen met anderen mee op wedstrijd. Ik heb er dan ook helemaal geen moeite mee om een tijdje mijn paard thuis te houden. Mijn motivatie wordt er dan niet minder om, die keldert juist als we nog niet toe zijn aan de klasse waarin ik dan zou moeten rijden.
Maar vooruitgang moet er (thuis) altijd in blijven zitten, zo ben ik wel eens gestopt met het rijden van een paard, omdat de omstandigheden thuis niet optimaal waren om te trainen toen we in een hogere klasse kwamen.
Fitzroy schreef:Zelf wilde ik graag wedstrijden rijden, zij niet, dus je moet kiezen voor hetgeen waar je je allebei, zowel ruiter als paard, in kunnen vinden.
Je moet tenslotte allebei plezier hebben in het rijden.
Zep schreef:Meestal kun je al heel veel oplossen door eens heel kritisch naar jezelf te kijken. Met mijn vorige paard liep ik op een gegeven moment een beetje vast, maar thuis had ik wel steeds een goed gevoel. Door heel kritisch naar mijn manier van proefrijden te kijken reed ik ineens gemiddeld 15 punten hoger