Quellian schreef:Lekker zo laten, worden ze hard en sterk van

Wel héél lief van je vriend dat hij zo meedenkt, top!
Mijn paarden hebben beide voor het eerst een deken opgekregen in de winter dat ze 3 werden. Ging ik aan de gang met longeren en dan zijn lange haren niet zo heel handig

Ja, lief he?
Ben ik ook heel erg blij mee hoor, dat ie zo lief meedenkt!
Ik denk ook dat ik ze dan volgende winter of die winter daarop een deken opdoe.
Hij wordt nl in april 2008 3 jaar.
Ik denk pas die winter erop, dus eind 2008, dan mag hij de winter van eind 2007/begin 2008 nog lekker weinig doen.
Aldewereld schreef:Ik heb mijn Arabische jaarlingmerrietje (1,5) en haar moeder ook zonder deken staan. Gaat prima, ze hebben een flinke vacht en zo kunnen ze mooi weerstand opbouwen. En het helpt want zowel zij als haar mams zijn nog geen moment verkouden of snotterig geweest. 's Nachts gaan ze wel op stal en overdag hele dag in de paddock. Het enige wat ik doe om ze warm te houden is flink voeren (hooi, biks, wortels) want in de winter hebben - vooral jonge dieren - meer energie nodig om zichzelf warm te houden.
Ik weet idd dat we ze genoeg moeten voeren om warm te blijven.
Bij mij staan ze overdag in het weiland (niet heel veel gras mee, maar wel iets te knabbelen nog) en ze worden 's ochtends en 's avonds bijgevoerd.
's ochtends een hele grote berg kuil voordat ze de wei opgaan en 's avonds veulenbrok/structuurmuesli met kruiden en weer een hele grote berg kuil.
Da's wel eens een grappig gezicht, zo'n berg kuil (voor beiden) dat het boven hun knieën uitkomt! 
Edit: typefout