Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Uppojono schreef:Ik vind het geen goed idee om een enter een deken op te doen.. Idd wat je zelf als zegt, moet weerstand op bouwen.. Als die echt zou rillen, dan kun je het alsnog overwegen, maar is natuurlijk je eigen beslissing..
Jobbeltje schreef:Waarom een deken opgooien, hij gaat vanzelf wel vacht aanmaken als hij het koud zou krijgen. Hij hoeft toch niet te werken, dus hij past zichzelf wel aan.
Citaat:omdat hij vorig jaar ook geen wintervacht had (toen was het geloof ik nog veel kouder dan nu) en toen hij gebracht werd (we hebben hem met ongeveer 5 maanden gekocht) was hij nog eens stikverkouden ook vandaar.
juksz schreef:Als je hem nu al gaat helpen met dekens ed krijgt hij geen kans om zelf een goed afweersysteem op te bouwen.
Snap ook wel dat je je zorgen maakt hoor!maar ze moeten dit stadium zoveel mogelijk op eigen houtje doorlopen en ze alle ´kinderziektes´laten doomaken.
Citaat:Over verkouden worden door een virus, Een paard kan ook verkouden worden als ze/hij nat is en het vocht niet goed wegkomt (heeft een DA ooit tegen me gezegt)
Citaat:Ohja voordat ik het vergeet, we hebben hem een tijd in de opfok gehad waar hij z'n 2 maanden geleden doodziek van terug gekomen wat niet overdreven is aangezien hij een acute leverontsteking, darmproblemen, een tijdelijke (wat toen nog niet zeker was) verlamming en een aadig hoopje bloedwormen had waar hij nu redelijk van hersteld is maar toch niet helemaal nog. Ik weet niet of het dan zo slim is om het hem alleen te laten doen in de winter
Roxx schreef:Ben het met de voorgaande reacties eens: geen deken op en zoveel mogelijk lekker naar buiten, de frisse lucht in.
cissy schreef:of je een deken opdoet moet je zelf weten maar heeft die pleegmamma niet een oude deken over die hij dan tijdelijk opkan?