Wedstrijddoelen 2006, gehaald?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Quidou

Wedstrijddoelen 2006, gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 23:49

Ik bedacht me laatst dit topic:
wedstrijddoelen 2006, hebben jullie ze al?

en was benieuwd hoeveel mensen hun doel bereikt hebben Haha!

ik niet Schijnheilig mijn doel was:
Quidou schreef:
een gezond paard houden... Ja
enneuh... M springen en L2 dressuur startgerechtigd Haha!

njah mn paard is inmiddels weer gezond dus daar ben k iig heel blij mee Haha!

CarolineP

Re: Wedstrijddoelen 2006, gehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:08

op 18-12 2005 schreef ik dit:
Ons doel is in de eerste plaats alles gezond te houden, veel plezier in het rijden te hebben en de M1 uit te rijden.( misschien zelfs wel M 2 te starten......)

Dit is niet helemaal gelukt. Piroska is lang geblesseerd geweest Verdrietig ( nu ook weer), maar de M 1 is wel uitgereden. Ja
Ze is nog niet gestart in de M 2.Hopenlijk volgend jaar GEEN blessures meer!

Maar het plezier in het rijden is er beslist niet minder door geworden!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:43

Ik heb mij doel eigelijk overtroffen Haha!
Ik ben half Juli begonnen en had eigelijk zoiets ik zie het wel en ik had begin dec. mij laatste wedstrijd en mag nu M1 starten en dat in drie en half maand!
ben zeer trots op mij paard en hoop ook dat we komend jaar het weer goed gaan doen en ook in goede gezondheid Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:40

Lielle schreef:
Pablo Z spr en Zgw startgerechtigd, Z1 dr geklasseerd
Raimaer M2, M spr en M sgw geklasseerd

En Wadhnu B klaar

Verdrietig
Pablo heb ik alleen 1 * L HC gecrosst
Raimaer is M sgw geklasseerd na 1 L en 1 M start en is verder ook niet uitgebracht
Wadhnu is niet meer

IK heb wel een ander paard uit 1 B en 5 L starts M startgerechtigd gekregen (sgw).

2007 gaat hopelijk beter

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:44

Nee Boos! 9 punten in het L1 terwijl ik nog een wedstrijd in het L2 had willen starten. Paard gaat nu naar springruiter Haha!
Nouja volgend jaar beter.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:46

Sylhouet schreef:
Ik had er nog niet echt over nagedacht, maar mijn planning is om outdoor de overstap naar de Z1 te maken, zodra ik het gevoel heb dat we er klaar voor zijn. De laatste benodigde winstpunten hiervoor hoop ik in ieder geval dit indoorseizoen nog te halen, zodat ik outdoor kan overgaan wanneer ik wil. Mijn paard loopt buiten veel fijner dan binnen, dus daar wil ik graag van profiteren!

Als ik dan een doel moet stellen, dan stel ik hem maar meteen lekker hoog: eind 2006 Z2-startgerechtigd (Z1+10) !!
Of het gaat lukken, geen idee, zowel paard als ik hebben geen ervaring op Z-niveau, maar het is wel een mooi streven !
(Maarre... Z1+1 is ook al erg prettig ! )

Belangrijkste doel is overigens natuurlijk om mn paard gewoon gezond en happy te houden, dat gaat voor alles. Het moet vooral leuk blijven.

Doel is gehaald!
Syl en ik zijn nu Z1+15.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 09:51

Mijn reactie in dat topic:

Karin schreef:
Seizoen 2005 was voor ons eind juni ineens voorbij vanwege een blessure. Plannen maak ik dus maar niet meer, er kan altijd wat tussen komen.

Ik hoop overigens komend seizoen wel weer terug te komen op het niveau van vlak voor de blessure. En dus hoop ik dat die 120 km ervan komt aan het einde van het seizoen. De DA is er iig positief over. Ach, we zien wel wat 2006 brengt. Lachen

Vorig jaar rond deze tijd waren we aan het revalideren: net drie weken aan het stappen onder het zadel, op 2e kerstdag draafden we voor het eerst weer een paar passen.

Twee maanden vóór de blessure (in 2005) reden we een 100 km goed uit. In 2006 (dus na de blessure) hebben we een 90 en een 100 km goed uitgereden. Het niveau lijkt dus terug te zijn!

De 120 is er nog niet van gekomen, daar zijn er maar weinig van aan het eind van het seizoen op een redelijke afstand van huis. In plaats daarvan reden we de 100. Maar op mijn verlanglijstje voor 2007 staat 'een blijvend gezond paard'. Ik doe er mijn best voor *LOL* en volgend jaar kijken we gewoon verder. Knipoog

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:04

ElskedZ schreef:
Mijn wedstrijddoel voor 2006:

Veel lol hebben, zodat ik weer relaxter naar wedstrijden ga.......dat het minder stress-vol is... en vooral veel van mijn paardje genieten en trots zijn dat ik op zijn rug mag zitten.......

Hopenlijk kan ik elke maand wel een keertje starten.....

Mijn instructrice een keer beloning voor haar werk geven en door weer winstpunten te gaan halen.....

De stress is nog steeds wel aanwezig, maar in mindere mate. Beetje stress is niet erg.
Start nu sinds 2 maanden 2 paardjes, bij de ene nog iets meer stress, maar bij de ander helemaal niet.

Ben super trots op mijn paardjes, mag soms nog wat meer lache maar geniet er voloop van.
Het is me bijna gelukt om elke maand te starten, behalve toen ik in het gips belande....
Helaas..... Maar ben ondanks dat een klasse verder gekomen.....

Sinds febr./mrt ben ik van instructrice veranderd, en heb ik mijn oude instructrice niet meer de beloning kunnen geven voor haar werk. Daarentegen mijn nieuwe instructrice wel. Vanaf eind april rijd ik bijna elke proef wel met winst.....

Daarnaast ben ik super trots, we hebben bij de afgelopen indoorselectie een mooie prestatie neer gezet:
* samen met Palilia in het B-klassement 1ste geworden en mogen door naar Regiokampioenschappen.
* samen met Olivier in het L2-klassement 5de geworden en zijn we 1ste reserve.

Als je me vorig jaar had gevraagd of ik deze prestatie neer zou zetten, had ik het niet geloofd, dus ben super trots op mijn paardrijdprestaties van 2006.

Hopenlijk kunnen we het vasthouden in 2007.

Heb een boel geleerd, echt ongelovelijk, schouderbinnenwaarts, travers, appyeren, contragalop, bijna de keertwending.
dus mijn doelen zijn wel gehaald, maar het het moet allemaal nog wel net iets vloeiender!!!

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:09

Helaas heb ik mijn doel niet kunnen halen. Mijn doel was dit jaar de B en de L1 door te komen met Olivia. Maar begin mei liep ze een peesblessure op waardoor ik begin dit jaar maar 4 wedstrijden heb kunnen rijden. Meer hoop voor 2007 dus!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:52

Die van mij was L2 dress., ik ben bij L1+5 afgelopen zomer gestopt vanwege mijn lengte.
Maar nu heb ik een nieuw paardje die ik over 2mnd of zo in de L1 dress. uit kan gaan brengen. Lachen Lovers

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:11

Ik had eigelijk geen doel omdat ik dit jaar pas ben gestart met mijn paard.
Ik wou hem wel graag L1 startgerechtig hebben en natuurlijk veel plezier met hem op de wedstrijden en vooral dat die overal aan kon wennen

Nou we zijn L1 startgerechtig
Paard is er braaf op de wedstrijden nog braver dan thuis

Dus ons doel om hem tegen het buitenseizoen L2 te krijgen en dan M1 startgerechtig in 2008
Het hoeft nog niet eens met mij te zijn want mijn zusje start hem ook a.k jaar en die mag meteen L1 met hem starten Haha!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:11

Hmm die van mij was eind dit jaar M1 te mogen starten.. Maar helaas veel pech gehad dit jaar dus erg weinig wedstrijden kunnen rijden. Hoop volgend jaar meer te kunnen starten..

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:29

Mijn doel was de B door zijn, dat is bijna gelukt Schijnheilig Maar ik had eerst ook als doel om in januari (2006) al te starten, dat werd alleen april..

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:12

mijn doel was om voor januari de punten voor het L2 dressuur te hebben.. dit is gelukt en start januari dan ook L2 Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:15

Nee, mijn doel was om dit jaar te starten, maar ik werd zwanger en zodoende is mijn paard nog niet eens zo lang zadelmak Nagelbijten / Gniffelen

Nieuw doel voor 2007: 2 paarden starten in de B en aan het eind van het jaar L2 gestart zijn, al is het maar met een van beide.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:27

Dit schreef ik in 2005;

Jannekee schreef:
Ik ben nu L2+15, en hoop eind volgend jaar M2 te worden...

Nagelbijten / Gniffelen

Dat is me in juli al gelukt, en daarna ben ik met een jonge E-pony opnieuw begonnen.

Ik hoop volgend jaar L2 startgerechtigd te zijn en heel misschien B springen Schijnheilig Of iig een paar oefenparcoursen gereden te hebben.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:07

Citaat:
Mijn doel is om een paard te vinden waar k wedstrijden mee kan starten

Volgens mij meer dan gehaald Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:11

Citaat:
Ik wil volgend jaar met Ky Z2 startgerechtigd zijn, en een keer individueel kur gereden hebben.

Joep ga ik in februari L1 starten, hopelijk zomerselectie L2, dus daar wil ik volgende winter de punten voor de M mee hebben.

Met Ky is het niet helemaal gelukt. De Z2 komt nu wel in zicht maar omdat we in de zomer weinig hebben kunnen starten hebben we de punten er nog niet voor. Individueel kur starten is ook niet gelukt. Meerdere keren opgegeven, maar het werd of afgelast of er kwam iets anders tussen.

Met Joep heb ik de zomer over nog L1 gereden. Daarin hebben we iets langer moeten bevestigen dan ik van tevoren hoopte. Nu zijn we dik L2 en we gaan waarschijnlijk rond februari naar de M1. De punten voor de M krijgen we deze winter wel, dus dat doel is gehaald.

Op naar volgend jaar Haha!

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 19:32

ik heb mijn doel niet gehaald ...
wou graag mijn punten voor de Z hebben, maar helaas, ik moet er nog 2!
(ondanks het niet halen van mijn doel, wel heel tevrede,haha!! ook belangrijk!)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:11

Mijn doel
SplashIsLief schreef:
Met Tenuta gaan starten en een paar puntjes mee pakken Ja

Ja gehaald
Gestart en 2 winstpuntjes mee gepakt
Maar het belangrijkste samen gegroeid!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 21:46

Ik wilde Z1 met winst worden en ben Z1+2 dus heb het gehaald!

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:19

Ja, ik heb mijn doel gehaald.
Ik wou graag L2 startgerechtigd zijn en in december 2006 graag nog L2 starten.
Sörli & ik zijn nu zelfs al L2 met 4 wp's Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:54

Hihi, was even zoeken naar mijn doelen voor 2006...
Was een nieuwe start, bij een nieuwe stal, met 2 nieuwe wedstrijdpaardjes...

Met Altana was het doel een winstpuntwaardige L2 proef kunnen rijden omdat we gelijk in de L2 moesten starten, en als het lekker ging proberen de punten voor de M1 bij elkaar te krijgen.
Dat eerste is wel gelukt, dat 2e niet... We hebben 3 winstpunten gereden en een aantal proeven die er echt heel dicht tegenaan zaten maar net 1 of 2 puntjes te weinig. Heb het laatste half jaar geen wedstrijden meer gereden omdat ik bijna geen tijd had om te rijden vanwege verhuizingsdrukte en gezondheid.

Met Romana was ik toen na de bevalling net weer heel fijn aan het opbouwen en die was startklaar.
Daarna dus weer een aantal keren "stilgestaan" en weer rustig aan opgepakt en nu probeer ik het ritme er weer in te krijgen...

Dus: op naar het topic met de doelen voor 2007...

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 16:09

Net als Joyce B zegt het was inderdaad even aftasten en zoeken naar de nieuwe doelen,ben ook overgestapt naar ene andere stal(dezelfde als joyce b).

Ik kreeg een groen paard en mijn doel was die zo goed mogelijk af te richten,toch kan ik zeggen dat het aardig goed gelukt is tot nu toe.
Ben in maart begonnen met de eerste B proef(ze was toen een goed half jaar onder het zadel) die we gelijk met een 2de prijs beloont werd en een dikke winstpunt,halvewege het seizon heb ik wedstrijd stop gehad vanwege mijn hersenschudding die ik opgelopen was en het herstel nam meer tijd dan dat ik geplant had natuurlijk Haha! ,paard is voor de keuring geweest en ben toen in eind augustus weer begonnen en heb de laatste buitenwedstrijd in de L1 gestart en zeer succesvol,heb alle L1 proeven met winstpunten en prijzen afgesloten.

Dus al met al is het jaar 2006 voor mij erg goed geweest,veel rij plezier beleeft aan mijn paard OK dan! .

Mijn doel voor 2007 is het natuurlijk voortzetten,staat in het andere topic van 2007.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:04

Doel was goed te scoren met pony tussen de paarden, in de Z1. Heb helaas maar 2 wedstrijden meer met dier gereden voordat werd verkocht.
Ondertussen wel met ander paard vrij goed in de Z1.