Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maargoed... ze zijn wel redelijk prijzig natuurlijk. Op zn minst heb je ze voor 160 euro (van lipica) en op zn meest, tsja, hoe duur wil je het maken? heeeel erg duur iig. Voor 300 euro heb je al best fatsoenlijke laarzen. Het ligt er ook aan wat voor leer je wilt. Kalfsleer is meestal al een stuk duurder. Venetoleer (dus mindere kwaliteit leer met coating) is het goedkoopst, dan ben je voor cavallo of petrie ong. 200 euro uit. Lipica is goedkoper, daar hoor je veel positieve verhalen over, maar ook weer minder goede verhalen.
. 

Het inlopen kan pijnlijk zijn, maar als je er een paar keer mee fietst gaat het sneller! Voordelen zijn; mooier en fijner!
.
krumel schreef:en wat dacht je van mountain horse laarzen. Wel wat minder mooi, maar je loopt er zo mee weg, en je kunt er ook gewoon op stal mee rondlopen. De sportive high riders zijn ong. 200 euro.

Ilona_D schreef:Hi,
Ik heb gisteren ook Petrie's gekregen..en moet zeggen met uitzoeken is een heel gedoe, dacht dat ik dat wel even deeg, maar laat iemand met verstand je helpen.
Als ze in het begin al vrij makkelijk aan en uit vooral met de Mountain horse laarzen zien ze er van loop van tijd echt niet meer uit..veel te groot bedoel ik dus.
Het nadeel hiervan is dat je met rijden je laars steeds zit op te trekken en kan je vertellen dat dat echt oliebol is...heb het met mijn vorige laarzen gehad
Heel veel succes en als je niet helemaal tevreden over de laarzen bent wat je nu kan uitgeven zou ik toch nog even verder sparen..je zal ook een hele tijd met ze doen..
Groetjes
Ilona_D schreef:Trouwens wat doen jullie met jullie laarzen als je pas hebt?meteen invetten of iets anders?
anders zitten ze niet zo fijn..

Katja schreef:Ilona_D schreef:Trouwens wat doen jullie met jullie laarzen als je pas hebt?meteen invetten of iets anders?
Nooit invetten daar worden ze helemaal slap van en zakken onnodig veel in. Alleen behandelen met schoensmeer.
Echt veel mooier dan rubberen, zit fijner enz. 
.