Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
??
!
. 
) Knavia schreef:Ik kan me echter wel voorstellen dat ze besluiten zelf geen vervangende zadels te kopen, als ze zelf nooit rijden. Dan is het weer aan jou om een zadel te regelen als je door wil gaan met verzorgen en rijden.
) Manon schreef:(ff wat anders:Je bent op je 15e wel zelf aansprakelijk, maar meestal komt het er op neer dat je ouders moeten betalen, mocht je aansprakelijk zijn (wat ik hier dus niet zo is lijkt me)
beantsje schreef:Silvana heeft gelijk.
Ik zag trouwens in je profiel dat je 15 bent, dus als er al iemand aansprakelijk gesteld moet worden, zijn het je ouders.
Beslist niet betalen, ook niet aan dat ene zadel dat je wel gebruikte! Ze hebben een flinke kostenpost, dat is waar, maar nu maken ze misbruik van de situatie.
Zeker niet intrappen, je bent ze niks verplicht. 
) Knavia schreef:Maar dan nog, ook al laat ze een duur zadel buitenhangen, mensen moeten gewoon met hun klauwen van andermans eigendommen afblijven. (En dat geldt trouwens ook voor die griezels die ik vorige week bij het uitgaan tegenkwam... MIJN borsten, MIJN billen, afblijven!)

beantsje schreef:Manon schreef:(ff wat anders:Je bent op je 15e wel zelf aansprakelijk, maar meestal komt het er op neer dat je ouders moeten betalen, mocht je aansprakelijk zijn (wat ik hier dus niet zo is lijkt me)
Nee dat klopt niet. Hoewel jij (moreel gezien) ergens de schuld van kan hebben, kan je nooit aansprakelijk worden gesteld. 't is sneu maar als 15-jarige ben je handelsonbekwaam. Dat betekent dat alleen jouw wettelijk vertegenwoordigers aansprakelijk kunnen worden gesteld. Jouw ouders dus.