Dominick dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Dominick dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 17:05

Heb net mijn paard haar nieuwe dominick deken omgedaan, nu merkte ik dat er naad over de rug loopt, ik dacht gehoord te hebben dat er aan de naden makkelijker water kan doorkomen..
Iemand ervaring met deze dekens en plensbuien?

Carolaa

Re: Dominick dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:04

Geen specifieke ervaring met dominick dekens.
Maar normaal gesproken zijn waterdichte dekens naadloos.
Dus is jouw deken waterdicht OF waterafstotend??
Want waterafstotend is alleen voor de eerste regendruppels!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 19:16

Buitenstof: 600 Drn. Pol.met een ademend waterdichte coating
Alle naden waterdicht geseald
Voering 380 gr.pol/nylon
Kruissingels en afneembare bilkoorden
dit staat er bij... ben toch benieuwd naar de eerste regenbui

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:40

Ik heb al 4 jaar een dominique stal/ buitendeken. Hij bevalt mij en mijn paard erg goed. Blijft altijd goed liggen en is lekker warm, ook na 4 keer stomerij. Helemaal waterdicht is ie niet: een bui van een uur kan hij aan, maar daarna gaat de regen er door. Als hij ooit kapot gaat, koop ik weer eenzelfde! Knipoog

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 22:24

Niet geschikt voor mij dus, paard staat bij slecht weer toch gemakkelijk twee uur buiten.. Vlug mijn andere deken laten wassen dus..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:00

Ik heb ze ook die Dominick dekens.
Bevallen heel goed!

De rugnaad is geseald en bij mij lekken ze tot nu toe niet door.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 14:03

Dan kan ik enkel maar afwachten op de eerste felle regenbui Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:37

Ja dat is de enige optie Tong uitsteken hahah

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:24

dat de naden geseald zijn moet betekenen dat ze geen water doorlaten. dus als de deken als waterdicht verkocht wordt kan je er van uitgaan dat hij echt geen water doorlaat. anders is het indd waterafstotend.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:59

Ik heb ook een dominick deken maar moet hem nog uitproberen. Ik heb de airtop, en hier zit alleen onder aan naad die geheel geseald zijn. Ik hoor alleen maar enthousiaste verhalen over dominick!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:14

Ik heb ze ook maar zonder naden, vind het ideale dekens, helemaal voor dat geld.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 19:15

Deken ligt tot nu toe nog steeds het zelfde zoals ik hem opgelegd had, ze krijgt geen schuurplekken en hij is niet te krap aan haar borst.. Maar blijf me toch een beetje zorgen maken over die naad dat net over de rug loopt Scheve mond achja zal niets anders kunnen doen als een eerste regenbui af te wachten Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:24

Ik heb hem sinds een paar dagen opliggen en WOW wat ligt dat deken super! Vaarwel schuurplekken. Hij heeft heel veel ruimte en het gaat absoluut niet trekken bij zijn schouder, en hij heeft dus veel vrijheid. Alle naden bij de deken zijn geheel gesealed, je hebt er echt geen last van, en anders heb je nog een garantie. Ik wil geen ander merk meer!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:32

Tulandro schreef:
Ik heb hem sinds een paar dagen opliggen en WOW wat ligt dat deken super! Vaarwel schuurplekken. Hij heeft heel veel ruimte en het gaat absoluut niet trekken bij zijn schouder, en hij heeft dus veel vrijheid. Alle naden bij de deken zijn geheel gesealed, je hebt er echt geen last van, en anders heb je nog een garantie. Ik wil geen ander merk meer!!

Ja, super zijn ze he?

Ik heb ook de waterdichte versie met rugnaad en die heeft ook een gladde voering.
Ik heb 'm nu op beide paarden liggen en ik ben er steeds weer blij mee!
Hij ligt gewoon altijd helemaal los aan de voorkant, dat heb ik bij nog zo weinig andere dekens gezien!

Ik heb er bij de geschoren merrie nu de dunne staldeken onderliggen, en dat ligt ook allemaal keurig recht en los!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:51

Ik heb het ook nog nooit gezien, en die van mij heeft al genoeg merken om gehad. Bucas lag nog het slechtste. Ik kan gewoon met wandelen zijn deken omhouden, want het gaat toch niet schuren. Ik heb nu de airtop opliggen, maar de combi is ook onderweg, die doe ik dan om als het weer wat warmer wordt. En dan wil ik ook nog de lite hebben.

Het allerstomste is: tulandro werd altijd heel boos als ik zijn vorige dekens opgooide, maar bij dit deken doet hij amper zijn oren naar achter. Misschien toeval, maar ik geloof het niet. Dit deken zit natuurlijk veel lekkerder.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:58

Ik heb inderdaad de combi en de light (staldeken en waterdicht).

Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik niet bij Piaffe ook de airtop in de aanbieding heb besteld.. Clown

Bucas lag bij mijn eigen paard inderdaad ook niet mooi, mega schuur plekken, en nog zoveel andere dekens...

bonika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:24

Ik heb ook de dominick sport combi van 380 gram. Heb hem gisteren op gedaan, pasvorm is super en ook lekker warm, voordeel is dat ze geen regendeken meer op hoeft. De deken zou geschikt zijn voor zowel weide als stal gebruik. Nu kom ik vanavond op stal, is ze nat van het zweet onder de deken op haar buik???? De deken die ze hiervoor op had was ca. 300 grams, heb die maar weer opgedaan, want ik wil natuurlijk geen ziek paard. Heeft iemand anders hier ook last van?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:25

die van mij heeft er nog geen last van, maar vergeet niet dat het op dit moment zo'n 6 graden warmer is dan de afgelopen dagen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 23:41

Ben benieuwd morgen de eerste regenbui Vork
heb te hard geroepen trouwens, vandaag kwam ik op stal en hij lag helemaal scheef, had wel gereden en misschien lag hij nog niet al te best op als zij gaan rollen is ofzo Verward

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:38

ik heb ook een dominick weide deken en ben er zeer tevreden over goede pasvorm en geen schuurplekken meer en lekker warme sterke dekens..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 08:50

Ik heb ook de sport combi 308, een oudere van ong. 2 jaar oud en een gloednieuwe.
Je kunt merken dat de nieuwe echt heel warm is, want het paard dat daar onder staat stond er inderdaad met een iets hogere temp. snel onder te zweten als ze zich wat drukker maakte.
De andere is al wat minder warm en dat paard zweet er niet onder.

De eerste merrie is nu geschoren en staat op dit moment alleen onder de 380 en ze heeft het echt lekker warm!

Het is dus gewoon echt een warme deken! Knipoog

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 09:36

Allemaal positieve berichten over dominick dekens.Ik heb er ook 1 maar jammer genoeg is hij tegroot voor mijn paard.Het is XL nog een liefhebber misschien?

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 09:44

heey waar kun je die dekens eigenlijk kopen, wel eerder goede dingen over gehoord en ben nu toch wel benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 09:47

En ik hoef er nooit geen meer
Als 4 jarige is Kawa bijna verongelukt door die deken.

Paste goed, maar blijkbaar zet er toch teveel druk op de borstsluiting.
En aangezien het er bij de dominick dekens maar een sluiting is, ben je mooi de sigaar als deze knapt.

de deken is naar achter gaan schuiven, met als gevolg een paard in blinde paniek.
Hij is door zijn eigen draad gerend, maar ook dat van een aangrenzend koeien perceel met prikkeldraad.
1 van zijn wonden een mm dikker en het was einde verhaal geweest...

Jaren heeft hij overigens nog angst van bilkoorden gehad.
En ook als de deken iets scheef kwam te liggen.

bonika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 10:33

Nou Titia, je kan testen, althans hier regent het...
Jessie84, jammer we hadden kunnen ruilen, want ik moest mijn 205 ruilen voor een 215, omdat het vrij klein uitviel, in de 205 had ze blote billen, dus toch maar een maatje groter genomen, terwijl ik normaal altijd 205 heb. Ik bewaar de mijne dan maar voor als het echt koud wordt, hopenlijk zweet ze er dan niet onder. Ik heb trouwens nooit bilkoorden om, maar bij deze doe ik het wel, want het is zo'n glad stofje aan de binnenkant, ben bang dat die gaat schuiven als ze gaat rollen, zeker nu ik 1 maatje groter heb genomen.