na een tijdje nieuwe proeven/puntentelling.tevreden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

goudbloem

na een tijdje nieuwe proeven/puntentelling.tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 21:45

we rijden nu al een tijdje met de nieuwe proeven,en de daarbij horende puntentelling..
wat is jullie mening/commentaar?
positieve en negatieve reacties ten opzichte van de oude proeven/

Liselot

Re: na een tijdje nieuwe proeven/puntentelling.tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:45

ik vind de nieuwe proeven prettiger rijden dan de oude... zeker voor de wat jongere en onervaren paarden.

goudbloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 21:48

helemaal mee eens!vooral het eerste gedeelte van de proef..
wel vind ik het jammer voor de paarden met niet al te ruime gangen dat ze er nog weleens op afgerekend worden qua stap/draf/galop/ punten.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:50

nee, ik vind het niks...
vind vooral de B proeven saai....en vaak ook een beetje onlogisch en verwarrent.... over de hogere proeven kan ik weinig zeggen want rij zelf nog in de B, heb wel eens een L-proefje gereden van de nieuwe proeven maar ook daar ben ik niet echt enthousiast over....
omdat ik maar heel zelden start heb ik ook de oude proeven wel eens gereden en die vond ik veel fijner...
moet er wel bij zeggen dat ik gewoon op een 11 jarige pony rijd hoor (tussen den paarden, dat wel) maar kan me voorstellen dat het voor jonge en onervaren beesten wel fijner is....

gr. Crista

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:50

Ik ben wel tevrede!
alleen het enige wat vervelend was de L1 dat je dan weer moest doorzitten dan weer lichtrijden!
alleen wat wel een heel groot verschil is geworden van de M1 naar M2.
Maar ik heb verder niet iets te klagen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:22

Ik vind de proeven om te jureren wel leuk (B-L2), al kan ik me voorstellen dat L1 combinaties inderdaad gek worden van de kleine stukjes doorzitten en lichtrijden.
Ik vind het zelf jammer dat er in de M2 proeven, die ik momenteel zelf moet rijden, zo weinig variatie zit. In alle 4 de proeven komt het aanspringen in galop na de keertwendingen en de uitgestrekte stap. Hadden ze wat mij betreft wel iets gevarieerder mogen doen. Ik vind het ook jammer dat er nog maar 4 verschillende proeven zijn, en dat je drie maanden dezelfde proeven rijdt. Ik houd wel van een beetje afwisseling.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:48

Ja dat je 4 maanden dezelfde proeven rijdt, vind ik ook wel jammer. Mijn pony weet snel proeven uit haar hoofd (ik rijdt ongeveer 2x in de maand wedstrijden) en dan gaat ze zelf al verzinnen. Of daar lijkt het iig val op. Ook is het een beetje saai om naar te kijken als er elke keer dezelfde proef gereden wordt. Als je dan in de M2 alleen de proeven rijdt met schouderbinnenwaarts en geen travers kan je toch aan je punten komen. Je zult jezelf wel tegenkomen in de Z, maar toch vind ik dat een beetje krom. Ook mag er wel wat meer variatie in de oefeningen in een proef. Ik rij nu M1, en alles wat je op de rechterhand moet doen, moet ook op de linkerhand. Dat is wel jammer. En ja, als je pony/paard niet zo'n ruime gangen heeft, kan je daar op afgerekend worden bij de gangen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:49

Jawel het was alleen wel heel erg wennen Tong uitsteken
En ik vind het wel vreemd dat je met binnenkomen niet meer hoeft te groeten maja..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:48

Ik vind de nieuwe proeven leuker om te rijden, dingen volgen sneller op elkaar waardoor mijn pony ook beter bij de les blijft.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:52

Ik vindt het ook fijner, wel vindt ik dat de M1 proeven te veel op elkaar lijken. Er is eigenlijk geen verschil tussen proeven 18 en 16, 15 en 17. Dat vindt ik heel jammer want je rijdt toch al 3 maanden achter elkaar door dezelfde proeven, en nu eigenlijk zelfs het hele jaar door dezelfde proeven.
Ik heb alleen nog maar M1 proeven gereden, dus kan verder niets zeggen. Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:22

Ik vind sommige klasses wel fijn andere niet. En ik vind het heel vervelend dat je in de L1 heel de tijd lichtijden, doorzitten, lichtrijden, doorzitten moet Scheve mond

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:59

Ja, ik heb L1 proeven tot M1 proeven gereden met die nieuwe proeven. De L1 proeven vond ik ook niet fijn (al werd ik daar wel kringkampioen en 1e op de brabantse mee Tong uitsteken). L2 vond ik meteen al een stuk fijner..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:06

Muah, ik vond die oude ook wel goed. Lachen

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:46

Ik mis nog steeds het binnenkomen en groeten Bloos Ik rijd nu L2 en dan kom je tenminste nog over de AC-lijn binnen, maar in de L1 vond ik het maar raar.
De punten voor de gangen..... Sörli stapt niet zo ruim en dan word je er toch vaker op afgerekend (middenstap, arbeidsstap en dan nog het punt voor de stap in het algemeen).
En in de L1 steeds doorzitten en lichtrijden, daar werd ik echt gek van Bloos

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:34

Doe mij de oude proeven maar. Het halthouden en groeten wraen onderdelen waar ik een 7 op kon scoren. Soms zelfs hoger. DAt mis ik wel.
Het vele doorzitten in de L1 vind ik wel fijn, maar je moet ook weer vaak even lichtrijden en dat is weer onlogisch.
Verder ben je nu echt in het nadeel als je een paard hebt met matige gangen. Anders was het 1 cijfer op 26 onderdelen. Nu zijn het 3 cijfers op 30 onderdelen, dus 1 op 10.
Geef mij maar gewoon de oude proeven.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:08

Unika schreef:
En in de L1 steeds doorzitten en lichtrijden, daar werd ik echt gek van Bloos

Helemaal mee eens, zooo irritant. Nagelbijten / Gniffelen

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:09

Ik vind het jammer dat de proeven zo veel op elkaar lijken en dat er weinig afwisseling in zit, verder vind ik het prima eigenlijk.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:45

Wat ik ervan vind....

Ik vind het geen vooruitgang. in B en L1 is het erg onduidelijk wanneer je nou moet stoppen met doorzitten. Al je moet voorlezen heb je he alleen maar drukker gekregen:
bij A afwenden, na enkele paardlengtes minimaal 5 meter wijken voor het... been vervolgens rechtdoor en bij C op de ... hand.
adem in, adem uit!
jeetje!

In de M1 geen keertwendingen meer.
Ik vind B t/m M1 proeven te veel op mekaar lijken. te weinig onderscheid!
Ik vind dat het type paard dat je rijdt te bepalend is. Ik heb een springgefokt paard. deze heeft geen wereldstap en veert ook niet erorm, maar ik vind dat dat niet al te zwaar moet wegen tot Z.

Tevens vind ik nog steeds dat er te weinig wordt gelet op de kwaliteiten van de ruiters. Ik zie nog steeds ruiters met foute zit en zaagbewegingen door een ring heen crossen. Maar omdat het paard geweldige takt heeft halen ze alsnog 200 punten in B t/m M.
Dit vind ik geen vooruitgang.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:54

ik vond de oude L1 proeven veel fijner Ja de rest kan k niet zoveel over zeggen want die heb k nog niet gereden
maar van dat lichtrijden/doorzitten wordt je echt gek Clown

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:03

Ik vind het nog steeds niks.

oukje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 08:29

ik ben op zich wel tevreden met de proeven maar wel balen dat je nu langer met dezelfde proeven moet rijden. Mijn paard begint dan ook de proeven te herkennen.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 11:34

Ik ben wel tevreden, maar jammer idd dat er zo weinig proeven zijn.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 12:31

Marrepar schreef:
Ik ben wel tevreden, maar jammer idd dat er zo weinig proeven zijn.

Dat vind ik iid ook wel jammer. Ja

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:22

Ik vind het wel prima zo.
Toch blijf ik het jammer vinden dat je bij de B en L niet meer hoeft te groeten, vond dat er toch een beetje bij horen.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:24

ik vind het wel goed zo Haha!
nu ken ik de meeste proeven wel uit m'n hoofd en dat vind ik wel makkelijk Knipoog