Bruine leren chaps, welke kiezen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Bruine leren chaps, welke kiezen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:29

Ik ga binnekort op zoek naar bruine leren chaps. Ik wil graag stevige chaps, die een beetje dezelfde stevigheid geven als laarzen. Ik vind de petrie's erg mooi en stevig eruit zien, maar deze zijn er niet in het bruin voor zover ik weet. Verder vind ik de moutain horse xcellsior erg mooi, maar niet stevig eruit zien op het plaatje.
Wie kan mij vertellen wat mooie maar vooral stevige chaps zijn van rond de 90 euro?!

Anoniem

Re: Bruine leren chaps, welke kiezen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:05

HAR --> RUI.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:56

Ik heb er ook naar gekeken, mijn keus zal of op de Kieffer of de mountainhorse vallen. de Ariats vind ik de duur en eerlijk gezegd ook niet zo mooi. Ik heb ze nog niet in de winkel bekeken het is natuurlijk ook mede afhankelijk van de pasvorm en kleur Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:01

De petriechaps vind ik echt verschrikkelijk. Ik heb ze aangehad! Ze zijn zo verschrikkelijk stug en stijf en ze sluiten niet mooi aan om de kuit en schoen. Ze zijn er volgens mij wel in het bruin, want een ex-klasgenootjes wou ze toen bestellen.
Ik heb voor concoursen chaps van De Niro. Ze zijn erg duur (€150,-) maar super fijn.... Ze zijn er in het bruin en in het zwart.

Ik denk dat je gewoon het beste naar meerdere ruitersportzaken kan gaan om te kijken wat ze allemaal hebben.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:14

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:19

rowo schreef:
De petriechaps vind ik echt verschrikkelijk. Ik heb ze aangehad! Ze zijn zo verschrikkelijk stug en stijf en ze sluiten niet mooi aan om de kuit en schoen. Ze zijn er volgens mij wel in het bruin, want een ex-klasgenootjes wou ze toen bestellen.
Ik heb voor concoursen chaps van De Niro. Ze zijn erg duur (€150,-) maar super fijn.... Ze zijn er in het bruin en in het zwart.

Ik denk dat je gewoon het beste naar meerdere ruitersportzaken kan gaan om te kijken wat ze allemaal hebben.

Ik vind de petrie chaps heel erg fijn juist, sluiten heel mooi om mijn been heen en ook bij de schoen (ik heb zwarte chaps trouwens en heb ze gecombineerd met ariat schoenen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:58

De Petrie chaps zijn er wel in het bruin Ja. Ik geloof dat Remember op bokt ze heeft!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:02

ineke_ schreef:
rowo schreef:

Ik vind de petrie chaps heel erg fijn juist, sluiten heel mooi om mijn been heen en ook bij de schoen (ik heb zwarte chaps trouwens en heb ze gecombineerd met ariat schoenen.

Ja meningen kunne verschillen. Vond ze echt niet fijn en ook nog eens erg duur... Ik heb vrij lange en dunne kuiten misschien dat het daar aan ligt. De chaps van De Niro zijn in de maten S, M, L en XL en daarnaast ook nog in lengte maten, dus er zit altijd een passende bij.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:28

Ik vind de petries ook echt de mooiste tot nu toe.. Ik denk dat er altijd wle een passende maat te vinden is of niet?!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:48

petrie heeft ook gewoon lengte en breedte maten bij de chaps...maar even tussendoor
de chaps van petrie zijn geen (mini!)chaps maar gaithers...ofwel laarzenschachten en daardoor logichs gezien idd v eel stugger dan minichaps
(hoewle je volgens mij tegenwoordig van steeds eer merken vergelijkbare producten krijgt die ook kwa stugheid heel erg varieren)

ben nu wel benieuwd naar die de niro dingen, gaat even zoeken

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:52

Daar ben ik dus eigenlijk naar op zoek. De stuggere chap, die stevig is zeg maar. Snappie m nog Tong uitsteken
Ik ging ook al zoeken, maar vond niks. Als jij t wel gevonden hebt, fototje?!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:04

De Niro is ook net als de laars... Ze zijn er ook in de laars. Als je ze goed onderhoud zijn ze in mum van tijd super soepel. Vanaf het begin al een heel verschil met de petries... Ik weet niet of ik ze kan vinden op internet, maar zie er best veel mee rijden.

*gaat internet afzoeken*

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:08

Whaha van jou ook foto's als je ze hebt gevonden?! Tong uitsteken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:08

Gevonden!!

Helaas staat mijn chap er niet tussen, wel een andere maar die vind ik niet mooi!

Ik heb wel de laars gevonden. Mijn chaps zijn precies het zelfde als de schacht van de laars

Afbeelding

Met deze schoen eronder, ook van de niro.
Afbeelding

Helaas heb ik geen duidelijke foto van mij zelf met de chaps en schoenen samen. Zal vnvd op concour een foto maken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:10

Op deze foto heb ikze aan, maar helaas neit duidelijk genoeg.

Afbeelding

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:12

Dei zijn moooooooi Waaaaaaar kan je die krijgen en waaaaa moeten ze koste?!?!?!?!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:14

Ik heb ze zelf bij Koenderink Ruitersport in Haaksbergen gekocht! Hij raad ze daar in eerste instantie aan iederen aan, omdat het een erg goede kwaliteit is.. Maar ze zijn erg duur. Ik heb chaps en schoenen samen voor €300,- gekocht, dat was afgerond. Ze zijn idd erg duur!! Op de site http://www.denirobootco.com/ vind je wat van hun collectie. Het is alleen Italiaans geloof ik.

Waar woon je?

StephanieDKJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:15

Ik heb bruine cavallo leren chaps. Zijn ook super fijn en sluiten super mooi aan om je benen. Ik vind de petrie's ook niet mooi aansluiten(heb ze ook gepast)maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen vorm van het been. De cavallo's kosten 125,95. Ik heb er passende jodpuhrs leren bij ook van cavallo,deze kosten 129,95 en hebben veter en rits.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:30

Zijn dat 'harde' chaps Stephanie? of zijn ze 'vouwbaar'?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:34

Mijn italiaans is niet zo goed. dus ik kan niet echt wijs uit de site. Ik woon vlakbij Tiel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:36

er is ook een Engelse versie. Snap verder ook niet veel van de site hoor Clown Heb ze zelf dus gewoon uit de ruitersportzaak bij ons uit het dorp.

Edit: Tiel is een beetje ver wg van Haaksbergen om hier helemaal heen te komen voor chaps.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:38

Ik vind ze echt prachtig, maar oop prachtig boven mn budget Tong uitsteken Ik denk dat ik toch eens ga kijken naar bruine petries. Ken iemand die ze heeft, en bij haar zijn ze mooi naar de enkel gaan vormen ensow. Ik vind die de niros echt prachtig!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:39

Ze zijn idd erg duur... moet je er ook schoene bij hebben dan?

Succes met zoeken!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:42

Nee ik heb bruine ariats..

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:46

Mareska schreef:
Ik geloof dat Remember op bokt ze heeft!

Klopt Haha! ! Ben er erg blij mee, zitten heerlijk, heb er een Ariat schoen onder en dat matcht perfect Pling ! Zal even zoeken naar een foto!

Bij gebrek aan beter:

Afbeelding