Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amondi schreef:Ik zal het eerst moeten zien, maar iedere vereniging heeft een clubblad dus voorlopig zie ik geen probleem.
En dat clubblad zit in je contributie, dus waar zit het bezwaar volgens jou?
Netje schreef:Tot nu toe konden ze zich beroepen op het vermelden van deze informatie en dat je dus verplicht was een abonnement te nemen (dit gaven ze ook als reden aan). Nu stond er in een van de laatste nummers dat ze dat binnen zeer afzienbare tijd (als de site van KNHS helemaal vernieuwd is) gaan stoppen. IMO mogen ze je dan niet meer verplichten (als onderdeel van het lidmaatschap en om startgerechtigd te kunnen zijn) een abonnement te nemen.
Ben benieuwd of hier regels over zijn !
ThisIsMe schreef:Toch zou het handig zijn als mensen in ieder geval het organisatienieuws e.d. eens zouden lezen. Mensen zijn heel vaak slecht op de hoogte van allerlei veranderingen of regels, terwijl die daar vaak al gepubliceerd hebben gestaan. Hoe vaak ik bijvoorbeeld hier op Bokt al vragen en/of discussies heb zien voorbijkomen over reglementswijzigingen die iedereen ook gewoon in de Paard&Sport had kunnen lezen
Netje schreef:ThisIsMe schreef:Toch zou het handig zijn als mensen in ieder geval het organisatienieuws e.d. eens zouden lezen. Mensen zijn heel vaak slecht op de hoogte van allerlei veranderingen of regels, terwijl die daar vaak al gepubliceerd hebben gestaan. Hoe vaak ik bijvoorbeeld hier op Bokt al vragen en/of discussies heb zien voorbijkomen over reglementswijzigingen die iedereen ook gewoon in de Paard&Sport had kunnen lezen
Daarvoor hoef je een blad nog niet verplicht te stellen. Dat nieuws is ook op de site te vinden; mensen die niet lezen, lezen noch het blad noch de site. Als ik wil weten hoe iets zit, zoek ik het gewoon op de site op (dikke kans dat het blad dan allang bij de oude kranten ligt).
amondi schreef:Ik zal het eerst moeten zien, maar iedere vereniging heeft een clubblad dus voorlopig zie ik geen probleem.
En dat clubblad zit in je contributie, dus waar zit het bezwaar volgens jou?
ThisIsMe schreef:Toch zou het handig zijn als mensen in ieder geval het organisatienieuws e.d. eens zouden lezen. Mensen zijn heel vaak slecht op de hoogte van allerlei veranderingen of regels, terwijl die daar vaak al gepubliceerd hebben gestaan. Hoe vaak ik bijvoorbeeld hier op Bokt al vragen en/of discussies heb zien voorbijkomen over reglementswijzigingen die iedereen ook gewoon in de Paard&Sport had kunnen lezen
Wel allemaal wedstrijdrijders, die toch reglementswijzigingen moeten kunnen zien. Neonlight schreef:Ten eerste, beide verenigingen waarbij ik aangesloten zit hebben geen clubblad. Meeste reglementswijzigingen en mededelingen haal ik uit P&S, dat is de enige info zo'n beetje die ik lees, en de laatste bladzijde dan (aangespannen sport).
Ten tweede, bij 1 vereniging waar ik bij zit (en via die vereniging betaal ik ook het lidmaatschap voor P&S) heeft meer dan 50% van de leden geen internet. Gemiddelde leeftijd is daar ook dik 60+ geloof ik.Wel allemaal wedstrijdrijders, die toch reglementswijzigingen moeten kunnen zien.
Neonlight schreef:Klopt, maar eigenlijk zou een organisatie maar 1 officieel orgaan hebben waar de reglementswijzigingen en zo op staan, anders krijg je dadelijk toch dat je hoe dan ook overal moet kijken en P&S niet afdoende is, zeker omdat het een maandblad wordt. En je kunt mensen niet verplichten om een internetverbinding te nemen en een pc aan te schaffen. Overigens zijn er in mijn omgeving nog best veel mensen zonder pc of internet thuis.
Verder, ik sta echt niet te springen om de 27 euro voor P&S te betalen, als het over internet kan, alleen maar goed voor mij. Ik snap alleen wel dat het niet voor iedereen zo is, en ook aan die mensen moet gedacht worden. Wat als jij nu verplicht een pc moet kopen en een internetaansluiting moet aanleggen speciaal voor de KNHS?
Neonlight schreef:Maar nu is alles wat in P&S staat leading en niet hetgeen er op internet staat, P&S is officieel en internet niet.
En ja, verschil kan er zijn, wij hebben het al eens meegemaakt namelijk.
pjtist schreef:de paard en sport betaal ik zelf niet hoor, dat krijg ik idd ook, ja denk van de club dan.