Mag KNHS straks abonnement Paard & Sport nog verplichten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Mag KNHS straks abonnement Paard & Sport nog verplichten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 00:07

Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat, maar ik las in de Paard & Sport dat de KNHS de opzet van het blad gaat veranderen. Het wordt een maandblad (dus niet meer echt actueel) waarin voorlopig nog wel informatie over wedstrijden e.d. in komt te staan, maar binnen afzienbare tijd gaat dit verdwijnen en krijgen we alle informatie via de site.

Mijn vraag is nu: mag de KNHS zonder deze informatie in het blad het abonnement dan nog wel verplichten ? Het wordt dan toch meer (lijkt mij) ongeoorloofde koppelverkoop (of hoe je dat dan ook noemt)?

Ik hoor graag jullie mening hierover !

Frantic

Re: Mag KNHS straks abonnement Paard & Sport nog verplichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:02

Ik zal het eerst moeten zien, maar iedere vereniging heeft een clubblad dus voorlopig zie ik geen probleem.
En dat clubblad zit in je contributie, dus waar zit het bezwaar volgens jou?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:14

Dit clubblad betaal je los van je contributie.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 08:30

amondi schreef:
Ik zal het eerst moeten zien, maar iedere vereniging heeft een clubblad dus voorlopig zie ik geen probleem.

Paard & Co zit in je contributie, maar Paard & Sport betaal je los en kost € 27 per jaar bovenop je contributie (maar is dus wel verplicht). Als alle clubinformatie van internet te halen is, vraag ik me af of het dus nog verplicht gesteld mag worden !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 11:08

Zit wel wat in ja.
Ik vind er niet zo heel veel aan: ze proppen er steeds meer reclame in en er wordt nog te vaak verteld wie ergens het Z/ZZ gewonnen heeft.
De wedstrijden vind ik altijd wel op internet dus daar heb ik het blad niet voor nodig.

Reglementswijzigingen krijg ik vanzelf toegestuurd omdat ik jurylid ben. Dus wat mij betreft.....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:01

Ik blader altijd gelijk naar de wedstrijdkalender, noteer waar ik me voor wil opgeven en het ding beland daarna direct bij het oud papier. Heb er nog nooit wat aan gevonden en nog steeds niet.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:04

hier heb je een goed punt, want de wedstrijdkalender is ook op het internet te lezen en voor de info hoef je Paard en Sport echt niet te hebben, het wordt je eigenlijk min of meer opgedrongen.
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 12-12-06 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 12:43

Tot nu toe konden ze zich beroepen op het vermelden van deze informatie en dat je dus verplicht was een abonnement te nemen (dit gaven ze ook als reden aan). Nu stond er in een van de laatste nummers dat ze dat binnen zeer afzienbare tijd (als de site van KNHS helemaal vernieuwd is) gaan stoppen. IMO mogen ze je dan niet meer verplichten (als onderdeel van het lidmaatschap en om startgerechtigd te kunnen zijn) een abonnement te nemen.

Ben benieuwd of hier regels over zijn !

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:45

Toch zou het handig zijn als mensen in ieder geval het organisatienieuws e.d. eens zouden lezen. Mensen zijn heel vaak slecht op de hoogte van allerlei veranderingen of regels, terwijl die daar vaak al gepubliceerd hebben gestaan. Hoe vaak ik bijvoorbeeld hier op Bokt al vragen en/of discussies heb zien voorbijkomen over reglementswijzigingen die iedereen ook gewoon in de Paard&Sport had kunnen lezen Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:49

Netje schreef:
Tot nu toe konden ze zich beroepen op het vermelden van deze informatie en dat je dus verplicht was een abonnement te nemen (dit gaven ze ook als reden aan). Nu stond er in een van de laatste nummers dat ze dat binnen zeer afzienbare tijd (als de site van KNHS helemaal vernieuwd is) gaan stoppen. IMO mogen ze je dan niet meer verplichten (als onderdeel van het lidmaatschap en om startgerechtigd te kunnen zijn) een abonnement te nemen.

Ben benieuwd of hier regels over zijn !

Als ze stoppen gaat daarna het lidmaatschapsgeld aan de KNHS vast met 27 euro omhoog Tong uitsteken

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 13:45

ThisIsMe schreef:
Toch zou het handig zijn als mensen in ieder geval het organisatienieuws e.d. eens zouden lezen. Mensen zijn heel vaak slecht op de hoogte van allerlei veranderingen of regels, terwijl die daar vaak al gepubliceerd hebben gestaan. Hoe vaak ik bijvoorbeeld hier op Bokt al vragen en/of discussies heb zien voorbijkomen over reglementswijzigingen die iedereen ook gewoon in de Paard&Sport had kunnen lezen Clown

Daarvoor hoef je een blad nog niet verplicht te stellen. Dat nieuws is ook op de site te vinden; mensen die niet lezen, lezen noch het blad noch de site. Als ik wil weten hoe iets zit, zoek ik het gewoon op de site op (dikke kans dat het blad dan allang bij de oude kranten ligt).

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:14

Netje schreef:
ThisIsMe schreef:

Daarvoor hoef je een blad nog niet verplicht te stellen. Dat nieuws is ook op de site te vinden; mensen die niet lezen, lezen noch het blad noch de site. Als ik wil weten hoe iets zit, zoek ik het gewoon op de site op (dikke kans dat het blad dan allang bij de oude kranten ligt).

Idd, ik heb toch ook geen abo op het Wetboek van Nederland? En toch behoor ik de inhoud daarvan te kennen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:21

amondi schreef:

...mijn vereniging heeft geen clubblad. En dus vind ik die 25 euro extra zonde van mijn geld.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:23

ThisIsMe schreef:

Zo vaak staan daar dingen in die al 246237486234 keer eerder zijn vermeld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 00:26

Goede vraag, Netje. Ik zag dat er in de nieuwe opzet ook plaats kwam voor ingezonden brieven.
Misschien gelijk even in een ingezonden brief aan de orde stellen Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:58

Ten eerste, beide verenigingen waarbij ik aangesloten zit hebben geen clubblad. Meeste reglementswijzigingen en mededelingen haal ik uit P&S, dat is de enige info zo'n beetje die ik lees, en de laatste bladzijde dan (aangespannen sport).

Ten tweede, bij 1 vereniging waar ik bij zit (en via die vereniging betaal ik ook het lidmaatschap voor P&S) heeft meer dan 50% van de leden geen internet. Gemiddelde leeftijd is daar ook dik 60+ geloof ik. Nagelbijten / Gniffelen Wel allemaal wedstrijdrijders, die toch reglementswijzigingen moeten kunnen zien.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:10

Neonlight schreef:
Ten eerste, beide verenigingen waarbij ik aangesloten zit hebben geen clubblad. Meeste reglementswijzigingen en mededelingen haal ik uit P&S, dat is de enige info zo'n beetje die ik lees, en de laatste bladzijde dan (aangespannen sport).

Ten tweede, bij 1 vereniging waar ik bij zit (en via die vereniging betaal ik ook het lidmaatschap voor P&S) heeft meer dan 50% van de leden geen internet. Gemiddelde leeftijd is daar ook dik 60+ geloof ik. Nagelbijten / Gniffelen Wel allemaal wedstrijdrijders, die toch reglementswijzigingen moeten kunnen zien.

Dan kan deze groep toch gewoon (vrijwillig) een abonnement op P&S nemen? De grootste groep zal toch echt over internet beschikken en vanuit de KNHS is aangegeven dat ze dit soort informatie zoveel mogelijk via de site willen verspreiden (internet krijgt een veel grotere rol).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:27

Klopt, maar eigenlijk zou een organisatie maar 1 officieel orgaan hebben waar de reglementswijzigingen en zo op staan, anders krijg je dadelijk toch dat je hoe dan ook overal moet kijken en P&S niet afdoende is, zeker omdat het een maandblad wordt. En je kunt mensen niet verplichten om een internetverbinding te nemen en een pc aan te schaffen. Overigens zijn er in mijn omgeving nog best veel mensen zonder pc of internet thuis.

Verder, ik sta echt niet te springen om de 27 euro voor P&S te betalen, als het over internet kan, alleen maar goed voor mij. Ik snap alleen wel dat het niet voor iedereen zo is, en ook aan die mensen moet gedacht worden. Wat als jij nu verplicht een pc moet kopen en een internetaansluiting moet aanleggen speciaal voor de KNHS?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 12:58

Neonlight schreef:
Klopt, maar eigenlijk zou een organisatie maar 1 officieel orgaan hebben waar de reglementswijzigingen en zo op staan, anders krijg je dadelijk toch dat je hoe dan ook overal moet kijken en P&S niet afdoende is, zeker omdat het een maandblad wordt. En je kunt mensen niet verplichten om een internetverbinding te nemen en een pc aan te schaffen. Overigens zijn er in mijn omgeving nog best veel mensen zonder pc of internet thuis.

Verder, ik sta echt niet te springen om de 27 euro voor P&S te betalen, als het over internet kan, alleen maar goed voor mij. Ik snap alleen wel dat het niet voor iedereen zo is, en ook aan die mensen moet gedacht worden. Wat als jij nu verplicht een pc moet kopen en een internetaansluiting moet aanleggen speciaal voor de KNHS?

Ik zeg toch helemaal niet dat dat moet: het blad zal heus wel blijven bestaan, maar dan moet je (voor de groep die dus bijv. geen internet heeft) het abonnement vrijwillig maken. Nu moet ik € 27 betalen voor een blad wat ik nooit lees (omdat ik wél internet heb). Dat náást alle kosten die het lidmaatschap van KNHS, Vereninging, startkaart, startcoupons en inschrijfgeld voor wedstrijden (wat ze ook al willen verhogen) al kost.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:05

Maar nu is alles wat in P&S staat leading en niet hetgeen er op internet staat, P&S is officieel en internet niet.
En ja, verschil kan er zijn, wij hebben het al eens meegemaakt namelijk.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 13:35

Neonlight schreef:
Maar nu is alles wat in P&S staat leading en niet hetgeen er op internet staat, P&S is officieel en internet niet.
En ja, verschil kan er zijn, wij hebben het al eens meegemaakt namelijk.

Het KNHS heeft aangegeven dat dus te gaan veranderen. P&S zal niet meer leading zijn, maar de site ! Vandaar ook mijn vraag.

pjtist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:14

de paard en sport betaal ik zelf niet hoor, dat krijg ik idd ook, ja denk van de club dan.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:17

pjtist schreef:
de paard en sport betaal ik zelf niet hoor, dat krijg ik idd ook, ja denk van de club dan.

niemand krijgt de Paard en Sport zomaar, zal wel in de clubprijs inbegrepen zitten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:28

Paard en Sport zit inbegrepen bij je lidmaatschap, je betaald er wel degelijk voor. Ik sta dus bij meerdere verenigingen ingeschreven, een rijvereniging en de VHN, bij de laatste betaal ik mijn P&S, bij de eerste krijg ik korting omdat ik al bij de andere voor P&S betaal.
2de gezinsleden hoeven die 27 euro ook niet te betalen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:32

geen idee, ik heb het nooit betaald, de club betaald het, maar ik zit niet meer bij de club, maar mag me abbo houden dit jaar Clown