Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
paardje2005 schreef:ja maar dan zit ik met het probleem dat ik hem voor het rijden nooit goed genoeg schoon krijg. en als hij deken op heeft laat hij zijn vacht wel vallen.
scheren is geen optie
Citaat:Dat valt best mee. Bovendien is het niet belangrijk dat je paard helemaal schoon is voor het rijden. Als de rug en de plaats van het dekje en de singel maar schoon zijn.
Citaat:Persoonlijk vind ik het niet zo fair tegenover het paard dat hij het zo warm heeft met èn wintervacht èn winterdeken.![]()
Dito schreef:Een hele klus? De verzorging van je paard neem je er toch zo bij? Als een beetje borstelen je teveel is..Ook ik vind het niet verstandig hem een deken op te doen, hij krijgt het nu zowiezo al warmer omdat hij op stal staat, dan nog een dikke deken op.. nee. Trouwens, de paarden die nu al 500 grams op hebben liggen, zullen mag ik hopen wel geschoren zijn, of die op gekregen hebben voor ze zo'n dikke vacht hadden.
paardje2005 schreef:Dito schreef:Een hele klus? De verzorging van je paard neem je er toch zo bij? Als een beetje borstelen je teveel is..Ook ik vind het niet verstandig hem een deken op te doen, hij krijgt het nu zowiezo al warmer omdat hij op stal staat, dan nog een dikke deken op.. nee. Trouwens, de paarden die nu al 500 grams op hebben liggen, zullen mag ik hopen wel geschoren zijn, of die op gekregen hebben voor ze zo'n dikke vacht hadden.
ik ben al gemiddeld 3 keer langer bezig dan een gezond persoon.heeft niets met luiheid te maken. beetje bevooroordeelt misschien?
paardje2005 schreef:200 grams noem ik geen winterdeken maar een overgangsdeken. er zijn nu al paarden die met 500 grams op staan, vind ik niet helemaal fair.
en wat ik niet in het openingsverhaaltje heb gezet(vergeten) dat het een beetje tocht op stal. lijkt mij ook niet gezond.
JoviBan schreef:paardje2005 schreef:200 grams noem ik geen winterdeken maar een overgangsdeken. er zijn nu al paarden die met 500 grams op staan, vind ik niet helemaal fair.
en wat ik niet in het openingsverhaaltje heb gezet(vergeten) dat het een beetje tocht op stal. lijkt mij ook niet gezond.
Wat andere mensen met hun paarden doen, is voor jou in feite onbelangrijk. Het gaat immers om jouw paard.![]()
Zelf vind ik 500 grams ook niet fair (belachelijk zelfs), maar dat betekent niet dat een deken van 200 grams op jouw paard met wintervacht dan wèl fair is.
Wat de tocht betreft: vraag is of het wel tocht is, of een windje. Een windje kunnen ze prima tegen hoor. Mijn paarden lopen in de wei in de volle wind.
Citaat:Ik kon in de eerste plaats niet weten dat je 3 keer langer bezig bent dan een gezond persoon?
(omdat ik er nu eenmaal vanuit ga dat er niets aan de hand is, als dat er niet bij vermeld staat kan ik het ook niet weten en hoef je dus ook niet zo te reageren omdat ik van niets wist.)
Je zet hem beter niet onder een dikke deken, laat hem onder die dunne dan staan om niet vuil te worden. Warm zal die het op stal wel genoeg hebben.
paardje2005 schreef:nou gister weer voor het eerst sinds 1,5 maand gereden. maar een kwartiertje, maar hij was vrij snel al nat van het zweet. ben echt een half uur bezig geweest met droogstappen.....
JoviBan schreef:@paardje2005:
Wat je in dat geval kunt doen: het uitstappen niet op z'n rug, maar wandelend naast hem, evt. ook het zadel eraf halen
paardje2005 schreef:normaal gesproken laat ik hem na het uitstappen nog los in de bak zodat ik ie lekker kan rollen. maar dat kan nu niet want dan krijg ik het zand nooit uit die natte vacht.

)