Je passeert dan in stap , dat is wel zo netjes.
Maar wat vinden jullie van de volgende situatie , je bent al een hele tijd aan het stappen vanwege ander verkeer maar wil nu toch eindelijk ook wel eens een drafje pakken , anders doe je de hele rit niks anders dan stap

Je gaat draven , en een stuk voor je komt er ineens vanuit een zijweggetje een andere ruiter op dezelfde weg als jij , die voor je uit gaat rijden , al stappend.
Het is een beetje lüllig om daar gewoon dravend op af te gaan zo van achteren.
Maarja als je gaat stappen kom je er ook nooit voorbij , en echt lollig is dat ook niet.
Dan zit je af te wachten totdat de andere ruiter gaat draven , en die wil dan weer niet te hard gaan omdat dat weer lüllig is voor jou , bang dat je je paard niet kan houden ofzo

En natuurlijk kan je eigen paard er ook dribbelig van worden dat die niet lekker mag draven en galopperen , en wil ook naar dat paard voor je toe.
Je hebt dus een beetje een probleem.
Ik kies er dan dus voor om toch in een rustig drafje m'n weg de vervolgen en dan een stukje voor de andere ruiter even in stap te gaan en te vragen of het goed is als ik verder langs kom draven.
Maarja dan kan die ruiter al een beetje pissed zijn , je hebt er mieperds bij natuurlijk...
Wat doen jullie in deze situatie ?
met als gevolg dat mijn paard dan enorm schrikt
(maar goed, ik rij dan ook op het strand waar je ruimte genoeg hebt).
Terwijl ik tempo-slak aan het stappen ben. Dan voel ik mij zo schuldig, omdat ze daar dan nog 3minuten moeten wachten voor ik gepasseert ben
Dan wil ik wel een drafje doen zodat het wat sneller gaat, maar dan denk ik dat in draf passeren ook niet zo vriendelijk is