Mountain Horse sportive highriders maten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Mountain Horse sportive highriders maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:34

Mijn oude sportive's heb ik via Marktplaats gekocht dus ik weet niet meer zeker of de mijne de wijde kuitmaat was of niet.

In mijn laarzen staat gewoon 38. Wie heeft de wijde laarzen? Staat daar nog "wide" bij oid?

Ben ze van plan bij Piaffe te bestellen omdat ze daar het goedkoopst zijn.

kaj

Re: Mountain Horse sportive highriders maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:01

Ik heb ze in maat 36 wijd. Ik heb net even gekeken en onder de maat staat nog een nummer en daarnaast staat bij mij wide.
Dus ja het staat erin. Als dit er bij jou niet instaat zul je wel de "regular" versie hebben.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 20:03

Oke heel erg bedankt! Dan heb ik dus de gewone versie Lachen .

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 13:18

Waarom zijn de laarzen bij Piaffe zo goedkoop en bij Divoza ed gelijk €210? Scheve mond

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:21

Mogelijk dat piaffe een oudere versie/ model nog uitlevert en Divoza alweer de nieuwe.

Verder is de normale MH mij al te wijd bij de kuit, dus als je van jezelf weet dat je normale kuiten hebt denk ik dat je heel goed weg komt met normaal. Als je van nature brede kuiten hebt, is wijd een betere optie.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 13:48

Dat zou kunnen Bienotje. Ik heb zelf al de oude versie en er nog geen problemen mee gehad. En ook de normale kuit breedte voor zover ik nu heb gehoord.

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:04

die laarzen van hH hebben Ook Wijde maten!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 14:36

Zatilda, dit gaat over de MH laarzen en ik weet dat ze ook wijde maten hebben. Als je het topic even doorleest zie je dat!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:34

Bienotje schreef:
Verder is de normale MH mij al te wijd bij de kuit, dus als je van jezelf weet dat je normale kuiten hebt denk ik dat je heel goed weg komt met normaal. Als je van nature brede kuiten hebt, is wijd een betere optie.

Ik denk dat het niet alleen met normale kuiten te maken heeft maar ook met je voetmaat. Ik heb redelijk normale kuiten, maar wel kleine voeten. Namelijk maat 36, en in deze schoenmaat zijn laarzen automatisch vrij smal. Voor de zekerheid heb ik dus maar wijd genomen. Normaal past denk ik ook wel. Maar het nieuwe model (de highcaliber SCS3) is in maat 36 niet eens leverbaar in wijd en de normale versie is dan maar 32cm dat is echt erg smal!
Beetje jammer als je dan kleine voetjes hebt Knipoog

Maar goed genoeg offtopic Haha!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 22:33

Hmm volgens mij zijn de Sportive's wel iets breder hoor. Ik heb maat 38.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:37

Je kunt de maattabel voor de mountainhorse laarzen gewoon op internet vinden trouwens!
Op www.mountainhorse.se
Je kiest dan in het linkermenu voor sizecharts en je ziet per model wat de maten zijn. En er zit inderdaad verschil in de modellen. De sportiveriders zijn breder dan de nieuw highcaliberlaarzen bijv.
Je kunt dan ook meteen zien of de laarzen in jouw kuitmaat leverbaar zijn. Want bij sommige shops wordt bijv wel vermeldt dat de laars in standaard en wijd geleverd wordt maar dat is niet altijd zo. Van de highcaliber is in maat 36 dus geen wijde versie beschikbaar helaas...
Maar in maat 38 kun je vast makkelijk slagen als je ook nog normale kuiten hebt Lachen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 22:26

Oh dat is wel een heel gedoe dan met die Caliber, vind het een mooie laars alleen die veters niet zo. Wel ideaal voor op wedstrijden ed! De maattabel had ik al gevonden en ik had precies dezelfde maten Lachen .

Heb vandaag eens mijn laars goed bekeken en er stond "Normal" in, dus nu weet ik het zeker Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:58

Maris89 schreef:
Waarom zijn de laarzen bij Piaffe zo goedkoop en bij Divoza ed gelijk €210? Scheve mond

Piaffe heeft geen luxe showroom, geen gratis dikke catalogus, en niet een heel leger werknemers.
Dan kan de prijs nogal omlaag!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 13:32

Ik heb ze net binnen. Ik heb gevoel dat ze om mn kuiten nog wat strak zitten, kan dat nog breder worden? Als ik een maat groter zou nemen zou de voetmaat en de hoogte weer te groot zijn.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:59

De Sportive Rider is wat kuitmaat betreft wat smaller dan de High Rider. Verder denk ik dat het allemaal nog wel wat voegt naar je been, maar er zit niet voor niets elastiek in.
Ik woon ondertussen bijna in mijn Sportive Riders, zitten bij mij niet strak of te ruim. Ik had overigens wel een schoenmaat groter nodig en heb de wide.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:00

Nibbit schreef:
Maris89 schreef:

Piaffe heeft geen luxe showroom, geen gratis dikke catalogus, en niet een heel leger werknemers.

In dit geval maakt dat niet uit. Antwoord is al eerder gegeven: verschil zit hier vooral in de oude serie of de nieuwe. Oude serie heeft minder goede ritsen die sneller stuk gaan.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 16:11

Brankaz: Ik heb gewoon de nieuwe versie (Sportive's II) met de bredere rits binnen gekregen hoor Lachen .

Ik heb precies dezelfde alleen de oude versie en die zit bij m'n kuit wel goed dus ik denk dat het bij het inlopen nog wel wat uitzakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:30

Nibbit schreef:
Maris89 schreef:

En ze kopen voor grote hoeveelheden in, waardoor ze goedkoper kunnen..
Dat is mij daar iig verteld Lachen..

Ik heb wel de wide van MH, de normale paste wel, maar ik was bang dat ik met dikke sokken er niet meer in zou komen.. Scheve mond

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:31

Ik heb sinds gisteren de MH Sportive (II) in een normale kuitmaat. Eigenlijk wilde ik de SCS (die nieuwe met dat vetertje op de wreef), maar de normale kuitmaat kon echt niet dicht en de wide daar kon mijn hele hand bij in. Echt bizar Scheve mond

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:16

Hoi,

Ik wil ook de sportive bestellen bij Piaffe, klopt het dat de voet klein uitvalt zodat je een maat groter moet
nemen?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:43

Kaatje schreef:
Hoi,

Ik wil ook de sportive bestellen bij Piaffe, klopt het dat de voet klein uitvalt zodat je een maat groter moet
nemen?

Dat is lastig te zeggen, normaal heb ik maat 38 en die maat heb ik ook bij de MH Sportive's. Je kan het beste eerst even bij een ruiterwinkel passen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:45

Ja, dat is de clou , die mogelijkheid heb ik hier niet.
Vandaar mijn vraag hier.

Maar bedankt voor je antwoord.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:48

Op www.mountainhorse.se kan je de maattabel vinden. Koop het dan op de gok maar dan heb je weer het risico dat je ze terug moet sturen wat 2x verzendkosten kost. Dus dan kan je beter een keertje naar Divoza oid rijden en ze daar kopen voor €210, zo weet je iig zeker dat je de goede maat hebt.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:00

Bij Piaffe zijn ze veeeel goedkoper.

Bedankt voor de tip , maar de maattabel betreft geen voetbreedte en lengte, en dat is het probleem.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:53

Ik heb mijn laarzen wel een maat groter moeten kopen. 38 viel krap en ik had dunne sokken aan, dus 39 laten bestellen.
Persoonlijk kies ik bij dergelijke aankopen dan toch liever voor de zekere optie en betaal evt. wat meer dan dat ik te klein koop en een zooitje ergernis heb.