Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)
Lia_ schreef:Ik gebruik mijn zweep voor van alles en nog wat.
-om mijn paard te corrigeren
-om mijn paard aanwijzingen te geven
-om mijn paard te belonen als hij aangespannen loopt
-om hekken open te maken tijdens buitenritten
-om honden weg te jagen tijden buitenritten
-om mijn jas van de omheinig te vissen
en zo zijn er nog wel veel meer dingen waar hij erg handig voor is
Francien_ schreef:Ik gebruik hem om:
-zijn aandacht er weer bij te roepen (zacht tikje)
-als hij loopt te klieren (omdraaien, stilstaan, gras eten etc.) een hardere tik. Hij weet dan dat hij moet kappen en dan is het weer goed
-longeerzweep bij longeren.
Jamezy schreef:De Zweep mag tijdens buitenritten gehanteert worden, en wel op de volgende objecten:
wielrenners, agressieve honden en asociaal voetvolk!
Mijn paard krijgt een tikje als ze me aan het negeren is terwijl ik haar aandacht ("opletten dametje!") vraag, dwz ik geef een stem- of beenhulp, en mevrouw loopt flierefluitend de verte in te kijken.
Als ik voel dat ze over haar schouder wegvalt of smokkelt met de achterhand, leg ik mijn zweepje even licht op haar bil- of schouderpartij (let wel; leggen, niet aantikken - als ware het een duwtje, maar dan zonder gewicht)(hmm...) en herstelt ze zichzelf. Voor de rest is een iets luidere "UH!" eigenlijk altijd wel genoeg

.Meestal denkt ze dan,oja,heb nog een kont eraan..En neemt ze hem wel mee. 

Linnie13 schreef:Francien_ schreef:Ik gebruik hem om:
-zijn aandacht er weer bij te roepen (zacht tikje)
-als hij loopt te klieren (omdraaien, stilstaan, gras eten etc.) een hardere tik. Hij weet dan dat hij moet kappen en dan is het weer goed
-longeerzweep bij longeren.
idd..
! Vjestagirl schreef:Ehrm, hoe stel jij je de zweep op wielrenners gebruiken voor? Ik krijg hele gare beelden
Overigens nooit gedaan, ben ik ook niet echt van plan, maar sommigen maken het zo bont, dat het doel de middelen weleens zou kunnen heiligen