Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
oosterhoff schreef:Hoe komen die wondjes er?

Urielle schreef:oosterhoff schreef:Hoe komen die wondjes er?
Bij mij: een driejarige met een gevoelig kopje
Ik ga gewoon starten met een bontje om het kopstuk. Diervriendelijkheid gaat bij mij voor de reglementen.

oosterhoff schreef:Heb je wel eens geprobeerd om het bit iets lager in te hangen? Dat heeft bij die van mij namelijk geresulteerd in nooit meer wondjes

) Urielle schreef:Ik ga gewoon starten met een bontje om het kopstuk. Diervriendelijkheid gaat bij mij voor de reglementen.

oversized schreef:Urielle schreef:Ik ga gewoon starten met een bontje om het kopstuk. Diervriendelijkheid gaat bij mij voor de reglementen.
Diervriendelijk is dan even niet gaan starten dacht ik zo...... tenminste tot er geen bontje meer nodig is....
Lowara schreef:kennis van mij heeft het een tijd geleden ook gedaan, pony had een wondje op het hoofd door het schuren, en dus had ze er even een bontje onder gedaan onder het kopstuk. maar mooi dat ze ineens een onvoldoende voor de verzorging kreeg

)Urielle schreef:Waarom? Hij heeft verder nergens last van zolang er een bontje om zit.
En tot er geen bontje meer nodig is... peerd heeft gewoon een dun vel dus dan helaas pindakaas, maar nooit meer gereden worden?
Oreo schreef:@oversized Urielle is niet de TS hoor. Verder lijkt het me duidelijk dat als je na het rijden MET bontje ziet dat de huid niet beschadigd is het paard er dus ook geen last van heeft gehad. Veel jonge paarden zijn in het begin gevoelig op de huid bij de singel en achter de oren. Gewoon een tijdje een bontje erom en klaar. Persoonlijk vind ik het ook raar dat er niet mee gereden mag worden. Als de KNHS zo paardvriendelijk wil zijn kunnen ze beter bittencontrole invoeren en letten op spoorplekken en niet te vergeten de aansnoerneusriem accuut verbieden.
Oreo schreef:@oversized: Urielle is niet de TS hoor. Verder lijkt het me duidelijk dat als je na het rijden MET bontje ziet dat de huid niet beschadigd is het paard er dus ook geen last van heeft gehad. Veel jonge paarden zijn in het begin gevoelig op de huid bij de singel en achter de oren. Gewoon een tijdje een bontje erom en klaar. Persoonlijk vind ik het ook raar dat er niet mee gereden mag worden. Als de KNHS zo paardvriendelijk wil zijn kunnen ze beter bittencontrole invoeren en letten op spoorplekken en niet te vergeten de aansnoerneusriem accuut verbieden.

. Maar goed het heeft wel geholpen.....