Wie slikt er nog meer pilletjes tegen wedstrijdstress?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

Wie slikt er nog meer pilletjes tegen wedstrijdstress?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 16:39

Ik hoop dat het hier goed staat, ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.

Aanstaande 16 december hebben mijn paard en ik onze eerste wedstrijd, wanneer ik eraan denk word ik al zenuwachtig Clown Ik ben zelf een ontzettende stresskikker, en wanneer ik dit ook nog eens over ga brengen op mijn paard, die ook zo'n druktemaker is, (Ik weet het, de perfecte combinatie Tong uitsteken ) wordt het helemaal niks meer!
Dus hier mijn vraag:

Zijn er ook mensen die pilletjes slikken tegen de welbekende wedstrijdstress? Wat voor pilletjes zijn dit en waar zijn ze te verkrijgen?..

Alvast bedankt.

LaDar

Re: Wie slikt er nog meer pilletjes tegen wedstrijdstress?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:45

Ik rijd zelf geen wedstrijden dus heb zelf geen last van wedstrijdstress!! Ik weet wel dat er homeopatische pilletjes zijn (volgens mij gewoon bij etos/ kruidvat) Valdispert heet het geloof ik. Een vriendin van mij slikte ze toen ze moest afrijden... Ik weet overigens niet of het helpt hoor maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Succes!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:47

sorry dat ik het zeg en het komt echt super kak over maar als je zooo gestresst bent zou je beter niet meedoen Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:48

Ik gebruik wel kalmerende pilletjes, alleen dan niet voor wedstrijden ofzo. Het is wel homeopatish;
Van dr. Vogel; Passiflora Complex

Moet je maar eens zoeken op internet of het wat is. Lachen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:50

Cassia schreef:
sorry dat ik het zeg en het komt echt super kak over maar als je zooo gestresst bent zou je beter niet meedoen Nagelbijten / Gniffelen Bloos

waar slaat dit dan weer op.
sommige mensen hebben gewoon snel last van stress.maar waarom zouden die mensen dan beter niet mee kunnen doen.
alsof je bijv je school exame ook uit kan stellen omdat je gestressed ben Koe

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:51

ik ben ook altijd bijzonder gespannen voor een wedstrijd en ook die van mij reageert daar ontzettend heftig op.
ik gebruik altijd back rescue spray. ideaal en werkt snel.
heel veel succes in ieder geval!

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:54

bij de drogist of reform winkel kan je homepatishe druppels kopen
helpt heel goed

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 17:26

geit schreef:
Cassia schreef:

waar slaat dit dan weer op.
sommige mensen hebben gewoon snel last van stress.maar waarom zouden die mensen dan beter niet mee kunnen doen.
alsof je bijv je school exame ook uit kan stellen omdat je gestressed ben Koe

Idd, waar slaat zo'n opmerking nou weer op.

Ik heb dit niet alleen met wedstrijden, ook met andere dingen. Dus houd gewoon die domme opmerkingen voor je Knipoog

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 17:26

De rest bedankt voor de reacties Pling

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:46

Ja, heb zelf geen last van wedstrijdstress, maar een ruiter van mij heeft dit wel, zij slikt valeriaan-pilletjes, gewoon een heel natuurlijk product en bij de drogist te krijgen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:48

Ben het toch wel een beetje met die opmerking eens hoor... je moet wedstrijden rijden omdat het leuk is, en dat je dan een beetje zenuwachtig bent oke, maar om nou compleet gestressed te raken...

Maar er zijn bij de supermarkt met drogist of de gewone drogist wel van die homeopatische middelen te koop. Of het echt helpt of werkt als een placebo weet ik niet Bloos

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:30

Persoonlijk vind ik het ook onzin voor een concour...

Wedstrijden rijden doe je omdat het leuk is en je kunt zo jezelf eens presenteren aan een deskundige jury.
Er zijn er maar een paar die in de prijzen vallen, dus voor de rest is het om er vooral iets van te leren en er plezier van te hebben...

Wanneer ik toch voor elk concour pillen zou moeten slikken omdat ik anders niet normaal kan functioneren, DAN HOUD IK ER METEEN MEE OP!!!

Er zijn inderdaad wel middelen tegen de stress, maar of het helpt??
Ik denk dat het ook grotendeels een instellings-probleem is...

Maar in ieder geval succes!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 20:43

Bedankt, ja tuurlijk doe ik het voor de lol!

Maar ik heb nou eenmaal met dat soort dingen dat ik daar erg zenuwachtig van kan worden. Het zal met een paar wedstrijden heus wel verbeteren...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:46

Ik had vroeger ook de nijging om me helemaal vol te proppen met zulke pilletje zodat ik half stoned op mn knol zat (beetje overdreven Bloos ) En ik ben uit eindelijk tot de conclusie gekomen dat ik geen wedstrijd ruiter ben, ik cross gewoon liever door de bossen. Als het je eerste wedstrijd is zijn zenuwen vrij normaal, dat gaat in de meeste gevallen wel over. Bij mij niet, ik werd voor elke wedstrijd beroerd, en ik vond het eigenlijk helemaal niet leuk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:50

hananya schreef:
Persoonlijk vind ik het ook onzin voor een concour...

Wedstrijden rijden doe je omdat het leuk is en je kunt zo jezelf eens presenteren aan een deskundige jury.
Er zijn er maar een paar die in de prijzen vallen, dus voor de rest is het om er vooral iets van te leren en er plezier van te hebben...

Wanneer ik toch voor elk concour pillen zou moeten slikken omdat ik anders niet normaal kan functioneren, DAN HOUD IK ER METEEN MEE OP!!!

Er zijn inderdaad wel middelen tegen de stress, maar of het helpt??
Ik denk dat het ook grotendeels een instellings-probleem is...

Maar in ieder geval succes!

ik rijd inderdaad wedstrijden omdat ik dat leuk vind. de daarbij horende stress zal in de loop van de wedstrijden wel afnemen, maar nu heb ik spanning. gezonde spanning dat wel! alleen voelt die van mij het al als er een scheet dwarszit bij de ruiter, dus kan ik er maar beter voor zorgen dat ik relaxed ben, zodat het voor paard EN ruiter leuk blijft.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:52

Sorry hoor maar ik denk dat je daar geen medicijnen voor moet nemen, je moet er gewoon mee leren om gaan. ik begin ook 3 dagen van te voren te stressen maar als je eenmaal de ring binnenrijd (zonder 3 dagen te eten Tong uitsteken) zie je niks anders meer als wat je MOET doen.

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:59

Ik denk dat gezonde spanning erbij hoort, maar begrijp dat je graag zo goed mogelijk wil rijden en je paardje niet aan wil steken met je eigen zenuwen... Zelf rijd ik geen wedstrijden (begin al te stressen als ik les heb en er staan meer dan 3 mensen aan de kant) Ik denk dat over een tijdje de zenuwen minder zijn en zoniet dan kan ik me voorstellen dat de lol er afgaat en dat de TS stopt met wedstrijden rijden. Maar zolang het starten nog leuk genoeg is om de zenuwen te verdragen is er niks aan de hand toch? En misschien geeft dat ene pilletje haar net dat ene beetje ontspanning en vertrouwen? Kan het altijd proberen als je je er zelf zekerder bij voelt.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:01

Ik rijd voor mijn lol, heb er ook vreselijk lol in. Het gaat nergens om, ik ben helemaal niet prestatiegericht en tóch ben ik de laatste tijd erg zenuwachtig.
En dus heb ik Bach rescue druppeltjes. Ik geloof dat het wel aardig geweerkt heeft, maar helemaal zeker weet ik dat niet Schijnheilig

MooiZow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:09

Bij de Tuinen heb je ook veel homeopatische spulletjes, misschien dat je daar ook eens kunt informeren!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:02

Ik heb ook wel eens een pilletje genomen tegen spanning/ stress/ zenuwen Ja

Nervovit van Bional verkrijgbaar bij Kruidvat en is met kruiden Knipoog

Werkt na ca half uurtje Ja --> 1tje was voor mij voldoende, heb er 1x 2 gepakt en toen was ik te relaxe/ te laks/ ongeïnteresseerd Bloos

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:41

Voor mijn eerste wedstrijd liep ik ook al een ruime tijd ervoor enorm te stressen. Niet zozeer voor de proeven, want eenmaal in de ring valt alle stress van mij af, maar dus meer voor alles eromheen. Het inladen, erheenrijden, uitladen, hoe reageert hij op een vreemde omgeving enzovoort. De eerste paar keren heb ik de bach rescue gebruikt, deze kon in oplossen in water.
Dit heb ik 2 of 3 x gebruikt (voelde me wel iets rustiger maar weet niet of het echt van dat spul kwam of van het idee dat ik iets had ingenomen) en toen ik eenmaal wist dat alles goed ging ben ik ermee gestopt.

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:09

Ik ben ook altijd erg gestressed en ik heb netzoals jou ook een enorme druktemaker..
Meestal slik ik van die Valeriaan pilletjes (gekocht bij drogist) werken bij mij erg goed word er niet duf/moe van maar blijf gewoon relaxed zonder gedoe.
Mijn paard krijgt voor een wedstrijd soms een beetje stressmix poeder zodat het allemaal wat minder gestressed is en dat bevalt me goed Lachen

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:31

Dat vind ik ook een beetje een domme opmerking van ja doe het dan beter maar niet.. Stel anky was vroeger ook heeell erg zenuwachtig dan hadden we nu geen Nederlandse als wereld kampioen Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:02

_Patriesz schreef:
Ik ben ook altijd erg gestressed en ik heb netzoals jou ook een enorme druktemaker..
Meestal slik ik van die Valeriaan pilletjes (gekocht bij drogist) werken bij mij erg goed word er niet duf/moe van maar blijf gewoon relaxed zonder gedoe.
Mijn paard krijgt voor een wedstrijd soms een beetje stressmix poeder zodat het allemaal wat minder gestressed is en dat bevalt me goed Lachen

Dat is toch gewoon doping Verward

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:42

Visconti schreef:
_Patriesz schreef:

Dat is toch gewoon doping Verward

Nee hoor.. het is speciaal om de zenuwen iets te verminderen (gewoon nerv control dus) voor wanneer er een 'stress' situatie is (transport dierenarts etc) en als het doping zou zijn verkopen ze t niet bij redelijk veel ruitersport zaken lijkt mij Knipoog Het maakt het paard niet slaperig en als het doping zou zijn zou ik het zeker niet geven aan mijn paard!