Nen schreef:Het lijkt wel of het tegenwoordig 'in' is om zo snel mogelijk naar een nieuwe klasse over te gaan. Zodra de 10 wp's gehaald zijn dan snel naar een hoger niveau. Natuurlijk, als je paard meteen iedere wedstrijd boven die 190 punten zit en je regelmatig in de prijzen valt, is hier niks van te zeggen. Zelf rijd ik sinds eind september in het L2 en heb nu uit 8 wedstijden 12 winstpunten, maar blijf toch nog even in die L2, gewoon om de basis te bevestigen. Met mijn andere paard heb ik nu de punten voor het ZZ-L, maar ook daar hetzelfde verhaal: de klasse waarin we nu rijden is nog niet helemaal bevestigd. Let alsjeblieft op de ontwikkeling van je paard, als je af en toe winstpunten rijdt en bij 10 wp's meteen overgaat, kom je jezelf een keer tegen. Ga pas een klasse hoger starten als je er als combinatie echt aan toe bent!
Daar ben ik het wel mee eens, ik ben alleen bij de M1 met 10 overgegaan omdat ik daar altijd ruim in de punten zat. En het erg makkelijk vond.
Ben wel blij dat ik de andere klasses langer doorgereden heb, de Z oefeningen zijn nu toch wel wat makkelijker dan half jaar geleden
(Voor ons dan