Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

mentjuh schreef:wieltjes spore zijn wel scherper omdat ze een stuk dunner zijn dan knopjes.. ik zie best vaak dat mensen hun paard openrijden met wieltjes sporen dus voordat je met sporen gaat rijden moet je wel zeker weten at je goed weet waar je mee bezig bent.. ik rij ieder paard met iets anders ligt er maar net aan waar ze het fijnste op reageren.. alleen gebruik nooit scherpe wel altijd botte alleen de lengte verschild..
luxket schreef:mentjuh schreef:wieltjes spore zijn wel scherper omdat ze een stuk dunner zijn dan knopjes.. ik zie best vaak dat mensen hun paard openrijden met wieltjes sporen dus voordat je met sporen gaat rijden moet je wel zeker weten at je goed weet waar je mee bezig bent.. ik rij ieder paard met iets anders ligt er maar net aan waar ze het fijnste op reageren.. alleen gebruik nooit scherpe wel altijd botte alleen de lengte verschild..
Ik rij mijn paard op een grof wiel omdat ik hem juist op een stompe spoor open rij... Dus denk dat dat gewoon ook per paard verschillend is. Terwijl het op een knopspoor voor t springen wel gaat.... Rij ik op een stompe spoor hem echt zo open..

.