Petrie Perfect vs Cavallo Talent

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_hannah_

Petrie Perfect vs Cavallo Talent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 18:56

Nou, ik heb toch besloten dat ik leren rijlaarzen wil. Nou ben ik niet de rijkste dus het moeten laarzen rond de 200 euro worden. Dus, heeft iemand ervaring met deze laarzen? Wat raden jullie mij aan?

Cavallo Talent (art.no.: 40101)
Venetoleder
schokabsorberend
slijtvaste zool
leverbaar in een uitgebreid maatsysteem
€ 209.95
Afbeelding

Petrie Perfect (art.no.: 40110)
Elegante rijlaars met een sterk gevormde schacht. Hoog opgesneden zijkant en een extra hoog contrefort. Gemaakt van eersteklas rundleder. Makkelijke instap. Natuurlijk leverbaar in een uitgebreid maatsysteem.
€ 209.95
Afbeelding

Veseosunce

Re: Petrie Perfect vs Cavallo Talent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:59

De Perfect heeft een coating laag die op een gegevan moment gaat loslaten.Misschien kan je dan beter iets meer geld er voor neerleggen en voor de Standaard gaan. Van der Talent weet ik veder niks dus daar kan ik je veder niet mee helpen. Misschien kan je ook beter eerst naar een ruitershop gaan om je daar te laten informeren.

Ik hoop dat je er uit komt !

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:00

gewoon alletwee gaan passen in een ruitersportzaak oid. Venetoleer is van iets mindere kwaliteit dan gewoon runderleer. Daar zit een coating overheen die na verloop van tijd kan gaan schilveren of barstjes kan gaan geven.
Cavallo heeft een andere pasvorm dan petrie, je zult ze dus moeten passen.

Ik heb bijvoorbeeld brede voeten en een wat hoge wreef, ik kwam niet eens in een petrielaars en heb daarom dus cavallo laarzen. succes

edit: het zijn van beide merken de instapmodellen en zijn beide gemaakt van venetoleer

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:04

Venetoleer is niet echt geweldig.
Laat helemaal los, en is dan echt verschrikkelijk lelijk.

Maar als de perfect een coating hebben zit je daar met hetzelfde probleem.

Als je ze alleen op wedstrijd aandoet is dat niet zo erg, dan slijten ze toch niet zo vlug, maar voor dagelijks gebruik is het niet aan te raden vind ik.

Zijn de lipicas anders iets voor je?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar die kun je voor 200,- euro op maat laten maken in het model dat je wilt en dan heb je wel echt leer.
Er loopt ook een topic over.

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:12

asjemenou schreef:
Venetoleer is niet echt geweldig.
Laat helemaal los, en is dan echt verschrikkelijk lelijk.

Maar als de perfect een coating hebben zit je daar met hetzelfde probleem.

Als je ze alleen op wedstrijd aandoet is dat niet zo erg, dan slijten ze toch niet zo vlug, maar voor dagelijks gebruik is het niet aan te raden vind ik.

Zijn de lipicas anders iets voor je?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar die kun je voor 200,- euro op maat laten maken in het model dat je wilt en dan heb je wel echt leer.
Er loopt ook een topic over.

Bedankt allemaal.
Ja ik wil ze wel echt elke dag gebruiken eigenlijk, dus ze moeten wel wat aankunnen.. Die coating lijkt me iig nix, en liever ook geen leer dat los laat Tong uitsteken Ik zal dat topic even opzoeken, maar bedankt iig!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:14

staat bij ruiter, weet niet hoe ik moet linken Bloos

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 08:20

asjemenou schreef:
staat bij ruiter, weet niet hoe ik moet linken Bloos

uuuhm. ik snap m niet Clown

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:11

Ik heb al 2 jaar de petrie perfect, de coating begint nu ietsje los te laten aan de binnenkant.
Maar ik draag ze dagelijks, en ben er niet al te zuinig op Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:47

Beide zijn geen top kwaliteit, beide zijn coating..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:38

Ik heb een paar weken geleden een paar petri laarzen in het tentenkamp van hyporama gekocht. 200,- euro, normaal 300,-- echt leder. Misschien even wachten tot er weer een tentenkamp is? Ze hebben iedere keer wel zo'n aanbieding.

Ik neem overigens altijd petri omdat ik smalle voeten heb en de Petri laars beter past.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:48

Ik heb voor €200,- leren rijlaarzen op maat laten maken.
Ze zitten echt perfect, en het is echt een goed merk! Lipica. Via ruitershop Galop.
Ze zaten vanaf de eerste keer dat ik ze aanhad al lekker!
Hier een foto'tje
Afbeelding
En dan kun je ze zonder of met dressuurboog etc. laten maken!!

Lijkt mij veel fijner dan een laars die op een standaard voet is afgemeten.. Maar dat is mijn mening (na een tijd gaat de laars toch naar je voet staan)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:31

-> RUI

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:45

sorry hoor, maar mag ik vragen wat een coating is? Tong uitsteken
Of ben ik heel erg blond? Haha!

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 19:47

Zo'n (ik geloof plastic achtig) laagje wat over het leer heen zit.. Maar dat kan dus gaan loslaten en dag krijg je allemaal vlekken dingen op jhe laars Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:00

En toch hoeven ze niet te bladderen. Ik heb juist goede ervaringen met de perfect. VEel gedragen, in modder, regen, gedragen tijdens het uitmesten e.d. en na 6 jaar nog geen bladderende laars.
Wel vind ik dat petrie slechte zolen gebruikt, ook bij de standaard. Deze zijn na 3 maanden op. En dan laat ik er nieuwe onderzetten door de schoenmaker en die gaan wel 2 jaar mee.
Kunnen ze geen betere zolen voor het enorme kapitaal dat je voor laarzen betaalt eronder zetten?
En een fatsoenlijke inlegzool. Er is geen laars met fatsoenlijke inlegzool te koop.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:19

Ik heb nu Petri's en daar beginnen de naden van los te laten. Ook is het "leer" op mijn voet iets gebarsten maar het schilfert zeker niet. Heb ze iedere dag aan en moet ook soms door de blup. Mest er geen stallen mee. Hiervoor had ik Cavallo's en die bleven goed maar werden me te klein. Alleen reed ik toen maar 1 paard en is het dus moeilijk te vergelijken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:52

Gezien je budget is dan schoenen icm chaps geen idee?
mijn dochter heeft ariat schoenen met cavallo chaps, optisch net leren rijlaarzen, de schoenen staat ze mee op en gaat ze mee naar bed, de chaps worden dagelijks gebruikt maar blijven keurig...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:16

ik zou zelf nog even doorsparen voor een wat duurder model of ik zou de lipica's nemen.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:38

Ik heb de Petrie Perfect.
Ik heb ze al bijna twee jaar en ze zien er nog steeds als (bijna) nieuw uit. Ik rij er bijna iedere dag mee.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:49

De Petrie Perfect zijn van de buitenkant helemaal geen echt leer.. Dus ik zou voor de cavallos gaan!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:47

dondeyne schreef:
De Petrie Perfect zijn van de buitenkant helemaal geen echt leer.. Dus ik zou voor de cavallos gaan!

Nou zal je vertellen dat de Cavallo's ook geen echt leer zijn Haha! Wel gedeeltelijk, maar het is coating.

Wat langer heel blijft.. pff, tja.. geen idee Haha!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:48

Ik beide laarzen aangehad in de Divoza winkel.

De Cavallo Talent zat om mijn kuiten heen goed, maar de voetvorm was mij veel te breed. Ook vond ik het leer veel dunner en goedkoper aanvoelen dan het leer van de Petrie laars.
De Petrie Perfect was erg stug, maar qua vorm en maat zaten die mij echt perfect. Deze heb ik dus toen gekocht.

Ik ben nog steeds super blij met mijn laarzen. Ik onderhoud ze 1 á 2x in de 2 weken.
Ik heb gehoord dat de coating los kan laten, maar dit hóeft niet te gebeuren. Mijnes zien er nog altijd super uit Knipoog

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:15

_hannah_ schreef:
Nou, ik heb toch besloten dat ik leren rijlaarzen wil. Nou ben ik niet de rijkste dus het moeten laarzen rond de 200 euro worden. Dus, heeft iemand ervaring met deze laarzen? Wat raden jullie mij aan?

Cavallo Talent (art.no.: 40101)
Venetoleder
schokabsorberend
slijtvaste zool
leverbaar in een uitgebreid maatsysteem
€ 209.95
Afbeelding

Petrie Perfect (art.no.: 40110)
Elegante rijlaars met een sterk gevormde schacht. Hoog opgesneden zijkant en een extra hoog contrefort. Gemaakt van eersteklas rundleder. Makkelijke instap. Natuurlijk leverbaar in een uitgebreid maatsysteem.
€ 209.95
Afbeelding

Lieve schat Knipoog
Dit is niet de échte foto van de Perfect, maar dit:

http://www.pferdepapst.com/images/Perfect.jpg

Knipoog sorry, ik verveel me een beetje..

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:17

de Cavallo is echt een súper fijne laars, heb ze nu 3 jaar en ze zien er nog super uit Ja

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:18

Tolstoj schreef:
Ik heb een paar weken geleden een paar petri laarzen in het tentenkamp van hyporama gekocht. 200,- euro, normaal 300,-- echt leder. Misschien even wachten tot er weer een tentenkamp is? Ze hebben iedere keer wel zo'n aanbieding.

Ik neem overigens altijd petri omdat ik smalle voeten heb en de Petri laars beter past.

Zijn die laarzen bij andere winkels ook 300?
Ervaring met tentenkamp is namelijk dat er dingen aangeboden worden die helemaal geen aanbieding zijn.

Ik heb al een paar jaar Petrei Perfects, en coating is nog helemaal super. Ik moet er wel bij zeggen dat ik rijlaarzen alleen gebruik om mee te rijden en dat ze dus uitgaan zodra ik klaar ben met rijden.