WAAROM rij jij met BP?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maar10e

WAAROM rij jij met BP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 18:47

ik ben benieuwd waarom jullie met een bp rijden.
ikzelf rij er mee omdat ik het erg lekker vind zitten en vooral voor de winter lekker warm vind.
het is voor mij een gewoonte omdat ik veel in het bos rij.

ben benieuwd waarom jij met BP rij.

KiWiKo

Re: WAAROM rij jij met BP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:49

omdat ik altijd op paarden rij die ergens toch wat minder betrouwbaar zijn.............

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:54

Ik rijd alleen met springen met een bodyprotector. Waarom? Nou mijn paard wil nog wel eens (heel vaak) stoppen voor de hindernis en ik zit altijd tever naar voren (werken we hard aan om dat af te leren, maar is zo moeilijk) en dan val ik er nog wel eens af. Uit veiligheidsoverwegingen hebben we dat ding dus aangeschaft.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:24

Ik heb met springen een BP om, omdat ik mij kan voorstellen dat met mijn ribbenkast op een balk of hindernispaal vallen niet zo goed is voor je.

Ik ben ooit een keer van mijn paard gevallen op een dressuurhekje (kür op muziek, heftig gekraak uit de boxen door storing in de geluidinstallatie, paard schrok en twijfelde bij het hekje welke kant hij op zou gaan, plof, daar lag ik). Ik had toen 5 ribben gebroken en een gedeeltelijk ingeklapte long. Als ik toen een BP aan had gehad, had ik waarschijnlijk alleen wat stijf geweest zijn. Echter, ik had toen geen BP om (het was tenslotte dressuur en geen springen). Nu zijn mijn ribben sowieso minder sterk dan voorheen, met kil, vochtig weer voel ik de ribben nog steeds. Ik wil voorkomen dat ik ze nog een keer breek, dus rijd ik in elk geval met springen met BP. En kur op muziek heb ik sindsdien niet meer gereden, wellicht dat ik, als ik ooit nog eens met dit paard opnieuw een kur ga rijden, ook mijn BP aantrek, hoe debiel iedereen het misschien ook vind staan. Veiligheid voor alles.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:25

Bloos! ik hbe 't nog nooit aangehad ofzo. :'0

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:13

Ik heb met springen en crossen een bp om voor mijn eigen veiligheid.

Toen ik net begon met springen viel ik er regelmatig vanaf omdat het paard waar ik op rij af en toe iets te enthousiast over de hindernis gaat...

Voor mijn eigen veiligheid heb ik hem toen maar aangeschaft en sindsdien heb ik hem bijna altijd om met springen. Alhoewel ik er nu niet meer zo makkelijk vanaf val, zou ik niet snel zonder rijden.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:33

ik zou er mee gaan rijden, als ik een jong paard had ofzo.

bij mijn eigen paard vind ik het niet noodzakelijk

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:49

Ik mag van mijn ouders niet springen zonder bp, vind het zelf heel irritant zitten, maarja het moet.. Tong uitsteken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:07

Omdat ik graag nog langer met dit lichaam wil Haha!
Vorig jaar ben ik geopereerd aan één van mijn schouders en begin dit jaar aan de ander, ook heb ik een paar jaar fysiotherapie gehad voor mijn rug. Dat gaat nu allemaal goed en heb ik besloten een BP te kopen (met schouderbescherming). Ik voel me er wel fijn mee, zowieso heb ik hem altijd op als ik op mijn paard zit en als ik naar buiten ga heb ik hem ook om Lachen

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:30

voor de veiligheid Lachen
met name jonge paarden/ onbetrouwbare paarden en met springen...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:49

Ik rij ermee alleen op jonge pony's, althans pony.
Gewoon voor de veiligheid, ze zijn nog niet zo ervaren en kunnen allerlei gekke fratsen uithalen, vandaar Knipoog.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:12

Gebruik hem alleen bij het springen. Omdat ik 1 keer keihard in een hindernis ben gedonderd en toen heel erg blij was dat ik hem om had. Haha!

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:20

Ik gebruik mijn bp met springen omdat ze nog weleens de neiging heeft door de bak te gaan scheuren. Het is ook gewoon veel veiliger en je kunt kneuzingen en bot breuken ook gewoon voorkomen door zo'n ding dus waarom niet? Het is misschien wel duur maar het is wel voor je eigen veiligheid en dit staat bij de meesten wel bovenaan Knipoog

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:35

Kan iemand mij uitleggen 'hoe' de BP werkt en hoe duur? Mss ook is aanschaffen voor de veiligheid als ik toch echt vaker wil springen.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:14

Ik gebruik mijn BP altijd. Eerst dacht ik hem niet nodig te hebben, maar na een paar keer hard te zijn gevallen heb ik er toch maar een gekocht. Je valt echt zachter. Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:16

Je valt niet zachter met BP, alleen heb je minder last van de gevolgen van je val...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:17

De BP heeft het leven van me vriendin gered, als ze hem niet om had gehad was er een rib door haar long gegaan. Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:21

Daar hoef je niet aan dood te gaan hoor, Lilian. Ik heb ook een klaplong gehad doordat ik 5 ribben had gebroken. Een van die gebroken ribben heeft ook mijn long lekgeprikt, maar was niet dodelijk. Ik heb alleen een week aan een drain gelegen om de lucht die tussen de borstvliezen was ingekomen weer af te laten zuigen.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:21

Marije_jiplover schreef:
Je valt niet zachter met BP, alleen heb je minder last van de gevolgen van je val...

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als ik val zonder BP voel ik het moment dat ik de grond raak heel erg goed. Meestal (zeer) pijnlijk. Als ik met BP val voel ik ook wel dat ik de grond raak maar minder hard/ pijnlijk. Ik vind dus dat je relatief zacht valt en omdat je zachter valt heb je ook minder last van de gevolgen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:43

Op een bepaalde manier doet vallen met een BP wel meer pijn, het voelt alsof je in elkaar geklapt wordt ofzo. Maar het is wel veiliger, dan bedoel ik niet te zeggen hoor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:24

katrien214 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als ik val zonder BP voel ik het moment dat ik de grond raak heel erg goed. Meestal (zeer) pijnlijk. Als ik met BP val voel ik ook wel dat ik de grond raak maar minder hard/ pijnlijk. Ik vind dus dat je relatief zacht valt en omdat je zachter valt heb je ook minder last van de gevolgen.

Je valt niet zachter, want je komt echt met dezelfde snelheid op de grond neer, of je nu wel of geen BP aan hebt. Dus val je niet zachter. Alleen is de landing minder pijnlijk, heeft minder gevolgen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:26

Ik ben hartpatient en mag wel rijden maar NIET vallen (slik bloedverdunners)..................... heb wel een blitse, met 2 kleuren paars, Air-O-Wear Zippa Woman.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:34

Ik ga er mee rijden vanwege 2 ongelukken en daardoor een vet kapotte rug Lachen Wil geen risico lopen dat ik er weer langs lig en nu wel mn rug breek (3x scheepsrecht...) Scheve mond

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:06

Renee__ schreef:
Kan iemand mij uitleggen 'hoe' de BP werkt en hoe duur? Mss ook is aanschaffen voor de veiligheid als ik toch echt vaker wil springen.

bodyprotector vergelijk ik qua model etc een beetje met een kogelvrijvest van de politie Clown
Tis eigenlijk een soort vest wat je aantrek wat aan de voorkant tot onder je ribben komt en aan de achterkant ongeveer op je broek valt. Met klitteband kun je m verstellen (hoger/lager en strakker/losser). Het materiaal vangt als het ware een deel van de klap op die je maakt als je valt (vind t moeilijk uit te leggen)
Prijsklasse verschilt maar begint volgens mij rond de 90 euro....

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:28

Met springen&cross doe ik em om. Dan kun je toch lelijk vallen. Lachen
Niet met dressuur (en ja, dan kun je ook vallen Tong uitsteken) omdat ik het niet mooi vind en het niet lekker vind zitten. Lachen