Ouder dan 18 met een pony starten ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Ouder dan 18 met een pony starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:13

Wat kun je als je ouder dan 18 bent nog met een pony doen op wedstrijd gebied?

JorisDy

Re: Ouder dan 18 met een pony starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:14

Alles ! Springen Dressuur!

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:16

Als je ouder dan 18 bent mag je met je pony niet meer tussen de pony's starten. Wel mag je verder gaan bij de paarden. Maar dat biedt meestal niet zo veel kansen.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:19

Niekoezz schreef:
Als je ouder dan 18 bent mag je met je pony niet meer tussen de pony's starten. Wel mag je verder gaan bij de paarden. Maar dat biedt meestal niet zo veel kansen.

Vergis je niet.....

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:21

Romykiki schreef:
Niekoezz schreef:

Vergis je niet.....

Wat bedoel je hiermee?

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:21

Niekoezz schreef:

Geen kansen.....merk er niks van!!! Gaat helemaal prima!!!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:24

Ja netzoals ukkiepuk op bokt die rijd L ofzo met der Shetlander bij de paarden! In me eerste berichtje dacht ik datzevast wel snapte dat ze niet meer bioj de ponys kan daarom zette k het er niet neer. Zolang je pony de oefeningen aan kan gaat het prima

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:27

Als je wil springen moet je een winstpunt in de dressuur hebben toch? Ik word volgend jaar ook 18 wil mijn winstpunt B dressuur graag halen voor mijn 18de neem je die dan gewoon mee naar de paarden?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:30

Volgens mij niet! Bij de paarden begin je weer helemaal onderaan.
Helaas

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 15:33

ik wist wel iets van dat je bij de paarden kon starten met een pony maar wist neit of dat altyd mag enzo Lachen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:34

Citaat:
Niekoezz schreef:

Geen kansen.....merk er niks van!!! Gaat helemaal prima!!!

Zeg niet dat het géén kansen biedt, ik zeg dat je met een pony minder kansen hebt, omdat deze meestal kortere gangen hebben als paarden, waardoor je niet zo snel bovenaan de lijst eindigt. Bij de pony's heb je daarom meer kansen, omdat dit meer gelijkwaardig is.
En fijn, dat het bij jou wél goed gaat. Ik heb er ook helemaal niets op tegen.

anne_vw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:38

kun je bij de paarden starten, Met springen houd dat over het algemeen na de L wel op, zijn natuurlijk wat uitschieters. Met de dressuur kan dat natuurlijk prima.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:42

Ik kon wel mn punten meenemen van mn pony.. want als ik een paard start die Z of zz gesprongen heeft moet ik in de L starten en mag ik geen B meer.. althans dit zeiden ze een half jaar geleden tegen mij toen ik het Knhs belde..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:45

JorisDy schreef:
Helaas

Dat is dus niet waar.

Je kunt ervoor kiezen om opnieuw te beginnen, maar je kunt ook in je eigen klasse doorgaan bij de paarden met dressuur. Springen moet je klasse lager geloof ik.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:48

Springen mag je volgends mij dan ook gewoon starten in de klasse waar je gebleven bent.. toch maar weer eens het Knhs bellen..

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:52

Met springen ga je naar dezelfde hoogte als dat je bij de pony's reed.
Reed je dus M met een E pony = 1.10
Dan start je in de L paarden, want dit is ook 1.10
Dressuur kun je dezelfde klasse blijven rijden, en je neemt zelfs je winstpunten mee geloof ik.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 15:54

Ik sprong L bij de D pony's dus mag dan nog niet eens een B parcours starten bij de paarden.. want die is 1meter en geen 90cm..? snap niet helemaal hoe dat werkt dan?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:06

Dan moet je wel B bij de paarden.. lager kun je helaas niet!

anne_vw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:14

idd, op sommige wedstrijd kun je wel BB starten volgens mij.

anne_vw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:15

Kun je vergelijken met oefenparcours, dus niet voor de punten.

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:15

Ik durf niet te zeggen dat je met alle maten pony's bij de paarden mag starten, hoor. Ik heb altijd gedacht dat dit mag vanaf de D-maat zeg maar, dus ik snap niet wat degene hierboven bedoelt met het met een shet starten bij de paarden?!
Overigens hoeft het geen nadeel te zijn dat jouw pony kleiner is dan alle paarden op de wedstrijd. Wanneer je kan laten zien dat je het kan, moet dat toch ook zo gewaardeerd worden? Ongeacht de grootte van je paardje.
Ik start nu ook met m'n E bij de paarden en vind het echt niet anders dan bij de pony's!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:16

MyWishMax schreef:
JorisDy schreef:
Helaas

Dat is dus niet waar.

Je kunt ervoor kiezen om opnieuw te beginnen, maar je kunt ook in je eigen klasse doorgaan bij de paarden met dressuur. Springen moet je klasse lager geloof ik.

Dat is ook niet waar, dat mag zelfs niet eens. Behalve als blijkt dat je niet lager kunt dan B, zoals in het voorbeeld van de D-pony die L springt bij de pony's. En natuurlijk als je van de L naar de B gaat, maar je behoudt dan wel je winstpunten die je in het L hebt behaald.

Bij het springen ga je verder op de hoogte die je ook bij de paarden zou moeten springen. Stel, je was M-springen met je E-pony, dat is 110 cm. Bij de paarden is die hoogte L. Dan ga je bij de paarden verder in het L, met behoud van de winstpunten die je bij de pony's hebt gehaald. Dus als je M+8 was, dan ga je bij de paarden verder op L+8.

Bij de dressuur was het eerder niet zo dat je een klasse lager mocht 'instappen': mijn zusje moest in 2002 met haar E-pony waarmee ze M2-dressuur (zonder wp) startte ook gewoon in de M2 verder bij de paarden, ze mocht niet terug naar de M1. Ik heb begrepen dat je tegenwoordig wél een klasse lager verder mag bij de paarden.

Bij SGW ga je ook verder op de hoogte die je bij de pony's reed, dus was je L-SGW bij de pony's, dan start je bij de paarden B met behoud van winstpunten.

En om verder te gaan op de vraag van de TS:

josientjuhh schreef:
Wat kun je als je ouder dan 18 bent nog met een pony doen op wedstrijd gebied?

Je kunt met je pony endurancewedstrijden gaan rijden, daarbij rijdt iedereen tegen elkaar: jong en oud, pony en paard. En je kunt ook menwedstrijden gaan rijden. Als je pony onder de 1.48 is, dan kan dat in de ponyrubrieken, is-ie groter, dan start je bij de paarden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:17

marsi schreef:
Ik durf niet te zeggen dat je met alle maten pony's bij de paarden mag starten, hoor. Ik heb altijd gedacht dat dit mag vanaf de D-maat zeg maar, dus ik snap niet wat degene hierboven bedoelt met het met een shet starten bij de paarden?!

Je mag wél met iedere pony bij de paarden starten, of die pony nou 1.10 is of 1.56. Ukkiepuk hier op Bokt rijdt officiële wedstrijden met haar Shetlander in de L-dressuur tussen de paarden en een kennis van mij brengt haar Haflinger van 1.36 uit in de M-dressuur tussen de paarden.

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:53

Karin schreef:
marsi schreef:

Je mag wél met iedere pony bij de paarden starten, of die pony nou 1.10 is of 1.56. Ukkiepuk hier op Bokt rijdt officiële wedstrijden met haar Shetlander in de L-dressuur tussen de paarden en een kennis van mij brengt haar Haflinger van 1.36 uit in de M-dressuur tussen de paarden.

Oh, nou ja, weer wat geleerd! Haha! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:56

Karin schreef:
marsi schreef:

True, maar met een B- of C-pony als volwassene in het M springen gaan starten ofzo lijkt me niet heel handig Knipoog

Tis dus vooral de maat + gangen die in het springen problemen kunnen geven. Maar het mag allemaal wel.