Laarzen en hoge wreef, iemand tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pomelo

Laarzen en hoge wreef, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 11:00

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn (rubberen) laarzen. Ik krijg ze heel moeilijk aan en uit.
Eerst dacht ik dat mijn kuit iets te dik was voor de laarzen ofzo, maar ik heb er gisteren eens goed op gelet toen ik heel de dag rondliep en nu weet ik hoe het komt;
Mijn wreef is te hoog!
Ik had vroeger al gemerkt met sommige schoenen dat hij precies wat hoger was dan normaal. En nu ik gisteren heel de tijd rondliep en er goed op lette merkte ik dat ik bij elke stap met mijn wreef zowat tegen de bovenkant van de laars "geplet" zat.

Als ik ze wil aan/uitdoen moet ik dus serieus wringen omdat mijn hiel en wreef tegen de kanten zitten als ik mijn voet erin of eruit wil halen.

Heeft er iemand een idee van een merk of type laarzen die dus geschikt zijn voor mensen met een hogere wreef?
Of kent iemand dit probleem en heeft die er een andere oplossing voor?

Ik hoor het graag Lachen

Elmond

Re: Laarzen en hoge wreef, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:03

ik weet niet of je wel aan leren laarzen wilt beginnen hoor, maar dan zou je er wat kunnen nemen met aan de voorkant een veter of een stukje elastiek erin...zodat het meerekt als je ze aandoet maar weer strak trekt als je ze aanhebt. Anders zou je nog kunnen zoeken naar schoenen die je goed passen waarmee je kunt gaan rijden en dan chaps om doen Knipoog

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:04

Zal wel op een leren laars met veters op de wreef uitdraaien....................... heel mooi, heel goed voor jouw probleem; ik zou helaas niet weten of ze er ook in rubber zijn?
Iemand tips?

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 11:08

Chaps heb ik al, daar ben ik alle zomers heel goed mee, maar het probleem is dat het 's winters heel modderig wordt, dus dan ben ik bang dat het gewoon doorlekt. Daarom dat ik ook wat bang heb voor leren laarzen. Ze kosten dan zoveel geld en dan moet ik er elke dag mee door de modder gaan hopsen Tong uitsteken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:10

Ik heb het zelfde probleem en heb nu Mountain Horse Highrider.
Dit was de enige laars die ik paste en ook nog lekker mee kon lopen. Cavallo en Petrie kwam ik met geen mogelijkheid in.

De laars is wel iets anders qua uiterlijk dan de meeste mensen willen van een lerenlaars, alleen met rijden ziet het er niet verkeerd uit en ze zitten ook nog eens heerlijk!

Edit: Wat betreft de modder, ik haal de modder altijd er even af met een droge handoek, laat de laatste restjes opdrogen en maak ze thuis schoon met water en vet ze daarna in.
Heb je meteen een goede verzorging voor de laarzen omdat je ze nu wel moet schoonmaken en invetten Lachen
Laatst bijgewerkt door Nijn op 12-11-06 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:11

Voor in de modder zijn leren laarzen niet zo goed lijkt me nee, jammer want dan weet ik ook verder niks meer. Euhm...misschien dat er laarzen zijn die een hogere wreef hebben?

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 11:18

Ja, daar ga ik maar eens naar vragen in de winkel denk ik... (Mama zal blij zijn, heb een maandje geleden nog maar nieuwe gekocht omdat de oude helemaal versleten waren Clown )

Ik had ook al gedacht aan een soort stevige, iets hogere, waterdichte schoenen, voor met chaps, die zeker niet kunnen lekken ofzo. Maar dat zal dan moeilijk zijn om iets te vinden dat past in mijn stijgbeugels vrees ik...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:26

Dan kom je al vrij snel uit op echte stalschoenen welke vaak niet echt comfertabel zijn met rijden. (Altans, degene waar ik ervaring mee heb)

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 12:11

Daar vreesde ik inderdaad ook voor...
Als ik nog eens tijd heb zal ik naar de winkel gaan en vragen of ze daar iets voor me kunnen doen. hopelijk hebben zij iets goed liggen

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:06

misschien dat je beter met chaps kunt gaan rijden ofso. Lachen

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:02

Ik heb hetzelfde probleem. Heb nu jodphurs met rits aan de voorkant. Geheel waterdicht, en ik bagger er ook lekker mee rond. Haha!
Met rijden chaps aan, en klaar.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:23

Ik ben bij een laarzenfabriek langs geweest en heb ze op maat laten maken.. werkt perfect en kostte maar 160 euro!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:46

Ja, wat Nicky2 zegt lijkt me ook de beste optie. leren laarzen op maat laten maken kost vaak niet zo heel veel extra en je hebt er -als je je spullen goed bijhoud en uitgegroied bent-jarenlang plezier van.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:46

De betere ruitersportzaak kan je laarzen aanmeten, volgens mij hoef je er niet speciaal voor naar een fabriek.

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:49

Maar bij de fabriek is het wel goedkoper Knipoog

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:20

maar meestal kun je niet particulier terecht bij de fabriek Haha!

als je lerenlaarzen wilt, kan de voet op maatgemaakt worden als dat nodig is.
bij de meeste degelijke lerenlaarzen merken valt dit onder heel maat werk en zijn de extra kosten 60,- (je kunt dan ook meteen de rest ook perfect op maat latenn maken)

standaard lerenlaarzen voor hogewreef, kom je uit op de moutain highrider.

en anders een stal schoen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:17

heb zelf zeer hoge wreven, (heb zelfs echt in alle bochten moeten wringen om schoenen te kopen, dus ja vind ze niet al te mooi, maar ze lopen fantastisch Nagelbijten / Gniffelen ) maar heb zelf mountain horse laarzen, lekker koel in de zomer en warm in de winter Haha!
maja hiermee mag je geen wedstrijden rijden toch?
en voor de rest kwam ik haast nergens in,
dus dat wordt denk ik echt op maat laten maken,

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 15:38

Bedankt voor de tips allemaal!

Ik rij puur recreatief, dus ik zoek gewoon iets wat me goed past en waterdicht is. Wedstrijden enzo maakt me niet uit, en als ik dat ooit zou willen doen kan ik voor die 10 minuutjes wel nog eens die vervelende laarzen aandoen Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:50

dan zou ik kiezen voor de mountain highrider!

robuste laars, met hoge wreef 199,-

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 16:09

Mmmmm... Eens opzoeken en aan mama tonen
(Ik heb echt geen geld meer op de moment Clown )

Klinkt alleszinds als wat ik nodig heb Lachen

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:54

pomelo schreef:
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn (rubberen) laarzen. Ik krijg ze heel moeilijk aan en uit.
Eerst dacht ik dat mijn kuit iets te dik was voor de laarzen ofzo, maar ik heb er gisteren eens goed op gelet toen ik heel de dag rondliep en nu weet ik hoe het komt;
Mijn wreef is te hoog!
Ik had vroeger al gemerkt met sommige schoenen dat hij precies wat hoger was dan normaal. En nu ik gisteren heel de tijd rondliep en er goed op lette merkte ik dat ik bij elke stap met mijn wreef zowat tegen de bovenkant van de laars "geplet" zat.

Als ik ze wil aan/uitdoen moet ik dus serieus wringen omdat mijn hiel en wreef tegen de kanten zitten als ik mijn voet erin of eruit wil halen.

Heeft er iemand een idee van een merk of type laarzen die dus geschikt zijn voor mensen met een hogere wreef?
Of kent iemand dit probleem en heeft die er een andere oplossing voor?

Ik hoor het graag Lachen

Hoe vindt het het rijden met chaps dan, dan kun je je eigen schienen aan en daar overheen komen dande chaps. Heb je ook geen last van die hoge wreef.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 22:57

in de zomer doe ik dit altijd, en gaat heel goed, maar nu is het te slijk en modderig buiten. Dan loopt de modder zo in mn schoenen omdat ik zo diep wegzak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:26

Ik heb zelf héle hoge wreven en ik heb tot nu toe alleen rubberlaarzen gehad. In de Ruitersportzaak zeg ik gewoon dat ik hoge wreven heb en voor 10 euro meer heb ik een speciaal paard, incl. de juiste kuitmaat, ideaal Ja

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 12:06

Waaw, dat klinkt wel super!
Ga het zo ook eens vragen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:47

Ik heb er ook last van...

Heb Petries zonder rits en veters en kon er bijna niet in en uit, terwijl ze echt ruim zat zijn als ik ze eenmaal goed aan heb...
Ze staan nu al een jaar op zolder...
Ik rijd altijd met chaps, en heb pas nette zwarte Ariat schoenen gekocht met gladleren chaps met dressuurboog, mooi alternatief voor leren laarzen en makkelijk aan te trekken! Knipoog