Winter rijbroek?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Winter rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 19:17

Ik rijd deze winter voor het eerst buiten (geen binnenbak dus) en ik ben een onwijze koukleum.
Nou vroeg ik me af hoe andere mensen die alleen maar buitenrijden dat doen in verband met de kou.
Hoe kleden jullie je, dragen jullie een speciale winter rijbroek? Zo'n dikke thermorijbroek lijkt mij persoonlijk helemaal niet lekker rijden. Misschien één van thermostof? Zoals de Eurostar Karin ? Maar helpt dat wel echt? En anders nog andere rijbroeken/tips? Ik kan helaas geen broek van 200 euro betalen, maar rond/net boven de 100 moet lukken Lachen

Alvast bedankt! Lachen

marloezzke

Re: Winter rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:45

ik ga even mijn vorige berichtje zoeken in een ander toppic over nieuwe winterbroeken van cavallo en kentucky

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:54

er zijn broeken op de markt sinds vorig jaar, van softgel, de buitenlaag is van softgel wint en waterdicht, aan de binnenkant van fleece.
ze zijn er van cavallo en kentucky.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 19:55

En die zijn niet rond de 200 euro?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:05

Lekker dikke winterjas, skisokken en jodpuhr icelandic rijbroek, warm cappie op hoofd: klaar Haha!

Rocho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:17

vorig jaar bij www.agradi.nl neoprene chaps gekocht ben ook een enorme koukleum en rijd altijd buiten. merk kitt (www.kitt.eu.com).
Ze bevallen mij prima.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:19

ik doe meestal een dikke panty of majo eronder lekker warm en niet duur

meadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:25

idd.. gewoon een majo eronder, een panty is vaak toch nog erg koud. Dit doordat er zit van die kleine "gaatjes" in vormen als je "uitrekt".. maar als het niet superkoud is gaat een panty ook nog wel. Wel heb ik altijd als ik een panty onder mijn rijbroek aandoe, dat mn broek dan de hele tijd afzakt.. Nagelbijten / Gniffelen

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:27

Ik heb die broek van Eurostar, de Karin. Maar of ie nou warmer is dan andere rijbroeken Verward Geen idee eigelijk. Merk er eigelijk niks van.

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:28

ja , klopt ik neem dan altijd een dikkere panty , maar zakt soms wel helaas

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:31

ik heb een ubersexy thermo onderbroek Nagelbijten / Gniffelen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:33

Rocho schreef:
vorig jaar bij www.agradi.nl neoprene chaps gekocht ben ook een enorme koukleum en rijd altijd buiten. merk kitt (www.kitt.eu.com).
Ze bevallen mij prima.

Die gebruik ik nu voor het derde jaar, ik ben een zeer tevreden gebruiker. Ja

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:53

Ik heb deze chaps vorige week besteld bij een ruitersportzaak bij mij in de buurt. Als het goed is kan ik ze as zaterdag gaan ophalen en dan zit ik er deze winter ook lekker warmpjes bij!
Ik heb ze in de winkel al aangehad, maar ik wilde graag een andere kleur dan de hele zwarte, en die waren al besteld, maar nog niet binnen. Ik vond ze erg lekker zitten!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:54

Rocho schreef:
Ze bevallen mij prima.

Maar dat zijn van die lange he? Want ik heb leren laarzen waar ik mee rijd.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:56

Ik heb zelf zo'n thermo rijbroek en die zijn echt super hoor, in de zomer wat koeler dan andere rijbroeken (is evengoed nog warm maar ja wat wil je) en de winter heerlijk warm Lachen Ik heb er zelf een van Eurostar, al een jaar of 4 en gebruik hem zo vaak, en nu begint hij wat te slijten. Maar een super broekie OK dan!
Verder heb ik veel laagjes aan, shirtje zonder mouwen, shirtje met lange mouwen, vestje, dikke trui (soms nog fleece trui eronder) en een jas.
Maar omdat met jas niet lekker rijd doe ik die altijd uit en vandaar mijn vele kleren zodat ik het niet koud heb. Ik ben namelijk ook zo'n koukleun!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:57

ik rij ook altijd buiten. Ik heb meestal een hemdje, t-shirt met lange mouwen en een dikke trui en een lekker warme winterjas aan en handschoenen. Ik heb ook een rijbroek van iets dikker stof en ben nu op zoek naar thermolaarzen. En dan maar flink aan het werk zodat we het warm krijgen.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:58

Jamy schreef:
Ik heb zelf zo'n thermo rijbroek en die zijn echt super hoor, in de zomer wat koeler dan andere rijbroeken (is evengoed nog warm maar ja wat wil je) en de winter heerlijk warm Lachen Ik heb er zelf een van Eurostar, al een jaar of 4 en gebruik hem zo vaak, en nu begint hij wat te slijten. Maar een super broekie OK dan!
Verder heb ik veel laagjes aan, shirtje zonder mouwen, shirtje met lange mouwen, vestje, dikke trui (soms nog fleece trui eronder) en een jas.
Maar omdat met jas niet lekker rijd doe ik die altijd uit en vandaar mijn vele kleren zodat ik het niet koud heb. Ik ben namelijk ook zo'n koukleun!

Dat is dan misschien die Eurostar Karin?
Van thermostof, met een hoge tailleband, V-inkeping achterzijde, rondgenaaid zitvlak en steekzakken? Bij Divoza voor 129 euro.

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:02

ik heb thermo ondergoed onder mijn broek en als het echt koud is heb ik een thermorijbroek die was afgeprijst voor 50 euro..en dit rijd goed hoor..je hebt er geen last van Lachen

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:03

Als het koud is doe ik een majo onder mijn rijbroek aan, dat scheelt bestwel. Ik heb ook ooit wel eens toen het echt heel erg koud was met veel sneeuw buiten enzo, daar nog een wijde broek over aangedaan, ik vond het eigenlijk niet eens zo verkeerd, alleen vreselijk lastig om zo je paard op te komen. Verder rij ik met stalschoenen die erg warm zijn, en een fleecetrui en dikke jas. Maar ik ben in het algemeen niet zo'n koukleum, meestal als het koud is ga ik gewoon flink trainen, dan krijg ik het vanzelf wel warm.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 21:03

Waar kan je thermo ondergoed kopen? En dan het liefst niet van 30 euro Bloos

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:07

bij divoza hebben ze een thermobroek en laarzen aanbieding Lachen

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:08

thermo ondergoed kan je ook bij scapino, bristol..piet kerkhof...en soms is er een aanbieding bij de lidl..

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:05

die van de lidl zijn goed en niet duur heb ik vorig jaar gekocht maar is altijd afwachten of ze het dit jaar ook hebben

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:55

Daar ga ik wel voor kijken dan. Hihi zal wel even wat anders zitten dan een string Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:22

Ik heb sinds kort de Eurostar Finale, dit is een lekkere warme broek. Mijn andere broeken zijn allemaal van Pikeur maar merk dat die Eurostar een stuk warmer is!