Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 21:36

Na dit..
viewtopic.php?f=1&t=519809&hilit=

dit...
viewtopic.php?f=13&t=567902&hilit=

en dit
viewtopic.php?f=1&t=654206&hilit=

Krijg ik net een sms die me echt heel boos maakt. In die topics werd het duidelijk dat ik de zorg voor een paardje op me nam wat niet van mij is. Het maatje van de mijne. Nou goed... heeft me veel energie gekost altijd al om normaal te communiceren met die vrouw van de wei, waarvan hij eigenlijk is.

In het laatste topic werd duidelijk dat ze dus zelfs wanneer hij ziek is er geen tijd / geld in wil steken. Aan het einde van dat topic dacht ik dat hij geholpen zou worden maar dat is dus niet zo. Inmiddels eet hij geen hooi meer dus ik weer laten weten dat hij nu echt naar de tandarts moet, dat ik het zat ben en dat de omheining van de wei weer kapot is (ja ook dat).

Krijg ik net een sms dat ze de verantwoordelijkheid voor het beestje niet meer wil dragen (vraag me af welke verantwoordelijkheid want ze heeft nooit wat gedaan voor dat beest). Ze wil dat hij teruggaat naar de vorige eigenaar (let op: die moet hem voor hetzelfde bedrag terugkopen, zelf komen halen en krijgt hem terug met diarree - want die gaat maar niet over- en een slecht gebit). En ik mag blijven staan met volledige verantwoording voor de wei en het onderhoud daarvan. Bedenk daarbij dat de stroomvoorziening voor de draad het niet meer doet... dat er amper normaal gras op de wei kan groeien omdat het bosgrond is, de omheining bijna helemaal plat ligt omdat de palen rotten.. etc etc etc).

Mag zij dit zomaar doen? het is dan wel een mondelinge overeenkomst, maar dat is toch ook geldig. Ik verzorg haar pony in ruil voor de wei. Ik betaal het voer en de wormenkuren voor beiden paardjes + alle overige kosten voor die van mij. Zij betaald de dierenarts, tandarts en overige kosten voor eigen pony (wat ze dus ook niet doet blijkbaar).
En nu komt ze van de een op de andere dag met dit. Bovendien kan mijn paardje niet alleen staan en kan ik nog steeds geen wei vinden hier. Daarbij heb ik destijds dat paardje voor haar geregeld bij de vorige eigenaresse die met veel moeite maar in goed vertrouwen haar vriendje aan mij heeft afgestaan.

Ben sinds die sms echt aan het shaken van de stress. Rotgesprek gehad op mijn werk en nu dit erbij. Weet het ff niet meer

CKdamour

Re: Kan de eigenares van de wei dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:08

Ben ik ongeduldig als ik binnen een half uur een reactie / tip / advies / mening had verwacht? Knipoog

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:17

Nou dan geef ik maar een tip: ga daar weg!

Je zegt dat de omheining niet meer goed is en er geen gras wil groeien: dat gaat je heel veel geld kosten, en aangezien het jou eigen land niet is, en die vrouw niet erg solide overkomt kun je toch beter wegwezen denk ik.

Als je heel hard gaat zoeken moet er toch wel een ander weitje te vinden zijn? Je loopt al zo lang te etteren met die vrouw, zo gaat de lol er toch wel van af?

En wb de andere pony, weet niet hoe gehecht je eraan bent? Kun jij hem niet kopen (voor weinig, je loopt nu toch al voor hem te zorgen)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:17

Ik heb de 1e berichten van je vorige topics gelezen, en het enige wat ik erop kan zeggen is: Zoek zo snel mogelijk een andere plek voor je paardje, want hier worden jullie allebei ontzettend de dupe van! Zo is het niet meer leuk om een paard te hebben!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:24

Ik kan hem voor 150 euro kopen maar daar komen de kosten nog bij van de tandarts enz enz ik heb er toen bewust voor gekozen er 1 te nemen juist vanwege de kosten. Vind dat ze hem gewoon aan me af zou moeten staan na alles wat ik ervoor gedaan heb, maar goed... ga dat haar maar vertellen.

En nee, er is echt niks te vinden. Ik zoek nu al dik een jaar naar iets anders. Genoeg wei maar boeren willen er niks op hebben.. is om te hooien allemaal.. en zelfs een klein stukje kunnen ze niet missen. Kon hem op 1 pensionstal plaatsen ja waar ze 240 euro vragen per maand. Da's de prijs wat het paardje me gekost heeft!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:25

En nee, paarden hebben is zo inderdaad niet meer leuk en soms denk ik daardoor ook wel... ik kan hem beter verkopen... geeft mij ook meer rust.. maar het gaat me gewoon niet lukken. Ben er echt teveel aan gehecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:27

Ik woon ook in EHV, dus ik kan eens wat rondvragen voor je, maar ik zou anders ook echt geen oplossing weten....

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:30

ideale oplossing zou zijn andere wei en iemand die dat beestje wil overnemen (het is echt een schatje) en dat ze ook gewoon samen kunnen blijven,.... paardje gunt ook iemand die blij met hem is.

Probleem is ook dat ik geen auto heb anders kun je al snel wat km verderop gaan zoeken, maar ik moet eraan denken dat ik op m'n fietsje door weer en wind erheen moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:32

Kunnen ze ook in de winter dag en nacht buiten blijven?!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:34

Ja, maar ze hebben wel een schuilstal nu. Daar staan ze niet eens zo heel vaak in, maar ze weigeren bijvoorbeeld nat hooi te eten dus met dit weer gooi ik het hooi in de stal.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:38

Maar vroeg me eigenlijk gewoon echt af.. kan iemand dit zo maar maken? Je kan niet naar de politie neem ik aan... of naar de dierenbescherming... Maar ze verwaarloosd het beestje en wil het zo terugsturen en dan ook nog eens mij voor haar wei laten opdraaien.. moet toch niet mogelijk zijn?

Punt is ook nog dat er nu een 'gevecht' gaande is tussen haar en haar ex man om wie de wei krijgt. Die willen ze allebei maar is nog niks besloten. Ik weet dat haar ex man me niet zo zou behandelen als zij en dat hij direct de wei in orde had gemaakt.
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 06-11-06 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:39

Er bestaan helaas genoeg van dat soort mensen... Meer dan eerlijke denk ik zelfs.
Ik vrees dat je er niets tegen kan doen!

Ik zal iig mijn oren en ogen open houden voor je!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:43

THNX!

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:47

Jeetje, heb je hele verhaal even gelzegen.. Wat een vreselijk raare mensen zeg!
Die vrouw kan dat zeker niet maken! maar omdat er niets zwart of wit staat kun je de politie er denk ik niet bijroepen. Hooguit de dieren bescherming.
Je kunt afwachten wie de wei krijgt, en als die man hem krijgt heb je nog geluk, alleen je weet natuurlijk niet hoelang dat gaat duuren! mischien kan je nog een mening inbrengen over wie die wei krijgt..
Ik woon niet bij jou in de buurt, maar ik wens je heel veel sterkte met ze!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:49

Ja ze heeft in principe al toegegeven dat ze mij een tijd aan het lijntje heeft gehouden alleen zodat ze de wei zou krijgen zodat ze kon aantonen dat ze er een verband mee heeft ofzo.
Jammer dat ik van hem geen telefoonnummer meer heb of adres.
En nee, heb niks zwart op wit maar heb wel twee getuigen van die afspraken. En waar blijft het dat een mondelinge afspraak ook rechtsgeldig zou zijn?

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:50

Dat is helemaal waardeloos als ze aan het vechten zijn om de wei, weet je eigenlijk ook niet waar je staat.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:52

Nee maar dat duurt nu al maanden en ik word verder niet echt op de hoogte gehouden dus weet ook niks verder..

En het leuke is dat ze me al weken zegt: als de wei straks van mij is gaan we een nieuw stalletje bouwen en alles opknappen etc.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:05

Het is idd wel rechtsgelidig, maar je kunt niets bewijzen. En wat wil je dan? Rechtzaak starten? Dikke kans dat je verliest, buiten dat, dat heel veel tijd kost.
Ik zou gewoon vertrekken met je paardje en een nieuw plekje zoeken.

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:32

Ik raad je ook aan om te verhuizen met je paardje! Ik had op mijn vorige stal ook veel irritaties met de eigenaar.
Sta nu 1,5 maand ergens anders en er is zo'n last van me af gevallen!! Zou dus zeggen, zoek nog even goed door!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:47

Heb al je topics al een tijd gevolgd, en ik kan je maar 1 ding zeggen......verhuizen met je paard! Kun je dat niet? Daar had je al bij de aanschaf aan moeten denken. Ikzelf sta ook op een goedkope stalling, maar heb wel reserve-adresjes voor het geval dat, en die heb ik uitgezocht voordat ik mijn pony kocht. Zodat ik ook zeker wist dat ik het financieel kon blijven halen.

En misschien kun je eens bij de geitenboer in Riethoven aankloppen, op de kruising Schoolstraat/Broekhovenseweg, van Bakel.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:01

Mondelinge afspraak is ook een afspraak, maar wil je iemand daarop echt rechtmatig aanspreken is dat verrekte moeilijk. Bewijs maar eens.

Als jullie afspraak is dat jij haar paard verzorgd jij daar op de wei mag staan. Dan is die afspraak verlopen als zij haar paard verkoopt. Tijd voor nieuwe afspraken, waar de eigenaar helaas in jouw geval niet voor open staat. Ik zou zeggen, bespaar je de moeite. Je wilt er op deze manier toch helemaal niet meer staan lijkt me?

Moeilijke discussie, jij bent er de dupe van en het klinkt als echt niet eerlijk tegenover je. Maar hoe je het wend of keert. Je kunt er echt niets tegeninbrengen hoe het nu is gelopen.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:02

Je hebt het paardje waar het om gaat voor haar geregeld, zeg je. Maar blijkbaar heeft ze er zelf geen animo voor om er iets mee te doen. Dan is het eigenlijk logisch dat ze het paardje weer kwijt wil.
Ik heb niet al je topics gelezen, dus ik begrijp niet helemaal hoe het zit met of de wei van haar is maar misschien ook van iemand anders..
Tja, ik neem aan dat jij gebruik wil blijven maken van dit weitje. Je hebt er nu geen huurkosten aan, maar er moet eigenlijk wel veel gebeuren ten eerste aan de omheining.
Het is op zich niet zo gek om er zelf wat geld in te steken denk ik, want net zoals je zelf aangeeft wil je ook niet op een manege of pensionstal met 240 euro maandgeld. Wat wil die vrouw eigenlijk dan met dat weitje als ze zelf geen paardje meer wil en straks niet meer heeft. Waarom wil zij dat weitje dan zo nodig.
Ik ga eens kijken of ik je andere topics ook kan lezen.
Er valt natuurlijk wel watvoor te zeggen als je alles in eigen beheer hebt.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:06

Vervelend probleem, als zij die pony wil verkopen is het haar goed recht, of het haar zal lukken is ten tweede Bloos

Wel geldt als de wei van haar is, ze in princiepe ook dient te regelen dat alles in orde is. Jij kan wel investeringen doen in bijv. de omheining, het wordt daarmee wel haar eigendom. Je investeerd immers niet op je eigen grond Knipoog

Je wil het misschien niet horen maar als ik jou was zou ik echt wat anders zoeken en je hoop niet vestigen op iemand waar niks inzit.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:18

Ik denk dat ze alles sowieso zwart op wit moet laten zetten. Komt een hoop financieen aan te pas... En ik denk dat het gewoon super nalatige types zijn. Ik denk dat je het onderhand wel verdiend hebt op een beter plaatsje te komen staan! Zeker wat betreft jouw gezondheid, die moet je ook niet op de laatste plek zetten. Waar woon je ongeveer in NB?? Moeten toch voldoende weitjes zijn... Ik snap aan de ene kant wel dat je dit niet wil, maar je zit nu al bijna een jaar te tobben, ik geloof niet dat deze mensen ooit veranderen in hun nalatige manier van doen.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:19

tja, ik heb je andere topics nog even doorgelezen, je hebt zeker een probleem. maar soms slaan dingen ook opeens weer om. als bijv. haar ex dat weitje krijgt. dus word het misschien even aankijken hoe de zaken gaan lopen en gelijkertijd ogen en oren open houden voor een ander plekje, en geld achter de hand proberen te houden voor noodgevallen, zoals hek en hooi. een andere mogelijkheid is om je paardje tijdelijk uit te besteden aan iemand die gezelschap zoekt, zodat jij orde op zaken kan stellen en evt. beslissingen kan nemen.
succes!