Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tuurlijk kunnen ze galopperen en tuurlijk kunnen ze meekomen in de dressuur. Er zullen paarden tussen zitten die niet overlopen van talent, maar daar heb je er ook genoeg van bij andere rassen. Met goede training en een beetje geduld kom je er echt wel met een draver.
Het zijn ontzettend veelzijdige paarden die graag voor je willen werken. Ik zou wel zoeken naar eentje die aansluit bij wat jij wil. De ene is wat meer geschikt voor dressuur ( Zoals Ofir hier en hier ) maar de andere weer meer voor het springen of endurance. Er lopen zoveel verschillende types rond, dat je niet kan zeggen dat ze geen van allen geschikt zijn voor iets anders dan drafsport. Dan ben je in mijn ogen wel heeeel kortzichtig.
) amondi schreef:uhm, die 2e, dat bit is echt niet gewenst in de dressuur!
Dat is een kneveltrens, en die is wél toegestaan in de dressuur. WendyBZ schreef:Mijn antwoord zou 'ja' zijnHet zijn ontzettend veelzijdige paarden die graag voor je willen werken. Ik zou wel zoeken naar eentje die aansluit bij wat jij wil. De ene is wat meer geschikt voor dressuur ( Zoals Ofir hier en hier ) maar de andere weer meer voor het springen of endurance. Er lopen zoveel verschillende types rond, dat je niet kan zeggen dat ze geen van allen geschikt zijn voor iets anders dan drafsport. Dan ben je in mijn ogen wel heeeel kortzichtig.
asjemenou schreef:Dat een fries niet zo goed kan strekken is ook geen vooroordeel, dat is raseigen omdat ze voor een ander doel zijn gefokt, maar dat wil niet zeggen dat geeneen fries kan strekken.
kwestie vanuit achter leren rijden. amondi schreef:dan niet, niet gewenst is wat anders dan niet toegestaan!
Ik kom regelmatig op dressuurwedstrijden en heb nog nooit iemand daarmee zien starten!
maar daar blijft het bij. Ik laat het paard in zijn waarde. Waarom al die moeite?! Ik weet dat een draver andere gangen heeft als een paard wat wel gefokt is voor de dressuur.
sassie22 schreef:Zoals Karinvd M zo mooi zegt is het misschien niet echt een handige keuze om een draver te kopen voor dressuur. Toen ik mijn paard kocht, ook een draver was ik helemaal niet fanatiek en wilde ik gewoon lekker rijden.
Naarmate de jaren verstreken werd ik steeds fanatieker en nu zou ik ontzettend graag willen starten .
Nu heeft mijn draver een galop waar menig KWPNer een puntje aan kan zuigen en zien mensen hem vaak ook voor KWPN aan. (Hij is erg groot, maait niet met voorbenen en gooit achterbenen niet wijd etc).
Toch kies ik er bewust voor om niet officieel te gaan starten met hem. Ik blijf lekker onderling rijden want waarom het plezier in het rijden laten vergallen door met een paard iets te gaan doen waar hijn iet voor gefokt is en dat laten beoordelen door een jury die gewoon niet mild zijn?
Onderling starten gaat erg goed en kunnen wij ons goed staande houden tussen al het KWPN geweldmaar daar blijft het bij. Ik laat het paard in zijn waarde. Waarom al die moeite?! Ik weet dat een draver andere gangen heeft als een paard wat wel gefokt is voor de dressuur.
Ik koop vanzelf een keer een dressuurpaard maar mijn draver blijft mijn absolute nummer 1!