welke leeftijd leren rijlaarzen en welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oliviaatje

welke leeftijd leren rijlaarzen en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 21:15

hoihoi!

ik ben 15 jaar, en wil op mijn 16e (voor mijn verjaardag ofzo) leren rijlaarzen. alleen, is dat verstandig? of kan ik beter nog een jaartje wachten? ik groei al een tijd niet meer, maar ik weet niet of het klaar is natuurlijk. en als het zou kunnen, welke laarzen zouden jullie me dan aanbevelen?

Alvast bedankt!

Doeidoei! Doei!

Charley89

Re: welke leeftijd leren rijlaarzen en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:06

hey Loes,

Ben de eerste.. jeeejj Lachen
Ik had toen ik 16 was ook leren laarzen van Petrie, die zaten goed.. tot ik dikkere kuiten kreeg haha.. Toen heb ik ze verkocht en heb nu alweer nieuwe mijn voet groeit zoiezo niet meer maar met je kuiten.. ja dat weet je maar nooit!
Ik heb nu de Petrie Anky en ze bevallen goed blijven heel mooi en is soepel leer!

Groetjes Charlotte

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:32

Je kunt best nu leren laarzen kopen hoor, het wordt toch winter nu dus een maatje groter met dikke sokken erin kan geen kwaad! (ze moeten uiteraard zonder die dikke sokken ook wel aansluiten in de zomer, maar dan zetten je voeten toch uit vanwege de warmte) succes

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:23

Ik had als eerste Cavallo's, op mn 14e. Ze passen me nog steeds, dus dat kan het probleem niet zijn. Als je echt goeie wil, zou ik Königs nemen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:26

Ik kreeg mijn eerste leren laarzen toen ik 13 of 14 was geloof ik. Ze zijn van Petrie, gewoon het standraard model.
Ik heb ze nog steeds, bevallen prima Lachen

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:50

Ik heb leren laarzen gekocht toen ik 18 jaar was, Petrie. Ze passen nog steeds goed, maar ik heb nu een paar Konings voor de wedstrijden etc. De oude laarzen heb ik aan met buitenrijden, crossen of met jonge paarden rijden.

suzieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:52

ik had enkele jaaren gebruikte leren laarzen van een oudere vriendin... met 15 of zo heb ik mijn eerste nieuwe gekrijgt... van Cavallo... maar als ik an het hoger springen ging vond ik ze niet zo mooi, omdat ze een beetje hard gewezen zijn... ik heb dan Königs fieldboots gekopt en ik heb ze nog... zijn nou ongeveer 8 jaar oud en doen het nog... maar voor op tournoi zijn ze niet meer so chic, daarom gaa ik nieuwe kopen... als mijn examen goed zal worden gun ik me larsen van parlanti.... mijn altijd droom zinds ik ze gezien heb... Rolleyes

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 20:06

dus jullie vinden dat het op mijn leeftijd wel kan? ik vind het namelijk zo zonde als mijn kuit bv dikker word en ik het niet meer pas.. dank jullie wel voor de reacties! Haha!

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:13

ik ben 15 en heb leren rijlaarzen... cavallo junior want anderen kon ik niet aan, deze zijn heel handig zit elastiek in en je kuiten kunnen dus nog wat groeien... ook zit er een zooltje in en als je die eruit haalt is je laars een maat groter dus je voeten kunnen ook nog groeien Tong uitsteken

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:27

ik ben een jongen en 12..
Nog lang niet uitgegroeid.. maarja.. vindt ze veel fijner dan rubber..

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:40

Heb mijn leren laarzen ook gehaald toen een jaar of 17 was vanwege het groeien nou dat is uitgebleven maar 400 euro is een hoop geld. Het rij lekkerder maar inde winter is het wel kouder. Petrie laarzen vind ik goed maar laat je eerst goed infomeren.

* en voor iedereen die misschien last heb met uittrekken van leren laarzen een tipje doe een pendaalzak om je voet voordat je je laars ingaat dit voorkomt kuitpijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:42

ik kreeg mijn 1e paar leren rijlaarzen toen ik 13 was. ik kreeg toen rectiligne laarzen. die waren lekker soepel en niet zo belachelijk duur voor als ik er nog uit zou groeien.
na een jaar of 3 heb ik die verkocht en heb ik petries gekocht. en sinds een jaar heb ik weer andere petries, ik ga steeds een stapje luxer Haha!

_Maurits_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:23

Mijn leren laarzen heb ik gekregen toen ik iets van 10/11 was...
Ik krijg namelijk exceem op mijn voeten van rubberen laarzen, dus ja...
Ze zijn helaas een beetje aan de kleine kant, ik vrees dat ik wel weer nieuwe moet...
Maar ze zitten idd veel lekkerder dan rubberen laarzen Knipoog

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:02

Ik heb ook mijn leren rijlaarzen voor mijn 16e verjaardag gekregen. Dat zijn Petrie Standaards. Ik ben nu nog steeds 16 en heb ze ook nog steeds natuurlijk Knipoog

Baconlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:05

hee, ik ben 14 bijna 15 en heb ook leren laarzen, 2 paar van cavallo, 1 paar heb ik gekregen maar die gaan waarschijdelijk weer terug en 1 paar is van mijn instructrice die ik waarschijndleijk ga overkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:08

Ik ben 15 en heb ook pas leren rijlaarzen gekocht.
Ik heb leren van Mountain Horse.
Vind het fijne laarzen Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:45

Ik heb geen leren laarzen, omdat ik ze zelf moet betalen en ik dat gewoon niet kan. Mountain horse heb ik wel goede verhalen over gehoord Lachen

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:01

Nou nou dat zou even sjiek staan zeg bij Olief, natuurlijk kun je leren laarzen kopen op jou leefijd.
Zou ze alleen iets wijder nemen om je kuit zomers zijn ze vaak wat dikker door het warme weer en als je kuiten iets groeien zit je ook niet gelijk met de gebakken peren. KUN JE TOCH GEWOON MEE KOMEN met zo'n vraag? Ik zie starks.

groet mar

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:04

Of niet te veel eten Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:13

Ik heb mijn leren rijlaarzen met kerst gekregen toen was ik ongeveer 16,5. Ik heb Cavallo Weltmeister en ben er erg over te spreken! Heerlijke laarzen. Ik heb ze met extra dikke sokken aan laten meten en in de zomer heb ik dunnere sokken aan en dus extra speelruimte en als m'n kuiten nog dikker zouden worden dan kan dat altijd nog opgelost door winters ook dunne sokken of laten oprekken en desnoods nog een rits erin, dus ik kan nog heeeeeel wat jaren vooruit met die dingen! Lachen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:30

ik kreeg leren laarzen van petrie toen ik 14 was, toen mn kuiten ietsjes dikker werden, heb ik er een stukje leer tussen laten zetten. en nu passen ze nog steeds (ben nu 21) (heb ze wel verkocht omdat ik andere kreeg, maar ze passen nog).
een beetje goede schoenmaker kan naast de balein (dat stokje aan de achterkant) een stukje leer ertussen zetten.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:36

ik kreeg leren laarzen toen ik 16 was, ben nu 18, en ze zitten nog steeds als gegoten (en ik hoop dat ze dat de komende 10/15 jaar ook nog zullen zijn Vork ). Wel speciaal op maat laten maken omdat ik smalle kuiten heb en smalle voeten. Koste wat extra, maar dan hebbie ook wat!

Zijn trouwens van petrie, de anky's

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:51

Ik was 14 toen ik mijn eerste paar leren laarzen kreeg. Dat waren toen de jeugdlaars van Könings. Toen ik 18 was heb ik de Könings Sir gekocht. Mijn eerste paar laarzen passen nog steeds, alleen zijn ze wat kort Bloos

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:35

sjaantje schreef:
Ik had als eerste Cavallo's, op mn 14e. Ze passen me nog steeds, dus dat kan het probleem niet zijn. Als je echt goeie wil, zou ik Königs nemen.

Oh wacht, dat is helemaal niet waar.. Ik kreeg eerst op mn 12e Rectiligne's! Met veters en rits, van de tijd toen ik nog sprong Knipoog

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:51

poeh ik was denk ik een jaar of 16 toen ik mijn leren rijlaarsen kocht.
De petrie perfect en ik heb ze nog steeds Haha!